היישום אינו מחובר לאינטרנט

אקופמיניזם - מהו אקופמיניזם, במה הוא שונה מאידיאולוגיות סביבתיות אחרות

עבודה מס' 041242

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות התנועות הפמיניסטית והאקולוגית והמפגש בינהן, הגדרת המושג ודיון בייחודו לעומת אידיאולוגיות סביבתיות אחרות.

1,930 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

תפישה אקופמיניסטית היא מושג שבא לאוויר העולם בראשית שנות ה-80 והוא למעשה שילוב של תפישות בעלות אוריינטציות דומות והן התפישה האקולוגית והתפישה הנשית, אלה שתי תנועות שפעלו במקביל, הן צמחו במקביל זו לזו.
מכיוון ששתי התפישות עשו שימוש נרחב באמצעי התקשורת להפיץ את המסרים שלהן ואת הבשורות שלהן, התוצאה הבלתי נמנעת של המפגש ביניהן הייתה התעוררותן של שאלות הנוגעות לשתיהן כאחת כפי שמציינת זאת קרוליין מרצ'אנט:
"Is there a set of assumptions basic to the science of ecology that also holds
implications for the status of women? Is there an ecological ethic that is also a
. feminist ethic"1
התשובות היו מגוונות ביותר ובשנות ה-80 נעשה ניסיון למזג בין שתי התפישות בכנסים שונים כדוגמת ה- "Women and life on Earth :Eecofeminism in the 80's שהתקיים באוניברסיטת Amherst שב- Massachusets ב-1980. הפועל היוצא הראשון מכינוס זה הוא מושג חדש והוא ה- Ecofeminism. תפישת עולם אקולוגית הבאה מבעד לעיניה של אישה. יש כאן בעצם אמירה שיחס האישה לסביבה ולאיכות החיים שונים מאלה של הגבר. בכדי לראות במה שונות הגישה האקופמיניסטית מגישות סביבתניות, נציג מספר גישות פמיניסטיות ולאחר מכן, מתוך ראיית המשותף נגזור את השוני שבין ה Ecofeminism - משאר הגישות הסביבתניות...

מקורות:

Carolyn Marchent - Earthcare women and the enviroment. New York 1995 p. 145
Karen J. Warren - Ecological Feminism,London and new York 1994 p. 2
Victoria Davion - Is Ecofeminism Feminist? Ibid p. 26
Deborah Slicer- Wrongs of Passage Ibid p. 30-31
Christine J. Cuomo - Ecofeminism, Deep Ecology, and human population p. 101-102
Lori Gruem - Towards an Ecofeminist Moral Epistemoligy Ibid p. 120

תגים:

נשים · ירוקים · אקולוגיה · איכות · סביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אקופמיניזם - מהו אקופמיניזם, במה הוא שונה מאידיאולוגיות סביבתיות אחרות", סמינריון אודות "אקופמיניזם - מהו אקופמיניזם, במה הוא שונה מאידיאולוגיות סביבתיות אחרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.