היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרט, הקבוצה והקהילה-בחירות 1999

עבודה מס' 050273

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי, סקירת מערכת הבחירות, וניתוח הנושא לפי הרקע התיאורטי.

2,390 מילים ,3 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בחירות 1999 היו מאורע מבלבל לחלק גדול מהציבור הישראלי, הן במבחן התהליך שקדם לבחירות והן במבחן התוצאה המתבררת בימים אלו לאשורה. הבסיס למבחנים אלו שעובר הציבור בישראל בחודשים אלו מקורו בתיאוריה הגורסת כי התנהגותה של החברה, במצבים בלתי מובנים הנוצרים משינויים ומחוסר יציבות של ערכים והשקפות, משקפת את חוסנה ואת עוצמתה. אותו חוסן הוא זה שמאפשר את היכולת לקבל ולהגיב במצבים שהנם חלק מחיי העם במדינתו. האירוע אינו חייב להיות דרמטי, אך תמיד הוא יהיה במוקד תשומת הלב של הפרט והקבוצה, אשר יכולתה להגיב נכון, תחת נורמות חברתיות מתקבלות על הדעת, היא מדד החוסן והעוצמה של החברה כולה.
אחד התנאים המאפיינים מצב של חוסר יציבות או מצב בלתי מובנה הוא שינוי של הסדרים חברתיים קיימים - אלו אשר נועדו להתוות ולהורות מהי התנהגות ראויה ומקובלת. בעת בחירות, העם מתבונן בשבע עיניים במועמדים המבקשים את חינו וזו ההזדמנות שלו לשבת על כס המשפט. כאן גם מתגלה במלוא מערומיה האמת. למרות הטיוחים.

דוגמא נאה לבחינת הנורמות וההסדרים החברתיים אנו יכולים לראות בבחירות. כאן צעדו כולם בסך לפני העם: המבטיחים, המקיימים, המפירים, המשמיצים, המתרברבים, המושמצים, "הזונות הפוליטיות", הדבוקים לכיסאם ומבשרי הבשורות הגדולות של השינוי בעם.

נושא מעניין זה ינותח מזווית הראיה שלי, כמי שעקב בעניין אחרי התהליך כולו, כאזרח מן השורה, בחלקה השלישי של עבודה זו. אולם לפני כן, בחלק הראשון אסקור את ההשפעות השונות על זהות הפרט, אפרט מספר מושגי יסוד בסיסיים (תרבות, קבוצה, ארגון, חיברות, כפיה וסטייה, ריבוד חברתי) ואסקור בקצרה את התיאוריות העוסקות בניתוח זהות הפרט.
בחלק השני של העבודה אסקור בקצרה את הבחירות מבחינה תהליכים ותוצאות.
בחלק השלישי כאמור, אנתח את נושא העבודה בעזרת חלק מהמושגים התיאורטיים.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
בחירות 1999 - האמנם שינוי?
ניתוח הנושא לפי הרקע התיאורטי
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

דמוקרטיה · בחירות · נתניהו · ברק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרט, הקבוצה והקהילה-בחירות 1999", סמינריון אודות "הפרט, הקבוצה והקהילה-בחירות 1999" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.