היישום אינו מחובר לאינטרנט

יצירת סטריאוטיפים ודעות קדומות כלפי הומוסקסואלים בקרב החברה הדתית הלאומית בישראל

עבודה מס' 063501

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הקירבה והמגע.

6,823 מילים ,27 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ישנה חשיבות רבה בחקר סוגיית הסטריאוטיפים ההומופובים והדעות הקדומות כלפי הומוסקסואלים, בשל רגישות הנושא בחברה הישראלית בכלל, והחברה הדתית הלאומית בפרט.
מחקר זה בא לענות על השאלה האם קיימת השפעה של המגע הבינאישי בין יחידים מקבוצה חברתית אחת לבין חברי קבוצה אחרת, על הסטריאוטיפים שאלה מפתחים לגבי אלה.
ההשערה הייתה כי דתיים אשר אינם בקשר כלשהו עם גברים הומוסקסואלים מפתחים במידה ניכרת יותר דעות קדומות לגבי הומוסקסואלים.
מחקר זה התבסס, אפוא, על השערת המגע של אלפורט (Allport, 1995), המצביעה על העובדה כי אינטראקציה קואופרטיבית סביב מטרה משותפת ובמעמד שווה של חברי קבוצות יריבות, תוביל לגישה חיובית יותר כלפי הקבוצה ה"עוינת".

במחקר זה, הבודק את הסטריאוטיפים כלפי הומוסקסואלים בקרב החברה הדתית-לאומית בישראל, ניצבת השאלה: האם ניתן להצביע על קשר בין מידת ההיכרות ומידת המגע של חברי קבוצה מסוימת עם חברי קבוצת החוץ, לבין יצירת סטריאוטיפים ודעות קדומות כלפי אותה קבוצה?
ברוחה של השערת המגע של אלפורט, שרעיונותיה פותחו לעיל, השערת מחקרנו תהיה כי דתיים המכירים אישית ומקרוב הומוסקסואלים יפתחו פחות סטריאוטיפים ודעות קדומות הומופובים, לעומת דתיים אחרים אשר אינם מכירים אישית ואינם נמצאים במגע כלשהו עם הומוסקסואלים.
המדגם היה מדגם נוחות מסוג "כדור שלג" (שיטת "חבר מביא חבר"). שיטת מדגם הזו נבחרה משום שלא הייתה אפשרות לגשת לרשימה כלל ארצית של הדתיים ולכן הסביבה הנגישה לי היוותה את אוכלוסיית המחקר.
כמו כן, בשל הרגישות הגבוהה של הנושא במיוחד בקרב החברה הדתית, שיעור ההיענות צפוי היה להיות נמוך יחסית ולכן היה צריך לנקוט בשיטה זו של "חבר מביא חבר" על מנת להגדיל את מדגם הנבדקים.
הנבדקים מילאו שאלון בו התבקשו לדרג עד כמה הם מסכימים עם כל אחד מהמשפטים הסטריאוטיפיים שברשימה, ועד כמה הם סוברים כי כל אחת מהתכונות שברשימה מאפיינת או לא את ההומוסקסואלים.

ממצאי המחקר אוששו את השערת המחקר והראו כי ככל שהקירבה גבוהה יותר, כך פוחתים הסטריאוטיפים. הוכח גם כי מידת האדיקות לדת משפיעה, אף היא, על התפישות הסטריאוטיפיות ההומופוביות.

תוכן עניינים:
מבוא
(1) סטריאוטיפים ודעות קדומות, מהם?
(2) רקע תיאורטי: השערת המגע
(3) ההומוסקסואליות: תופעה אנושית עתיקת יומין
(4) הפסיכולוגיה וההומוסקסואליות
(5) גישות המסבירות הומוסקסואליות
שיטת המחקר
(1) אוכלוסיית המחקר
(2) המדגם
(3) כלי המחקר
(1(3 הרכב השאלון
(2(3 פירוט סולם המשתנים
(4) המשתנים
(5) הליך המחקר
הממצאים
דיון ומסקנות
(1) מהימנות, תקפות והטיות
(2) המלצות יישומיות
ביבליוגרפיה
נספח

מקורות:

