היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצגת הומוסקסואלים בתקשורת הישראלית - ההומוסקסואל כספר

עבודה מס' 060823

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההתייחסות התקשורתית להומוסקסואלים לאורך השנים ובחינת הצגת ההומוסקסואל כעוסק במקצוע 'נשי'.

16,284 מילים ,49 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. התקשורת כיוצרת דעת קהל
3. הגדרת ההבדל בין הזהות המינית לנטייה המינית והיווצרות הסטריאוטיפ
4. תפיסת ה"גבריות" מול "הנשיות"
5. הקהילה ההומוסקסואלית
א. שלבים בהתפתחות בהתייחסות לאנשים בעלי נטייה מינית
ב. הומוסקסואלים בתקשורת הישראלית
ג. הומוסקסואלים בתקשורת - בין הטמעות להתבדלות
6. דעות קדומות, סטריאוטיפים ונורמות חברתיות
7. מחקר
א. הצגת שאלת המחקר ושיטת המחקר
ב. ניתוח סרטים וסדרות
ג. סיכום תוצאות
8. מסקנות
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

בעבודה זו ברצוני לבחון את אופן הצגת ההומוסקסואלים בתקשורת הישראלית במהלך השנים, מעידן ההתעלמות מהתופעה ועד היום. ההתמקדות תהיה בהצגת ההומוסקסואלים כעוסקים במקצוע נשי, בד"כ ספרים.

בפרק הראשון בעבודה זו ברצוני לבחון את האופן בו התקשורת יוצרת את דעת הקהל. האם בכלל קיימת חשיבות לאופן ההצגה של הומוסקסואלים בתקשורת, האם אכן אנו מושפעים מהדימויים?
בפרק השני בעבודה אתייחס להגדרת הנטייה המינית, וכן לסטריאוטיפים המיניים מן ההיבט של עסוק ב"מקצועות נשיים".
בפרק השלישי אדון בתפיסת ה"נשיות" מול הגבריות", תוך התמקדות בתכונות המאפיינות נשים וגברים ומכאן גם תחומי עיסוקם.
בפרק הרביעי בעבודה אציג את קהילת ההומוסקסואלים, אתייחס לעמדות החברה הישראלית כלפי הקהילה ההומוסקסואלית: מהתייחסות להומוסקסואלים כסוטים, עד לעידן "היציאה מהארון" שהחל בשנות ה90 - ונמצא כיום בעיצומו.
בפרק החמישי, חלקה המרכזי של העבודה מלבד המחקר, אדון באופן הצגת ההומוסקסואלים בתקשורת החל מעידן היעדר ההצגה (Dyer1999,, Kama2000,) ועד עכשיו, כאשר ישנה תוכנית טלוויזיה המוצגת בפריים טיים ודמותה המרכזית היא הומוסקסואל.
בעבודה אציג בפירוט את נקודות הציון המרכזיות בהפיכת הקהילה ההומוסקסואלית לקהילה נורמטיבית בחברה הישראלית. אדון בשאלה האם מדובר במהפך של ממש או במהפך לכאורה וזאת ע"י ניתוח תוכן של סרטים וסדרות ישראליות, בהם אחד השחקנים (או יותר) מגלם הומוסקסואל.
לאחר דיון באופן ההצגה בתקשורת, תוך התמקדות בדימויים ובהצגה סטריאוטיפית, בפרק השישי בעבודה אדון בהופעת הדעות הקדומות והסטריאוטיפים.
בסיום החלק התיאורטי של העבודה, אציג בפרק השביעי את שאלת המחקר, המחקר ומסקנותיו.
בעבודה זו אציג את דמות ההומוסקסואל בתקשורת הישראלית, כעוסק במקצוע נשי ובעיקר כספר. אבחן את הדמות אל מול הסטריאוטיפ, ואענה על השאלה האם אכן קיימת פתיחות כלפי הומוסקסואלים בתקשורת, או שעדיין נהוג להציגם כשונים, כדמויות שוליות וסטריאוטיפיות. האם ההתפתחויות החוקתיות והחברתיות השפיעו על התקשורת? האם התקשורת שבויה בסטריאוטיפ?
ואם כן, מדוע למעשה נוטים להציג את ההומוסקסואל כספר\ עוסק במקצוע נשי?

