היישום אינו מחובר לאינטרנט

בלעם ואברהם

עבודה מס' 066457

מחיר: 447.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה יש בו בבלעם שמוביל אותו למדרגת הרוע והרשעות, לכישלונו המוחלט ולתסכולו? ובמה שונה בלעם מאברהם ומה שורשי ההבדל ביניהם?

5,513 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בשתי דמויות, המייצגות לכאורה את שלטון האל היחיד עלי אדמות - אברהם, המאמין הראשון ובלעם בן פעור - נביא העמים. דמותו של אברהם מקבלת את אופיה בסיפור העקדה, המצוי בפרשת "וירא" בספר בראשית. דמותו של בלעם מקבלת את אופיה בסיפור הקללה שהפכה לברכה כלפי ישראל, בפרשת "בלק" בספר במדבר. קריאה בפרשות אלו אינה מגלה, על-פניו, כל דבר חריג בפועלם של בלעם ואברהם. שניהם לכאורה מתנהלים אך ורק על פי מצוות האל.

ובכל זאת, אברהם נחשב לאבי האמונה ואבי ישראל ובלעם נחשב לנביא האומות . אברהם כמייצג את העם היהודי ובלעם כמייצג את העולם החילוני והנוצרי. בין השניים קיים הבדל מהותי בתפיסת ההוויה ויסודו של העולם. אבקש לברר, מה מקור ההבדל התהומי ביניהם.

השאלה המרכזית לענייננו, אשר תעמוד במוקד הדיון הינה: מה יש בו בבלעם, אשר מקובל בין האומות כבעל יכולת לקלל/לברך ולהביא תוצאות, שמוביל אותו למדרגת הרוע והרשעות, לכישלונו המוחלט ולתסכולו?
שאלה נוספת שאבקש לברר: במה שונה בלעם מאברהם ומה שורשי ההבדל ביניהם?

בעבודתי ארצה לטעון, כי ההבדל בין אברהם לבלעם הינו בתפיסת האדם מול האל. אברהם, כראשון המאמינים, רואה את האדם כסביל ומותיר, בתודעתו, את כלל הפעילות בידי האל. בלעם מאופיין בפרשה כמי שחי את ההווה וקרוב לעולם הרוח הנוצרי. הוא מנסה להיות פעיל, לשנות הוויה, ואינו מותיר את ההתפעלות בידי האל. משלא עולה הדבר בידו, הוא נוכח בכשלונו המר. מכשלונותיו גם עולה הרוע שבו.

תוכן העניינים:
מבוא
א. השוואה בין הפרשות
ב. התשתית התיאורטית לדיון
ג. ייצוג העולם היהודי מול העולם הלא יהודי
ד. אברהם ובלעם
ה. דיון
סיכום
נספח א: סיפור פרשת העקידה
נספח ב: סיפור פרשת בלעם
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשני הסיפורים פונה האלוהים אל הגיבור ומורה לו ללכת. שניהם קמים עם בוקר, האחד חובש את חמורו והאחר את אתונו. אל שניהם מתלווים שני נערים. לשניהם לא נאמר הכל מההתחלה, אברהם ידע לאיזה הר לעלות רק לכשיגיע לאזור ובלעם ידע מה לומר, רק לכשיגיע לאזור של בלק.

תגים:

סארטר · אלוהות · קיום · אקזיסטנציאליזם · אכסיסטנציאליזם · יהודית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בלעם ואברהם ", סמינריון אודות "בלעם ואברהם " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.