גונט, רות (2000). "יחסים בין קבוצות" (יחידה 8), מתוך פסיכולוגיה חברתית (כרך ד'). ת"א: האוניברסיטה הפתוחה.
קורן, עירית (2003). ארון בתוך ארון: סיפוריהם של הומוסקסואלים ולסביות דתיים. ת"א: ידיעות אחרונות.
Allport, Gordon W. (1995). The Nature of Prejudice. Massachusetts: Addison Wesley.
Ashmore, Richard D. et al. (1981) "Conceptual Approaches to Stereotypes and Stereotyping", in Cognitive Processes in Stereotyping and Intergroup Behavior. Hillsdale (New Jersey): Lawrence Erlbaum Associates.
Atkinson, Rita L. et al. (1996). Hilgard's Introduction to Psychology. (12th ed.) Fort Worth (Texas): Harcourt Brace College Publishers.
Brown, Rupert (1988). Group Processes: Dynamics within and between Groups. Oxford: Basil Blackwell.
Brown, Rupert (1995). Prejudice: its Social Psychology. Oxford: Blackwell.
Bullough, Vern L. (1976). Sexual Variances in Society and History. New-York: J. Wiley.
Deforges et al. (1991). "Effects of Structured Cooperative Contact on Changing Negative Attitudes Towards Stigmatized Social Groups" in Journal of Personality and Social Psychology, 60 (4): 531-544.
Devine, Patricia & Elliot, Andrew (1995). "Are Racial Stereotypes Really Fading?" in Personality and Social Psychology Bulletin, 21: 1139-1150.
Freud, Sigmund (1966). Cinq Leçons sur la Psychanalyse. Paris: Payot.
Garnets, Linda D. et al. (1993). Psychological Perspectives on Lesbian and Gay Male Experiences. New-York: Colombia University Press.
Hooker, Evelyn (c1968-1991). "Homosexuality", pp. 222-232 in Sills David L. (Ed.) International Encyclopedia of the Social Science, New-York: MacMillan & Free Press; vol. 14.
Lippmann, Walter (1997). Public Opinion. New York: Free Press Paperbacks.
Macrae et al. (1994). "Stereotypes as Energy-Saving Devices: A Peek Inside the Cognitive Toolbox " in Journal of Personality and Social Psychology, 66(1): 37-40.
Madon, Stephanie (1997). "What do people believe about gay males? A study of stereotype content and strength" in Sex roles, 37 (9/10): 663-685.
Marin, Gerardo & Salazar, J.M. (1985). "Determinants of hetero- and auto-stereotypes: Distance, level of contact and socioeconomic development in seven nations" in Journal of Cross-Cultural Psychology, 16: 403-422.
Money, John (1987). "Sin, Sickness or Status? Homosexual Gender Identity and Psychoneuroendocrinology" in American Psychologist, 42(4): 384-399.
Money, John (1988). Gay, straight and in-between- The sexology of erotic orientation. New-York: Oxford University Press.
Pettigrew, Thomas F. (1998). "Intergroup Contact Theory" in Annual Review of Psychology, 49: 65-86.
Plummer, Ken (1996). "Homosexualities", pp. 372-373 in Kuper Adam & Jessica (Ed.) The Social Science Encyclopedia (second edition), London: Routledge.
Sherif et al. (1961). Intergroup Conflict and Cooperation. The Robber's Cave Experiment. Norman: University of Oklahoma.
Taylor, Donald M. & Moghaddam, Fathali M. (1987). Theories of Intergroup Relation: International Social Psychological Perspectives. New-York: Praeger.
Ulrich, Clare (2004). "Dissecting the Process of Reasoning" in Human Ecology, 32(2): 15-18.
Wickberg, Daniel (2000). "Homophobia: on the Cultural History of an Idea" in Critical Inquiry, 27 (autumn): 42-57.

תגים:

דעות · דתיים · הומוסקסואלים · המגע · השערת · חברתית · ישראל · סטריאוטיפים · פסיכולוגיה · קדומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצירת סטריאוטיפים ודעות קדומות כלפי הומוסקסואלים בקרב החברה הדתית הלאומית בישראל", סמינריון אודות "יצירת סטריאוטיפים ודעות קדומות כלפי הומוסקסואלים בקרב החברה הדתית הלאומית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.