היישום אינו מחובר לאינטרנט

נכונות בני נוער לבצע מעשים בלתי חוקיים כפונקציה של תגובת ההורים וזיקה לדת

עבודה מס' 060181

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר באמצעות מחקר שנערך באמצעות שאלונים.

7,969 מילים ,34 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בנכונות בני נוער לבצע מעשים בלתי חוקיים, תוך התייחסות לתגובת ההורים הנצפת ולשיוך דתי. מטרת העבודה הייתה לבדוק האם זיקה לדת (חילוניות או דתיות) משפיעה על החלטת הנוער לבצע או לא לבצע את המעשה הבלתי חוקי ועל חומרת התייחסות ההורים. בדומה, נבדקה בעבודה השאלה האם תגובת ההורים המשוערת משפיעה או לא משפיעה על החלטת המתבגר. שאלות אלו נבדקו תוך התייחסות למשתנה המין, הן של המתבגרים והן של ההורים.
במחקר השתתפו 120 נבדקים : 40 מתבגרים (20 בנות, 20 בנים), 40 אבות ו - 40 אמהות. איסוף הנתונים נעשה על ידי שאלונים, שהועברו לנבדקים בבתיהם. השאלונים עסקו בדילמות, שתוכנם הוא שורה של מעשים בלתי חוקיים, שמתבגרים יכולים להיתקל בהם ביומיום. ארבעת הסיטואציות הן: גניבת חולצה מחנות, נהיגה ללא רשיון, התגנבות להופעה וקניית מערכת גנובה.
מניתוח הנתונים עולה כי:
1. נמצא כי כל שציפיות ההורים מילדיהם, לנהוג ללא רשיון גדלו, כך נכונות המתבגר לנהוג ללא הרשיון גדלה.
2. נמצא קשר שלילי בין תפיסת המתבגרים את אופן תגובת הוריהם לבין נכונותם לנהוג ללא רשיון, להתגנב להופעה ולקנות מערכת גנובה. ככל שהמתבגרים שיערו שהוריהם יחמירו עימם, אם יבצעו את המעשים הנ"ל, כך פחתה נכונותם לעשותם.
3. בבדיקת חומרת התייחסות ההורים ,לפי מינם, למעשים הבלתי חוקיים נמצא כי הכוחות שקולים: אמהות החמירו יותר מהאבות בשתי סיטואציות (חולצה והופעה) והאבות החמירו יותר מהאמהות בשתי סיטואציות (נהיגה ומערכת).
4. לא נמצא קשר בין חומרת תגובת ההורים לבין מין המתבגר.
5. בנים הראו נכונות גבוהה יותר לקנות מערכת גנובה מאשר הבנות.
6. בעוד ששיוכם הדתי של האבות השפיע על חומרת תגובתם למעשים הבלתי חוקיים (בדילמת החולצה, הנהיגה וההופעה) שיוכן הדתי של האמהות לא השפיע (בשום דילמה).
7. נמצא כי מתבגרים חילונים הביעו יותר נכונות לקנות מערכת גנובה מאשר מתבגרים דתיים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: סקירת ספרות
1. גיל ההתבגרות
2. יחסי הורים - מתבגרים
3. חינוך ההורים כפונקציה לזיקה דתית
4. יחס החברה להתנהגויות בני נוער
פרק שני: שיטה
1. השערות המחקר
2. נבדקים
3. הליך המחקר
4. כלי המחקר
פרק שלישי: ממצאים
פרק רביעי: דיון
פרק חמישי: ביבליוגרפיה
פרק שישי: נספחים
1. שאלון מתבגרים
2. שאלון הורים

תגים:

גיל · ההתבגרות · הורים · ומתבגרים · חוקיים · יחסי · מין · מעשים · עבירות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נכונות בני נוער לבצע מעשים בלתי חוקיים כפונקציה של תגובת ההורים וזיקה לדת", סמינריון אודות "נכונות בני נוער לבצע מעשים בלתי חוקיים כפונקציה של תגובת ההורים וזיקה לדת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.