היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנון אסטרטגי לחברת תנובה

עבודה מס' 060986

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח החברה והסביבה העסקית, הערכת תרחישים וחלופות אסטרטגיות וביצוע תוכנית עסקית מלאה לחלופה הנבחרת.

10,479 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

קואופרטיב תנובה הינו גוף מונופוליסטי, המשווק כ-60% מכלל התוצרת החקלאית ומעל ל-90% מכמות החלב בארץ. תנובה שולטת כמעט בכל שוק מוצרי החלב הכולל: חלב לשתיה, תוצרת ניגרת, חמאה, שמנת וגבינות רכות וקשות.
ענף מעדני החלב, להבדיל משאר הענפים בשוק מוצרי החלב, נשלט עד השנה ע"י חברת שטראוס עם סדרת המוצרים "דני" ו "מילקי" תוך שיתוף פעולה אסטרטגי של שטראוס עם קונצרן דנונה, הבא לידי ביטוי בסדרות המוצרים המצליחות, "דנונה" ו- "גרנד פרי". בתחילת השנה נראה היה כי תנובה משנסת מותניים ומנסה ליטול את ההובלה לראשונה. הכנסת YOPLAIT אכן גרמה למהפך המקווה ע"י תנובה אולם הוא התגלה כשברירי כאשר שטראוס, התאוששה והחזירה מאבק שנתן את פירותיו כבר באוגוסט 2002.
מניתוח התחרות בענף מעדני החלב עולה כי חטיבת החלב של תנובה, מנסה לתת מענה לתחרות הקשה מצד שטראוס, לפתח מותגים חדשים, לפרוץ לנישות חדשות, ולהגדיל את פלח השוק שלה בענף, אשר הולך ונשחק בשנים האחרונות. העובדה כי צריכת מוצרי החלב לאדם בישראל הינה קבועה ב-10 השנים האחרונות, וזאת למרות ההשקעה במסעי פרסום וקידום מכירות, ממחישה את האתגר הקשה, הניצב בפני חטיבת החלב של תנובה.
חברת תנובה עוברת בשנים האחרונות שינויים רבים במטרה להתמודד עם המציאות העיסקית הקיימת ולהתאים את עצמה לתנאים בהם תוכל להתמודד בשוק התחרותי. בעבר נקטה תנובה בתחום מעדני החלב, באסטרטגיה של הובלה בעלויות בשוק רחב וכיום היא עוברת בהדרגה לאסטרטגיה של בידול בשוק רחב ע"י ייצור ושיווק של מעדנים ייחודיים ובטעמים מגוונים.
עבודה זו מנתחת בחלקה הראשון את הסביבה, הענף והחברה. לאור הניתוח והתרחישים האפשריים עולה כי הגורם הדומיננטי המנחה את הפעילות האסטרטגית של תנובה הוא התחרות החריפה בינה ובין שטראוס והשוק הצומח באיטיות. מומלץ לחברת תנובה לנקוט באסטרטגיה של בידול בשוק הרחב אשר תאפשר לה ליטול את ההובלה בענף מוצרי החלב ולהפוך מחברה מובלת לחברה יוזמת. החלופה הנבחרת לביצוע האסטרטגיה הינה נקיטה באסטרטגיה של הגוונה ופניה למגזר העסקי והמוסדי באמצעות פיתוח מוצר ושוק חדשים עבור פלח זה, תוך ניצול מקסימלי של יתרונותיה בטכנולוגיה, שיווק והפצה וכמובן - חוסנה הכלכלי.
בחלק השני של העבודה מובאת התוכנית העסקית ליישום החלופה האסטרטגית תוך התייחסות לשוק, למוצר, לתוכנית השיווקית, התפעולית, כ"א והתוכנית הפיננסית.
התוכנית מראה כי קיים פוטנציאל רב לפרוייקט המוצע ותומכת בו.

לצורך ביצוע עבודה זו נערכו מספר מפגשים מנהלת מוצרי מעדן חלב בקטגוריית היוגורטים וביקור במרכז המבקרים. על מנת לקבל נתונים פיננסיים נאלצתי להעזר בעתונות הכתובה ובמדורים שיווקיים באינטרנט, שכן לא ניתן היה לקבל דו"חות פיננסיים או מחקרי שוק שנעשו עבור תנובה. בנוסף, נעשה שימוש בהערכות להשלמת
התמונה.

תוכן העניינים:
חלק א':
פרק 1: מבוא
פרק 2: הצגת הארגון
פרק 3: ניתוח סביבה
פרק 4: ניתוח הענף (מודל חמשת הכוחות של פורטר)
פרק 5: ניתוח החברה - מודל שרשרת הערך
פרק 6: ניתוח גורמי מפתח בענף KSF
פרק 7: ניתוח SWOT
פרק 8: סיכום ניתוח אסטרטגי
פרק 9: בחינת האסטרטגיה הקיימת
פרק 10: תכנון תרחישים
פרק 11: חלופות אסטרטגיות לתרחיש הנבחר
חלק ב: תכנית עסקית
פרק 1: מטרת התוכנית
פרק 2: תיאור העסק (= פרק 2 בחלק א')
פרק 3: תיאור המוצר
פרק 4: תיאור השוק ותוכנית עסקית
פרק 5: תוכנית תפעול וכ"א
פרק 6: התוכנית הפיננסית
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - מבנה קואופרטיב תנובה

מקורות:

הורניק, י. (1998 ) שיטות שיווק כשיטות מלחמה. האוניברסיטה הפתוחה, יחידה 6, עמ' 48-54.
יזרעאלי ד., (1999), שיווק הלכה למעשה, אוניברסיטת תל-אביב.מדור "נתח שוק" ביומון "גלובס".
פורטר, א.מ., (1991 ), אסטרטגיה תחרותית, הוצאת "עתרת".
פיטרס, ת.ג. ווטרמן, ר.ה (1985),"כיצד להצטיין בניהול", הוצאת עטרת.
פרי,מ. ( 1991 ) אסטרטגיה של יתרון תחרותי, הוצאת מיצוב. (658.8 פרי).
קוטלר והורניק (2000 ) ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה.
רייכמן. א, "מה זאת תנובה החדשה"? , פרסומי תנובה מה- 17/3/93.
Aaker D.A, (1991) "Manageing Brand Equity" New York free press.
Betts P. (1998), Marketing Communications Strategy - CIM Study Text, 5th edition, Manchester Metropolitan University.Dholakia N, Firat A.F, Venkatesh A, (1995), "Marketing in a postmodern world" European Journal of Marketing " Volume 29 No' 1 pp. 40-56 , Emerald.
Johnson Scholes (1999) Exploring Corporate Strategv - Text Cases. Pentice Hall.
Pitt L. Berthon P, Morris M. (1997), "Entrepreneurial pricing: the Cinderella of marketing strategy", Management Decision Volume 35 No': 5 pp. 344-350, Emerald.
Smith, P. R. (1998), Marketing Communication, An Integrated Aproach, Kogan Page.

תגים:

fsk · tsep · tows · אסטרטגיה · דוח · הייתכנות · התקבלות · והפסד · מאזן · מודל · ניהול · עסקית · פורטר · פיננסית · רווח · שיווק · שיווקית · תוכנית · תזרים · תחזית · תחרות · תכנון · תנובה · תרחישים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנון אסטרטגי לחברת תנובה", סמינריון אודות "תכנון אסטרטגי לחברת תנובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.