היישום אינו מחובר לאינטרנט

דעות קדומות כלפי הומוסקסואלים

עבודה מס' 061530

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסבר התופעה באמצעות תיאוריית הקונפליקט הממשי ותיאוריית האיום והצגת מחקר קצר שנעשה בנושא.

1,073 מילים ,3 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עזר ויצמן, נשיא המדינה לשעבר, הופיע מול התלמידים מביה"ס הריאלי בחיפה. במהלך ביקורו שאל אותו אחד התלמידים מה הוא חושב על הומוסקסואלים. עזר ויצמן השיב: "באופן כללי בשבילי זוהי תופעה לא נורמלית. אינני מקבל כעובדה שאנשים אומרים שהם יוצאים מהארון. אני אוהב שגבר רוצה להיות גבר ואשה מתנהגת כמו אשה". ויצמן המשיך וטען, כי הוא רואה בהומוסקסואליות תופעה שלילית וחריגה מבחינה חברתית. הוא אף הציע כי יש לטפל בהומוסקסואליות מבחינה משפטית.

עזר ויצמן מייצג את קבוצת הגברים ה"מצ'ואיסטים", "הרגילים",הנורמלים, קבוצת הרוב המכונה קבוצת ה-ingroup, הקבוצה ההומוסקסואלית שהוא יוצא נגדה משמשת כקבוצת outgroup.

האנטוגוניזם בין שתי הקבוצות (הגבר הישראלי ה"מאצ'ו" והגבר ההומוסקסואל) בא לידי ביטוי בשלושה מישורים: רגשי, קוגנטיבי והתנהגותי.

הביטוי הרגשי - הנשיא מביע רגשות שליליים כלפי קבוצת הומוסקסואלים. הוא אומר: אני אוהב שגבר רוצה להיות גבר ואשה רוצה להיות אשה.
הביטוי הקוגנטיבי - הנשיא אומר כי אינו מקבל את היציאה מהארון. הוא רואה בתופעת ההומוסקסואליות תופעה שלילית.
הביטוי ההתנהגותי - עזר ויזמן מופיע לפני קבוצת תלמידים ונואם נגד ההומוסקסואליות ואף מציע איך החברה צריכה להתנהג כלפי המיעוטים: הוא מציע לטפל בהומוסקסואליות מבחינה משפטית.

תוכן העניינים:
חלק א:
מבוא
ניתוח לפי תיאוריית האיום
ניתוח לפי תיאוריית הקונפליקט הממשי
חלק ב:
הצגת מחקר
ביבליוגרפיה

מקורות:

גונט ר. (2000). פסיכולוגיה חברתית, כרך ה', יחידה 8, עמ' 169-200, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה ת"א.
שורצולד, י. וטור-כספא, מ. (1997). הקשרו של האיום המוכלל לדעות קדומות על עולים מברית המועצות לשעבר ומאתיופיה. רבעון למדעי ההתנהגות, כרך ל"ח, עמ' 504-527.
בן דוד. ע. ועמית, ד. (1994). האם עלינו ללמד רגישות תרבותית? הניסיון הישראלי. חברה ורווחה כרך י"ט, עמ' 235-244.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דעות קדומות כלפי הומוסקסואלים", סמינריון אודות "דעות קדומות כלפי הומוסקסואלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.