היישום אינו מחובר לאינטרנט

סגנונות חיזור והתנהגות, אופני לבוש וריטואלים חברתיים בדיסקוטק- מחקר אנתרופולוגי

עבודה מס' 061018

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר תצפיתי באמצעות ניתוח תוכן איכותני המבוסס על תצפית שטח ותצפית משתתפת.

6,438 מילים ,2000

תקציר העבודה:

האדם הוא יצור חברתי. את צרכינו החברתיים ממלאים אנשים רבים החיים סביבנו.
קבוצות רבות מלוכדות להשגת מטרות שונות ולענות על צרכים חברתיים שונים, כדוגמת עמיתים לעבודה וחברים במכללה, אשר לכולם מטרות משותפות וצורך במגע עם אנשים, על בסיס קבוע.
את זמנו החופשי מבלה האדם עם אנשים אשר עונים על צרכיו הנפשיים והחברתיים: הצורך בהשתייכות לקבוצה מסוימת, אהבה, חום ואכפתיות. קבוצת האנשים הללו, אשר אנו נהנים לשהות במחיצתה בשעות הפנאי, מורכבת בד"כ מאנשים המתאימים אחד לשני באופיים, הרקע התרבותי שלהם, אורחות חייהם והתנהגותם. קבוצות אלו אף מפתחות קודים תרבותיים משל עצמן על מנת ליצור מבנה ייחודי-תרבותי לקבוצה.
הדיסקוטק הוא מקום בילוי אופייני לקבוצות ויחידים. הדיסקוטק הוא בימה נפרדת מאורחות החיים היומיומיים ומרכז בתוכו מגוון נרחב של תרבויות. צורת בילוי ספציפית זו מצריכה שינוי התנהגותי קיצוני ביחס להתנהגויות היומיומיות הרגילות אותן מבצע היחיד, בשל מס' סיבות :
1. הדיסקוטק נפתח בשעות הלילה המאוחרות - הדבר מפריד באופן ניכר את חיי היומיום מחיי הלילה ומאפשר הכנה נפשית ופיזית לקראת האירוע. זמן הנתק בין חיי היום לחיי הלילה מצריך הכנה: יצירת קשר עם הקבוצה הספציפית, לבוש הולם בהתאם לאווירה ובהתאם לקודים התרבותיים המצופים ומוכנות נפשית - בה האדם מנתק עצמו מלחצי היומיום ועניינים אשר מונחים על סדר יומו ופונה לאווירה רגועה ודרוכה כאחד, אשר מצביעה על ציפיות אישיות מקבוצתו וציפיות מהחברה הסובבת. הציפיה היא בעיקרה הרצון ליהנות במחיצת אנשים.

2. הדיסקוטק אוגר בתוכו קבוצות תרבותיות רבות - הרקע השונה והשוני התרבותי מצריך מהקבוצה והיחיד מודעות מסוימת לגבי התנהגותם במסגרת החברתית הכוללת.

3. הדיסקוטק מהווה "בימה" להזדמנויות - לכן המוכנות הנפשית של הקבוצה והיחיד מתרכזת בציפיות רבות:
א. הנאה עם קבוצת ההשתייכות שלי - חידוד הקודים התרבותיים הפנימיים בקבוצה.
ב. הכרויות עם אנשים חדשים - מפגש בין תרבויות.
ג. הרצון להתבלט - אשר מצביע על הרצון התרבותי קבוצתי להיות שונים ומיוחדים.
ד. לפרוק לחצים ומתחים ולהתעלם ולו לערב אחד מחיי היומיום.

בעבודתנו זו נתרכז בגישתם של האנשים המגיעים לדיסקוטק כלפי קבוצות אחרות, כלפי קבוצתם וכלפי המין השני, הדברים יובאו לידי ביטוי על בסיס תנועות גוף, לבוש ומנהגי חיזור תוך יצירת בסיס סכמטי להתנהגות תרבותית בדיסקוטק.

שיטה:
ניתוח תוכן איכותני המבוסס על שני סוגי תצפית : תצפית שטח ותצפית משתתפת.

הערת מערכת: עבודה זו היא מחקר תצפיתי, ללא מקורות ביבליוגרפיים או מראי מקום.

תוכן העניינים:
מבוא
שיטה
ממצאים :
פרק א: היחיד וקבוצתו
פרק ב: מפגש בין המינים
פרק ג: יחסים תרבותיים בין קבוצות
דיון ומסקנות
תצפיות:
תצפית 1
תצפית 2
תצפית 3
תצפית 4
תצפית 5

מקורות:

תגים:

בין · המינים · התנהגות · חברתי · חברתית · חיזור · מפגש · ריטואל · תצפית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סגנונות חיזור והתנהגות, אופני לבוש וריטואלים חברתיים בדיסקוטק- מחקר אנתרופולוגי", סמינריון אודות "סגנונות חיזור והתנהגות, אופני לבוש וריטואלים חברתיים בדיסקוטק- מחקר אנתרופולוגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.