היישום אינו מחובר לאינטרנט

ד"ש כתנועה חברתית

עבודה מס' 041602

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי על תנועות חברתיות, הסיבות להקמת ד"ש, עקרונות התנועה, המנהיגות וגורמי ההצטרפות לתנועה.

4,786 מילים ,12 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בזיכרון הפוליטי של מדינת ישראל ד"ש - התנועה הדמוקרטית לשינוי, נתפשת כמפלגה שהביאה לנקודת המפנה בפוליטיקה הישראלית ב1977 - שבעקבותיה מפלגת העבודה איבדה מההגמוניליות שלה והליכוד עלה לשלטון. יחד עם זאת ד"ש כשלעצמה התבררה ככישלון קולוסלי, היא נכנסה לכנסת עם 15 מנדטים ולא החזיקה מעמד אפילו קדנציה אחת.
לקראת הבחירות הבאות היא לא הייתה קיימת כבר בכלל מעבר לשאלות הכרוכות בהעלמותה הפוליטית של ד"ש, תקופה ראשונה היא התקופה בה פעלה כתנועה חברתית ותקופה שניה מתחילה באותו רגע בו הכריזה כי היא מתכוונת להשתתף בבחירות לכנסת מהרגע שהיא הכריזה על אקט זה היא נחשבה למעשה למפלגה
פוליטית לכל דבר ויש להתייחס אליה ככזאת. בעבודה זאת נתייחס לתקופה הראשונה.
ד"ש היתה למעשה תנועה חברתית, שבאה עם מסר חברתי טכנוקרטי, הקורא לשינוי סדרי ממשל במדינה ולהעמיד את אלה על בסיס תקין. היא "היתה המשך לגל של תנועות המחאה שקמו לאחר מלחמת יום הכיפורים היא "הוקמה בשנת 1976 צמחה כמטאור בתוך חודשים ספורים והיתה בבחירות לכנסת התשיעית למפלגה השלישית בגודלה. בד"ש חברו יחד גורמים שונים ומגוונים. בסיסה האחד הור.
תנועת שינוי שקמה בשנת 1974 כתנועת מחאה לאחר מלחמת יום הכיפורים ביזמת אנשי עסקים, בעלי מקצועות חופשיים ואנשי אקדמיה צעירים, בסיסה השני היה התנועה הדמוקרטית מייסודו של פרופ' יגאל ידין . . . . הצטרפו לד"ש גם חברי תנועת עודד, תנועה של אינטלקטואלים יוצאי צפון אפריקה, שעיקר עניינם היה בנושאי חברה, חברי המרכז החופשי . . . שנטשו את הליכוד ובודדים ממפלגות אחרות". 1
בעבודה זו נתמקד באיפיוניה של ד"ש כתנועה חברתית ולהציג את בולטותה ביחס לתנועות חברתיות אחרות בארץ. כמובן שנצטרך להתייחס להיבטים התיאורטיים של עצם המושג תנועה חברתית, כדי שההתמקדות האנליטית של ד"ש תהייה ברת תוקף.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. למהותה של התנועה החברתית
3. הרציונל שלשמו קמה תנועה חברתית
4. מנהיגות של תנועות חברתיות
5. קטגוריזציה של תנועות חברתיות
6. יחסי הגומלין עם התקשורת
7. הסיבות להקמת ד"ש
8. הקמת ד"ש
9. עקרונות התנועה
10. המנהיגות בד"ש
11. גורמי ההצטרפות לד"ש
12. סיכום
13. מקורות
14. ביבליוגרפיה

תגים:

רובינשטיין · ידין · אמנון · יום · יגאל · שינוי · פוליטיקה · מחאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ד"ש כתנועה חברתית", סמינריון אודות "ד"ש כתנועה חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.