היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרת זכויות הומוסקסואלים בתחומי התעסוקה כנורמה חברתית

עבודה מס' 023043

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזהות המינית, אפליה תעסוקתית על רקע מיני וזכויות הפרט.

1,984 מילים ,9 מקורות

תקציר העבודה:

זכויות האדם קשורות כולן בכבוד האדם ואין הדבר משנה מהם מינו, דתו, נטייתו המינית או מוצאו. על כך נקבע בהצעת חוק יסוד: זכויות חברתיות 1994 כי "לכל תושב הזכות לסיפוק צרכיו הבסיסיים לשם קיום בכבוד אנושי, ובכלל זה בתחומי העבודה, השכר ותנאי העבודה, בתחומי ההשכלה, הלימוד והחינוך ובתחומי הבריאות והרווחה החברתית. זכות זו תמומש או תוסדר בידי רשויות השלטון לפי חוק ובהתאם ליכולתה הכלכלית של המדינה כפי שתקבע בידי הממשלה."
על פי הצעה זו של חוק יסוד: זכויות חברתיות, די בכך שאדם יהיה תושב המדינה כדי שיסופקו לו הצרכים הבסיסיים האמורים. במשך שנים ארוכות התעלמו במערכת הציבורית מזכויותיהם של בעלי נטיות הומוסקסואליות והיתה אף תקופה קדומה יותר, בה נטיות מיניות חריגות היוו עבירה על החוק.
אולם מסתבר כי גם בשנות ה-90, עדיין עלולה להיות נטייתו המינית של אדם לרועץ בכל הקשור לשויון תעסוקתי. בעבודה זו אדון בהפרת זכויות חברתיות של בעלי נטיות הומוסקסואליות, כאשר נקודת המוצא היא שכל תושבי המדינה זכאים לזכויות שוות וכל אפליה מהווה הפרת זכויות חברתיות.

טענתי היא שגם כאשר ההעדפה המינית של בני אותו מין הפכה להיות חלק מהמסגרת הלגיטימית של החברה, עדיין מקופחים בני זוג או בנות זוג מאותו מין בבואם לממש את זכויותיהם, הן מבחינה תעסוקתית והן מבחינת זכויות סוציאליות.

תוכן עניינים:
מבוא
א. תפיסת זהות מינית
ב. אפליה תעסוקתית על רקע של נטיה מינית
ג. חובתה של החברה להגן על זכויות הפרט
ד. מדוע מופרות זכויותיהם של הומוסקסואלים - סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אמנות והכרזות בינלאומיות 1948-1984, בתוך: זכויות האדם והאזרח בישראל כרך א, האגודה לזכויות האזרח בישראל, ירושלים, 1991, ע"מ 78-84.
אריסטו, (תש"ן), הפוליטיקה א-ב, (תרגם: חי רות), הוצ' מאגנס, ירושלים.
גביזון, ר., "שוויון על בסיס נטייה מינית/ אפליה בשירות בצה"ל ובתעסוקה על רקע של נטייה מינית", בתוך: זכויות האדם והאזרח בישראל כרך ב, האגודה לזכויות האזרח בישראל, ירושלים, 1991, ע"מ 247-250.
גביזון, ר., (1994), זכויות אדם בישראל, האוניברסיטה המשודרת - משרד הבטחון/ההוצאה לאור, תל-אביב.
הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם - 1948, בתוך: זכויות האדם והאזרח לישראל כרך א, 1991, האגודה לזכויות האזרח בישראל, ירושלים, ע"מ 72-77.
הצעת חוק יסוד: זכויות חברתיות 1994 , בטחון סוציאלי 42, ע"מ 135.
לוק, ג'., (תשמ"ט), על הממשל המדיני, (תרגם: יוסף אור), הוצ' מאגנס, ירושלים.
סיגד, א., "מימוש עצמי - האם הוא מטרה אפשרית או ראויה בחינוך?", מטאפורה 3, 1993, ע"מ 120-135.
ת"א (תל-אביב) 90/23319 פרוייקט גן העיר בע"מ ואחרים נגד איתן הורוביץ, פסקי דין של בתי משפט השלום, כרך א, (תשנ"א1990-), 139, 140-141. בתוך: זכויות האדם והאזרח בישראל כרך ב, האגודה לזכויות האזרח בישראל, ירושלים, 1991, ע"מ 251.
S.L. Bem, "On the Unity of Alternative Procedures for Assessing Psychological Androgyny", Journal of Consulting and Clinical Psychology 45, 1977, pp. 196-205

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרת זכויות הומוסקסואלים בתחומי התעסוקה כנורמה חברתית", סמינריון אודות "הפרת זכויות הומוסקסואלים בתחומי התעסוקה כנורמה חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.