היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות האישה כעורכת דין בקולנוע הפופולרי

עבודה מס' 062202

מחיר: 445.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם דמות האישה כעו"ד מצליחה לשבור את המודל הדו ראשי בו מוצגת האישה בקולנוע הפופולרי.

9,837 מילים ,15 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן ענייניים:
פרק 1- מבוא-דמותה של עורכת הדין בקולנוע יוצרת ונוצרת מסטריאוטיפ תרבותי (Model Role)
פרק 2- הקולנוע כמראה לתפיסות תרבותיות - ערכיות בחברה
פרק 3- דמות האישה בקולנוע: קווים לדמותה
פרק 4- עו"ד בתרבות ההמונים והז'אנר המשפטי בסרטים
פרק 5- דמות האישה כעורכת דין- גם יפה וגם אופה?
5.1- תיבת נגינה
5.2- הנאשם
Jagged Edge -5.3
5.4- החשוד
5.5- הנאשמים
5.6- הלקוח
5.7- ארין ברוקוביץ
5.8- קוראים לי סאם
פרק 6- סיכום- הרהורים הודות נשים כמשפטניות בעקבות ההתייחסות לדמות הקולנועית
פרק 7 - ביבליוגרפיה

דמות האישה בקולנוע מבטאת תחושת מועקה של אישה הנתונה במצור- מצור פיזי, מצור נפשי ומצור חברתי.
קיומו של "זאנר מצור" זה קשור למצב חברתי-מדיני-כלכלי ולזהויות כלל עולמיות את דמות האישה כשייכת לקבוצת מגדר. 1ניצן בן שאול מגדיר בספרו "מבוא לתיאוריות קולנועיות", את תסמונת המצור כ"מצב שבו חברי קבוצה מסוימת מחזיקים באמונה מרכזית בדעה שלשאר העולם יש כוונת זדון כלפיהם... אמונה שקשורה לאמונות אחרות, כגון האמונה שהקבוצה לבד בעולם, שקיים איום על קיומה ושבעת צרה אין היא יכולה לצפות לעזרה מאיש".

בבואי לבחון את המקורות האפשריים לקיומם של סטריאוטיפים שבהם מוצגת האישה, אני מוצא שמקורות אלו נעוצים בניסיון הטראומטי של הנשים בכל הקשור לקיום שלהן בעולם הפטריארכלי. בעולם זה, הגבר הוא הגורם המכונן, הוא זה ששולט בעולם, הוא זה שמגדיר את תפיסת המציאות. במציאות זו הנשים בצד, אין להן זכות או יכולת להשפיע.

בעבודתי זו אנסה תחילה לתאר כיצד הקולנוע משמש כמכשיר\מראה לתפיסה תרבותית-ערכית בחברה. לאחר מכן, אנסה לבחון ולהגדיר את הקווים לדמות האישה בקולנוע הפופולרי וכן אתאר בקצרה מהו הז'אנר של סרטי משפט. לבסוף אבחן את דמות האישה כעורכת דין בקולנוע הפופולרי, תוך צפייה במספר סרטים וניתוח הדמות הנשית המופיעה בו, ואנסה להכריע האם דמותה של האישה בקולנוע, בדמות עורכת דין, מצליחה לשבור את הדימוי המקובל של האישה בקולנוע ההוליוודי-פופולרי?!
הסרטים שאבחן לצורך עבודת מחקר זו הנם:
* הנאשמים- קלי מגילי
* תיבת נגינה- גס יקה לאנס
* החשוד- שר
* הלקוח- סזון סר נדון
* איירן ברוקוביץ-גוליה רוברטס
* גלן קלוז Jagged Edge
* הנאשם- תרזה ראסל
* קוראים לי סאם- מישל פייפר

האם הדימוי הנכון לדמויות נשיות אלה יהיה שבירת הז'אנר של סרטי נשים? האם הן יועדו להיות יותר מאשר גיבורות אופרות סבון? האם הן תהינה "טהורות וחסודות" או שמא בעייתיות ומורדות? האם פריצת דרך זו תוביל לידי ביטוי גם בחיים "המציאותיים"?
---------------------------------------------------------------------------
1. ניצן בן שאול, מבוא לתיאוריות קולנועיות, הוצאת דיונון האונ' ת"א 2000.

מקורות:

בארט ר, 1988, "מחשבות על צילום", הוצאת כינרת, עמ' 83.
בן שאול נ. 2000, "מבוא לתיאוריות קולנועיות", דיונון -אוניברסיטה ת"א.
גורן ד. 1993, "תקשורת ומציאות: מושגי יסוד בתקשורת ההמונים", כתר, ירושלים.
דיקר ע, "יצירת המיתוס התקשורתי", עבודת גמר לתואר מוסמך ,m.a. :
לובין א, 1994," האישה במודל דו משמעי" ,סנימטק 74, 4-7.
לובין א, 2003, "להיות אישה ולשרוד את התרבות- המהפכה הפמיניסטית כפעילות דיאלקטית", על קו החוף, 5-6.
לובין א, 2003, "אישה קוראת אישה", הוצאת זמורה ביתן ואונ' חיפה.
ד"ר פרידמן מ ,1989, "חיקוי של סטריאוטיפים", סרטים כתב עת 5 13 -לקולנוע ולטלוויזיה 14.
שפירא י. בן אליעזר א. ,1986, "יסודות הסוציולוגיה", עם עובד ת"א.
Alexander J.C.1982 ,Positvism Presuppositions and Current Controversies. Theoretical Logic in Sociology. Berkly: university of california press.
Laswall Harold D. 1960, The Structrue and Communication in Mass Communication In Schramm. University of Illinois Press.
Lazarsfeld. P.R. and Marton R. 1971, Mass communication Popular Taste and Organized Social Action. In W. Schrmm and Roberts D. The Process and Effects of Mass Communication. Urbane: University of Illinois Press 2 nd adition.
Martor R.T. 1957, Social Theory and Social Structure. N.Y. : Free Press. Vol 3.
Muriel Rukeyser. Kathe Kollwitz. The Collected Poems of M.R.
Stacy Caplow. 1992, Still In The Dark- Disappointing Images of Women Lawyers in the Movies.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות האישה כעורכת דין בקולנוע הפופולרי", סמינריון אודות "דמות האישה כעורכת דין בקולנוע הפופולרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.