המחקר יתבצע באמצעות ניתוח תוכן. חלק זה של העבודה בנוי משלוש סדרות טלוויזיה ישראליות, אחת מסוף שנות ה-90, ושתיים משנת 2002 (ושידורן בטלוויזיה עדיין לא הסתיים, נכון ליום כתיבת העבודה).
בנוסף אציג שני סרטים ישראלים אחד משנות ה-80, והשני משנות ה-90, הם מופיעים הומוסקסואלים.

מקורות:

פרופסור איזנשטדט ש.נ., ד"ר י. בן דוד,(1966) מבוא לסוציולוגיה, בהוצאת מכון ישראלי להשכלה בכתב, ליד המרכז לתרבות ולחינוך ת"א, עמודים 267-269.
איילון, יצחק,( 1994) תקשורת ההמונים המשודרת והחברה, מתוך: האומנם יכולים הפרסומאים לשלוט ברגשותינו? הוצאת איילון עמ' 116-121.
ארגוב, שחר (1999), סכמטיות מינית, בולטות מימד המין והשפעתן המשולבת על שיפוטים של גברים לגבי דמויות מטרה המתנהגות בהתאם לסטריאוטיפ המיני או בניגוד לו. עבודה לתואר מוסמך מדעי החברה אוניברסיטת ת"א
אשוח-טריפוס, יעל,(1996) "סטריאוטיפים מיניים: השפעת מעורבות בעבודות הבית על יחס מאפיינים נשיים ועמדות אחרות לדמות הנשית", עבודה לתואר מוסמך M.A. מדעי החברה, אוניברסיטת ת"א.
בן זאב אבינועם,( 1991) דעות קדומות, חיפה, הקיבוץ המאוחד, עמ' 17-105.
בן ישראל רות(1998) שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה, .הוצאת האוניברסיטה הפתוחה תל אביב עמ '940- 1016.
גופמן, א. ( 1983) סטיגמה, רשפים, תל אביב, עמוד 7-14, 118-120.
גורן, דינה,( 1993), תקשורת ומציאות, הוצאת כתר, פרק 7-8.
גיטלין,ט. "אידיאולוגיה של זמן צפיית שיא" המקור:Gitlin,T. (1979)."Prime Time Ideology: The Hegemonic Process in Television Entertainment", Social Problems,26,3: 251-236
גלוזמן מוריאל, נאדר גיל,( 1996), מילון אחר, תל אביב, עמודים 43-85.
ד"ר גרוס איל(2001) הקהילה ההומו לסבית מצב הזכויות 2000-2001, מתוך חוברת של האגודה לזכויות האזרח,2001.
דשן,ש.(1994) "הדתיות של המזרחים: ציבור, רבנים ואמונה", אלפיים,9: 50-58.
היימן - מקסיק, דבורה,( 1997) "הקשר שבין "נשיות" ו"גבריות" לבין סגנון הניהול של מנהלים למנהלות", עבודת גמר לקראת תואר מוסמך אוניברסיטה M.A. , אוניברסיטת ת"א.
המר סמית, סו,( 1999) גישה סוציולוגית בייעוץ למטופלים הומוסקסואלים ולבני משפחותיהם, בתוך "לסביות והומוסקסואלים בראי המציאות" בהוצאת קל"ף, עורכות ד"ר שלית באום ועידית מרן עו"ס, ירושלים, עמ' 19-21.
הרץ, בת עמי, (1995), השפעות סכמטיות מינית של גברים על שיפוטים המבוצעים לגבי דמויות מטרה בעלות איפיונים מיניים סטריאוטיפיים או א- סטריאוטיפיים, עבודת גמר לקראת תואר מוסמך אוניברסיטה למדעי החברה , אוניברסיטת ת"א.
טרנר ו. (1977) "תהליך מערכת וסמל: סינתזה אנתרופולוגית חדשה" המקור:
Turner, V,(1977) ."Proscess.System, and Symbol: A New Anthropological Synthesis" Daedalus,106: 66-74

תגים:

גבריות · הומואים · הומוסקסואלים · ישראלית · מעצב · נשיות · ספר · שיער · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגת הומוסקסואלים בתקשורת הישראלית - ההומוסקסואל כספר", סמינריון אודות "הצגת הומוסקסואלים בתקשורת הישראלית - ההומוסקסואל כספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.