היישום אינו מחובר לאינטרנט

מועורבות תושבים במינהלים קהילתיים

עבודה מס' 040581

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי, שיתוף תושבים בקהילה, התפתחות המינהלים הקהילתיים וניתוח של ראיונות, סקרים וקטעי עיתונות.

12,582 מילים ,9 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

האם נציגי התושבים במינהלים הקהילתיים מגדילים את השתתפותם באחד הנושאים המרכזיים הקשורים לאיכות חייהם
--------------------------
אחד העקרונות הבסיסיים והמרכזיים המנחים את המינהלים הקהילתיים הוא שיתוף נציגי התושבים בקבלת ההחלטות. שיתוף האזרחים משמעו מעורבות של פרטים וקבוצות שאינם נבחרים או ממונים ברשויות ובארגונים שונים.
לפעולותיהם של אזרחים אלה השפעה רבה על תנאי חייהם על אף היותם "אזרחים מן השורה". הללו מהווים את צד "הדמוקרטיה ההשתתפותית" לעומת "הדמוקרטיה הייצוגית" המשתקפת בבחירת הנציגים אחת למספר שנים.(1)

עם השנים החל המינהל הקהילתי לאבד את הצביון כסוכן השירותים של העיריה ובמקביל החלו התושבים צוברים כח והשפעה על התהליכים והארועים המתרחשים בשכונתם. המינהלים הקהילתיים ערים לעובדה כי לא יוכלו להסתפק בהצגת נושא שיתוף התושבים ברמה ההצהרתית בלבד ומחובתם לפעול הלכה למעשה לדמוקרטיה ברמה השכונתית תוך מימוש המטרות עבורן הוקמו.

בעבודה זו התמקדנו בתפיסות השונות של שיתוף תושבים הן מן ההיבט התיאורטי והן מן ההיבט המעשי. ההתיחסות ובחינת המצב הקיים בשטח נעשו בשני מינהלים קהילתיים בשכונות הירושלמיות של "רמות" ו"פיסגת זאב".
בחרנו להתמקד בנושא שיתוף התושבים בפעילות הקהילתית ולא בפרוייקט שיקום השכונות, לדוגמא, העסוק בעיצוב ותכנון שכונתי. מאחר והדגש הוא על שיתוף כלל התושבים ולאו דוקא על אוכלוסיה הזקוקה לשיקום הגענו למסקנה כי הנושא שבחרנו בו יענה על צרכי עבודתנו. המינהלים הקהילתיים, בהם לוקחים התושבים חלק בתהליכים השונים של קבלת החלטות, הינם הדוגמא לשיתוף התושבים.

אי לכך שאלת המחקר בעבודה זו הינה האם נציגי התושבים במינהלים הקהילתיים מגדילים את השתתפותם באחד הנושאים המרכזיים הקשורים לאיכות חייהם.

לצורך בדיקת הנושא ומתן תשובה על שאלת המחקר השתמשנו בכלים הבאים:
-ריאיון נושאי תפקיד מקביל בשני המינהלים.
-ראיונות עם נציגי התושבים במינהלים הקהילתיים.
-מחקרים וסקרים שנערכו בשתי השכונות בנושאים הקשורים לשיתוף תושבים במינהל הקהילתי.
-בדיקת תוכניות עבודה בשלוש השנים האחרונות.
-שימוש בקטעי עתונות הסוקרים את התהליכים בשכונות אלה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: רקע תיאורטי
פרק שני: שיתוף תושבים בקהילה
פרק שלישי: התפתחות המינהלים הקהילתיים
פרק רביעי: ראיונות, סקרים וקטעי עיתונות- ניתוח אנליטי
סיכום ודיון
הערות
ביבליוגרפיה

תגים:

אזרחות · קהילתי · קהילה · גיאוגרפיה · דמוקרטיה · יישוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מועורבות תושבים במינהלים קהילתיים", סמינריון אודות "מועורבות תושבים במינהלים קהילתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.