היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולת בחירות - 1999

עבודה מס' 064193

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מסע הבחירות של המתמודדים לראשות הממשלה בשנת 1999 ודיון לפי מספר גישות המבקרות את אופיה של התעמולה המודרנית.

3,056 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מהיכרותנו את מערכות הבחירות בארץ ובעולם, אין בנמצא מערכת פוליטית ללא תעמולת בחירות. התעמולה מהווה חלק אינהרנטי בתהליך תוך נקיטת צעדים אסטרטגיים- פעילויות תקשורתיות שבמהלכן מועברים מסרים. התעמולה משתמשת באמצעי התקשורת כדי להעביר את המסר, יש לה עקרונות ואסטרטגיות המכוונים לקהלי יעד מסוימים ומובאים לסדר היום התקשורתי. מערכת בחירות של 1999 היא אחת הפקות הצבעוניות שידעה הפוליטיקה הישראלית מאז ומעולם - הצגה תקשורתית עמוסה תשדירי תעמולה ססגוניים, יועצים זרים ומועמדים מגונדרים, לבושי חליפות תואמות. ברם, בחינה מעמיקה של קרנבל הפוליטי הזה מגלה כי מדובר ביותר מהצגה לשם הצגה גרידא. וכך, במבט מעמיק, מתגלה מערכת הבחירות של 1999 (לפחות בחלקה) כמאמץ פרסומי מתוכנן ובמבוצע היטב - מסע שכנוע מחוכם שנערך בהתאם לכל עקרונות השיווק הפוליטי המודרני.
בעבודתי זו, אתייחס לבחירות 1999 כלמקרה מבחן הממחיש את עקרונות התעמולה המודרנית. וכך, בחלקו הראשון של דיון אבחן את מסע התעמולה של המתמודדים לראשות הממשלה, נציג מפלגת 'העבודה' אהוד ברק ונציג ה'ליכוד' בנימין נתניהו, זאת תוך התייחסות למושגים כגון "אסטרטגיית הבחירות", "ציבורי יעד" ו"סדר יום תקשורתי". בנוסף, בחלקו השני של הדיון, אציג מספר גישות המבקרות את אופייה של התעמולה המודרנית - אראה כיצד גם הביקורת הזו זוכה לביטוי בבחירות של 1999.

קטע מהעבודה:

המונח 'אסטרטגיית הבחירות' מתייחס למכלול החלטות המתקבלות בידי מארגני הקמפיין הפוליטי - החלטות הקובעות את טון המסר התעמולתי, את ערוצי המדיה בהן מסר זה יופץ ואת המטרות שאותן הוא נועד להשיג. מה טיבן של המטרות הללו? ובכן, ירון כץ במאמרו "תכנון קמפיין פרסומי פוליטי" מונה את שיקולי התקציב ואת תוצאות סקרי דעת הקהל בין הגורמים המעצבים את מטרות האסטרטגית של מערכות הבחירות השונות. ברם, מכיוון ודיוננו עוסק בתשדירי הבחירות בלבד, אנו לא נרחיב כאן על השפעתם של שני הגורמים הללו כי אם נתייחס רק לאותו התוכן הפרסומי שהוא הפועל היוצא שלהן - במקרה שלנו, התעמולה הטלוויזיונית של מפלגות 'הליכוד' ו'העבודה'.

מקורות:

דורון, גדעון (1996). "תעמולת בחירות - עקרונות הפרסום הפוליטי." אסטרטגיה של בחירות. רחובות: הוצאת כיוונים. עמ' 203-239.
וולפספלד, גדי ווימן, גבי (1999). "המאבק על סדר היום במערכת בחירות 1996". פוליטיקה (חוברת מספר 4). ירושלים: האוניברסיטה העברית, מכון דיווידסון ליחסים בינלאומיים. עמ' 9-25.
כץ, ירון (1999). "תכנון קמפיין פרסום פוליטי". מוכרים בלבד: שיווק פוליטיקאים בכלי התקשורת. ת"א: ספריית הפועלים. עמ' 27-63.
רם, אורי (1996). "בחירות 96' - תדמיות וקמיעות". תיאוריה וביקורת 9 (חורף 1996). ירושלים: מכון ון ליר. עמ' 199-207.
Caspi, D. (1996). "American-style Electioneering in Israel: Americanization versus Modernization". Politics, Media and Modern Democracy. (Edited by: D.L. Swanson and P. Mancini). Westport: CT Praeger. Pp 173-193.

תגים:

דמוקרטיה · שיווק · פרסום · ביבי · ברק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולת בחירות - 1999", סמינריון אודות "תעמולת בחירות - 1999" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.