היישום אינו מחובר לאינטרנט

"כבודו של אדם"\יוסף אבינון

עבודה מס' 060189

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ביקורתי של המאמר תוך התיחסות לדרכים החינוכיות העולות ממנו.

1,365 מילים ,2 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודה זו אתיחס למאמרו של יוסף אבינון, "כבודו של אדם". במאמרו מציג אבינון את האידיאל החינוכי של כבוד האדם מחד ואת המכשלות הפוגעות בכבוד האדם בעת המודרנית מאידך. ההתיחסות למאמר תהיה על בסיס ניתוחו והצגת העמדות המרכזיות בו, ובנוסף לכך הצגת עמדותיי ביחס למאמר ולדרכים החינוכיות לקידום כבוד האדם על הבטיו השונים.
הכבוד שאדם רוחש לחברו בא לידי ביטוי לא רק ביחסו המילולי אליו וכלפיו, אלא גם ובעיקר בהתנהגותו כלפיו, בין אם בחברה ובין אם במצבים פרטיים יותר. לעניות דעתי כבוד האדם קשור קשר הדוק עם החופש שלו לפעול על פי ראות עיניו, וברגע שפרט אחר פועל בדרך כלשהי על מנת להגביל את צעדיו, אין הוא מכבד אותו כאדם חושב ומודע למעשיו.

עבודה זו באה לסכם את הקורס במחשבת החינוך. עם זאת, בחרתי להשתמש במקורות מידע נוספים על אלה שנלמדו בכתה, מקורות אותם הכרתי במסגרת לימודיי התיכוניים ואחרים.

תוכן העניינים:
הקדמה
תמצית המאמר
גישות חינוכיות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

קאנט, ע., תשכ"ה, הנחת היסוד למטפיסיקה של המידות, מאגנס, ירושלים.
רנן, י., 1973, לשמוע את רחש הגלים, סימן קריאה, גליון 2, עמ' 343-361. קאנט, תשכ"ה.

תגים:

אדם · החינוך · כבוד · מחשבת · פילוסופיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""כבודו של אדם"\יוסף אבינון", סמינריון אודות ""כבודו של אדם"\יוסף אבינון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.