היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראה המושג "פונקציה"

עבודה מס' 060739

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא תוך ניסיון ליישום ובחירת דוגמה להוראת המושג בכיתה.

8,963 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
הקדמה וסקירה היסטורית
סקירה והופעת המושג בתכניות הלימודים
קשיים של תלמידים הקשורים ללימוד מושג הפונקציה
דוגמה להוראת מושג הפונקציה בחטה"ב
דוגמה להוראת מושג הפונקציה בתיכון
השוואה בין הדוגמאות
מקורות

המושג "פונקציה" הינו אחד המושגים היסודיים במתמטיקה ובמדעים. כמו במקרים רבים, השימוש וההגדרה של המושג המתמטי עברו שינויים הדרגתיים וקדמו בהרבה להגדרתו הפורמלית, המקובלת כיום.
המושג הוכנס להוראת המתמטיקה בביה"ס רק בשלהי המאה ה-19. כיום, מנסים לפתח בהוראת המתמטיקה את החשיבה הפונקציונלית, דהיינו - את הדינמיקה וההשתנות. מושם דגש על מציאת קשרים, יותר מאשר על מציאת נעלמים, וזהו גם אחד המאפיינים את המתמטיקה החדשה.
עם התפתחות המתמטיקה החדשה, בשנות החמישים של המאה שעברה, פותח מושג ההתאמה וניתן לו ערך בפני עצמו: בעזרת מושג זה מנסים להביא את התלמיד לראות מבנה מתמטי והפונקציה הינה רק אחד מסוגי ההתאמה השונים.
פונקציות ניתנות לתיאור במספר רב של דרכים: במילים, בתבנית אלגברית, בעזרת טבלה, כאוסף של זוגות מסודרים, בעזרת דיאגרמות Vann מקושרות על ידי חצים ובתיאור גרפי.
היתרונות בתיאור המבוסס על פסיפס הדרכים, ברורים.
ההערות ההיסטוריות מפורטות בעבודה, אמנם הן כלליות, אך מאפשרות להבין את התרומה הרבה שתרמה ההגדרה החדשה של מושג הפונקציה למתמטיקה.
לאור כל זאת ובעקבות התפתחות הוראת מושג הפונקציה, שעל חשיבותו ומרכזיותו במתמטיקה ובמדעים אין עוררין, החלטתי לבחור במושג זה ולהרחיבו בכתיבתי זו.

מטרת העבודה הינה הרחבת מאגר הידע האישי בנושא, תוך ניסיון ליישום ובחירת דוגמה להוראת המושג בכיתה - תהליך אותו נדרשים אנו ליישם כמורים ומחנכים.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

תגים:

מדעים · מתמטיקה · דידקטיקה · דוגמה · הוראה · פונקציה · קשיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראה המושג "פונקציה"", סמינריון אודות "הוראה המושג "פונקציה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.