היישום אינו מחובר לאינטרנט

עוצמת תנועת חמא"ס - תנועת טרור אסלאמית פלסטינית

עבודה מס' 066216

מחיר: 60.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מקורות עוצמ התנועה לפי שלושה פרמטרים: 1. תמיכה בינ"ל; 2. הון; 3. כוח אדם.

1,487 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

החמא"ס היא תנועה אסלאמית סונית פלסטינית הפועלת בשטחי הרשות הפלשתינאית, ומטרותיה לתקן את החברה הערבית-מוסלמית ולהיאבק כנגד מדינת ישראל. המאבק למען שתי המטרות מצדיק שימוש בכל אמצעי אפשרי, בכלל זה פעולות אלימות, והוא חובה דתית על כל מוסלמי באשר הוא.
התנועה נוסדה ב-11 בדצמבר 1987 ברצועת עזה. מקור השם חמא"ס - תנועת ההתנגדות האסלאמית (חרכת אל מקאומה אל אסלאמיה). בראשות התנועה עומד השיח' אחמד איסמעיל יאסין, המשמש גם כמנהיגה הרוחני. הנהגת התנועה כוללת אנשי דת, אנשי אקדמיה (בעיקר מרצים באוניברסיטאות דתיות), פעילי אגודות מקצועיות וכן גורמים פליליים ש"חזרו בתשובה".
התנועה פועלת מאז הקמתה ברצועת עזה, והחל מ-1988 גם בגדה המערבית. החל מספטמבר 1989 הוכרזה תנועת החמא"ס כתנועה בלתי חוקית על-ידי השלטונות הישראליים .
תנועת החמא"ס מתנגדת לכל משא ומתן או הסדר עם ישראל שיכלול ויתור על חלקים כלשהם, ולו באופן זמני, מאדמת פלסטין. התנועה רואה עצמה כנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני, וכמו-כן היא מאמינה בכך שעל אדמת פלסטין חייב להתקיים שלטון אסלאמי. דברים אלה גורמים לתנועה לשלול את מעמדה של הרשות הפלסטינית, ואת אש"ף (ארגון שחרור פלסטין) שבראשה, משום היותו ארגון חילוני. (חבקוק וסאלח, 1999).

עוצמתה של תנועת החמא"ס כתנועת טרור אסלאמית פלסטינית מתבטא בשלושה פרמטרים:
1. תמיכה בזירה הבינלאומית.
2. הון ממשי והון "בלתי ממשי".
3. כוח אדם.

קטע מהעבודה:

כל מדינה שברשותה משאב החיוני לתעשיות מסוימות בעולם היא בעלת עוצמה. ככל שיש לאותה המדינה יותר ממשאב זה וככל שהוא בלתי ניתן להחלפה כך עוצמתה גדלה. למדינות ערב עוצמה רבה בשנים האחרונות בעקבות בעלותן על הנפט. כיום, למרות כל התחליפים הקיימים, הנפט הוא עדיין משאב חשוב בכלכלת העולם, מה שמספק למדינות אשר הוא נמצא כמשאב טבעי בבעלותן כסף רב וכמו כן מגדיל את חשיבותן ועוצמתן בזירה הבינלאומית. (צבאג, 1997).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עוצמת תנועת חמא"ס - תנועת טרור אסלאמית פלסטינית", סמינריון אודות "עוצמת תנועת חמא"ס - תנועת טרור אסלאמית פלסטינית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.