היישום אינו מחובר לאינטרנט

לשבור את הגלים - לשבור את הכללים

עבודה מס' 060732

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט "לשבור את הגלים" על פי התאוריות הקולנועיות הניאו-מרסיסטית והפמיניסטית והמסקנה שהסרט מציע חתרנות הן מבחינת הסגנון והן בתוכן.

4,890 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

העבודה הולכת בעקבות רבים מחוקרי הקולנוע ומפרידה בין שתי מסורות קולנועיות: זו ההוליוודית, נגדה מכוונת רוב הביקורת של התאוריות הקולנועיות בהן עוסקת העבודה, וזו האירופאית, המציעה קולנוע אחר, העונה על חלק
מההגדרות של קולנוע חתרני. ז'אן לואי בודרי, שמאמרו מוצג בעבודה, טוען שכמעט אף סרט אינו חף משיתוף פעולה עם האידיאולוגיה, מעצם העובדה שהוא משתמש במיכשור הקולנועי. השאלה היא מה נעשה עם אותו מכשור. האם מציגים צורה נרטיבית קונבנציונלית הסוחפת את הצופה לאשלייה, או צורה לא קונבנציונלית, המרחיקה את הצופה מהסרט ומעודדת אותו גם לבצע פעילות אינטלקטואלית כלשהי. האם מראים שוב ושוב דמות נשית סטריאוטיפית, המשתפת פעולה עם אידיאולוגיה שוביניסטית וסקסיסטית, הקיימת מחוץ לעולם הקולנוע, או שמראים אישה, שעל אף מגבלותיה מקבלת החלטה אמיצה והולכת איתה עד הסוף, בניגוד לערכים עליהם היא חונכה. אם חתרנות נמדדת בסגנון לא קונבנציונלי, בחשיפת אמצעי המבע, בעיסוק בנושאים אידיאולוגים - פוליטיים, תוך הפגנת עמדה וביקורת, נראה לי ש"לשבור את הגלים" עונה על הדרישות, בייחוד לאור העמדות הברורות שפון טרייר מביע במניפסט של קבוצתו, דוגמה 95.

תוכן העניינים:
מבוא
ניתוח סגנוני באמצעות הביקורת האידיאולוגית
דיון בתוכן באמצעות הביקורת הפמניסטית
סיכום
הערות
ביבליוגרפיה

מקורות:

בורשטיין יגאל, קולנוע - פענוח, פרשנות, פיתוי: מחשבות על צפייה בסרטים, הוצאת סל תרבות ארצי, אמנות לעם, תל אביב, 1998.
פוקו מישל, תולדות השיגעון בעידן התבונה, כתר, ירושלים, 1986.
Erens Patricia (ed.), Sexual Stratagems: The World of Women in Film, Horizon Press, New York, 1997.
Nichols Bill (ed.), Movies and Methods, University of California Press, Berkeley, 1985.

תגים:

דוגמה · ביקורת · דני · חברתית · חתרנות · טרייר · נשים · פון · פמיניזם · קולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לשבור את הגלים - לשבור את הכללים", סמינריון אודות "לשבור את הגלים - לשבור את הכללים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.