היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח סגנוני ולשוני של הטקסט הסיפורי "לשבור את החזיר" מאת אתגר קרת

עבודה מס' 064777

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית על היוצר, על הספר ועל סוג הסיפור ומאפייניו, ניתוח התוכן והמשמעויות וכן ניתוח סגנוני לשוני.

3,487 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בניתוח סגנוני ולשוני של הטקסט הסיפורי "לשבור את החזיר" מאת אתגר קרת, מתוך הספר "געגועי לקיסינג'ר", אשר ראה אור לראשונה בשנת 1994.
כשאנו ניגשים לנתח טקסט, כמעט באופן אוטומטי אנו שמים דגש על התוכן ועל משמעויותיו ומבלי לשים לב אנו לא מתמקדים באמצעי ההבעה של הטקסט (בן-שחר, 1990).
מטרת עבודה זו היא למקד את תשומת הלב ללשון ולסגנון, משמע לאמצעי ההבעה הלשוניים, ובעיקר לאופן ניצול אמצעים אלו בטקסט הספרותי.

הרציונאל לבחירת הטקסט "לשבור את החזיר":
סיפור האהבה ביני לבין סיפוריו של אתגר קרת נולד לפני כארבע שנים. זמן לא רב, אבל מספיק זמן כדי להבין שסגנון הכתיבה שלו, מועדף עליי.
האהבה התחילה מלימוד הטקסט כהכנה לבגרות בספרות, לימוד התוכן ומשמעויותיו בלבד. מה שבטוח, המורה לא נחשפה או לא חשפה לניתוח הסגנוני לשוני.
אתגר קרת כותב בסגנון חדש, צעיר, "מדבר בגובה העיניים" ולעיתים קצת יותר נמוך, כתיבתו קצרה וקולעת, מתאימה לחסרי סבלנות כמוני.
כך הוא גרם לי להתאהב בו, לא עוד סיפור עמוס במילים שמפריעות לקריאה ומאלצות להתבונן במילון, לא עוד נושאים שלא רלוונטיים לתקופה הנוכחית, לא עוד סיפורים המתפרשים על פני מאתיים עמודים ולא עוד טוהר ותום.

עבודה זו הינה הזדמנות עבורי לשוב לקריאת סיפוריו של אתגר קרת, לשוב לטקסט שלמדתי את תכניו ומשמעותיו לבגרות ולשוב לנתח את הטקסט, אך הפעם גם מפן שונה- מהפן הסגנוני לשוני. לכן בעבודתי אתמקד ברקע כללי על היוצר על הספר ועל סוג הסיפור ומאפייניו, בניתוח התוכן והמשמעויות ובניתוח סגנוני לשוני.

תוכן עניינים:
הקדמה
פרק א'- רקע כללי
פרק ב'- ניתוח התוכן והמשמעויות
פרק ג'- ניתוח סגנוני לשוני
פרק ד'- סיכום
ביבליוגרפיה

*הערת מערכת: חלק מהמקורות ברשימה הביבליוגרפית הם סיכומי שיעור ואתרי אינטרנט.

קטע מהעבודה:

"געגועי לקיסינג'ר" הוא שמו של קובץ הסיפורים השני של אתגר קרת.
בקובץ יש חמישים סיפורים קצרים מהמציאות הדמיונית המחפשים אחר הקשר שבין סיטואציות מחיי היומיום (בית ספר, צבא,יחסי הורים-ילדים, גבר-אישה וכו') ובין עולם אלטרנטיבי-בדיוני. אחד הסיפורים שאתמקד בו בעבודה, נקרא בשם "לשבור את החזיר" (אתגר, 1994).

תגים:

אתגר · געגועי · לקיסינג'ר · דמויות · סטיילסטיקה · טקסט · סיפור · פוסט · מודרניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח סגנוני ולשוני של הטקסט הסיפורי "לשבור את החזיר" מאת אתגר קרת", סמינריון אודות "ניתוח סגנוני ולשוני של הטקסט הסיפורי "לשבור את החזיר" מאת אתגר קרת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.