היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקציב הרשויות המקומיות

עבודה מס' 021501

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עד כמה מושפע חלוקת תקציב הרשות (תקציב פיתוח מול תקציב שוטף) מהזהות הפוליטית של ראש המועצה. כולל מחקר אמפירי.

2,920 מילים ,7 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1.מבנה העבודה והצגתה
2.התיקצוב של רשויות מקומיות
3.מודל מחקר על שירותי הרשות
4.המחקר
א.המטרה.
ב.הבעיה.
ג.ניתוח הממצאים.
5.מסקנות
6.ביבליוגרפיה

מבנה העבודה והצגתה
רשויות מקומיות הן הרשויות המופקדות על רווחת תושבי האזור שבשליטתן וכן על כל הפעולות המוניציפאליות אשר תושבי האזור אמורים לקבלן. רשויות אלו הינן בעלות מחזור כספי גדול מאוד, הוסף לכך את מיגוון הפעילויות אשר הן אמורות לבצע, ואך טבעי הוא הדבר כי הן יהיו נושא לביקורת שוטפת, הן מצד רשויות השלטון המממנות אותן, מצד ספקים או נותני שירותים העוסקים יחד עם העריה בעבודה היום יומית וכלה באזרחים האמורים לקבל מהן שירותים.
הרשויות המקומיות מתוקצבות הן ע"י הממשלה והן ע"י מיסים שהן גובות. שני מקורות אלו הינן המקורות העיקריים של הרשות. מקורות אחרים הם תרומות או מענקים מגופים שפעולתם הינה בעיקר וולונטרית. פעולות ההוצאות מבוצעות כמעט בצורה אוטונומית, וראש המועצה עם חברי המועצה יכולים לאשר כמעט כל סעיף תקציבי שהם רואים לנכון. הביקורת עליהם מבוצעת ע"י משרד הפנים ומבקרת המדינה, אשר יכולים להורות לרשות לשנות את סדרי עדיפויותיה, ומכך את תיקצובה.
הוצאות הרשויות מתחלקות בעיקר לשני סעיפים עיקריים: סעיף הוצאות שוטפות (תקציב שוטף) המשרת בעיקר פעולות תפעול שוטפות, ותקציב פיתוח (תקציב לא רגיל)הבא בעיקר לשרת פעולות ארוכות טווח של השקעות ברשות, פיתוח מפעלים, פיתוח מוצרי השקעה, כלומר פעולות אשר יניבו תוצאות בעתיד.
עם הקמת מדינת ישראל הגיעה עת הפריחה והשגשוג גם לשלטון המקומי. ממשלת ישראל מצאה ברשויות המקומיות זרוע יעילה ושותף נאמן לבנין מדינה. העריות והמועצות שהיו קימות באותה שעה, הטילו את עצמן, על דעת הממשלה ובמידה לא קטנה על חשבונה, הספקת שירותים ממלכתיים כגון חינוך, בריאות סעד וחברה. רובן נטלו גם חלק נכבד בקליטת העלייה. כך הפכו הרשויות המקומיות גורם חשוב גם בפתרון בעיות התעסוקה. ביזמת משרדי המשלה הנוגעים בדבר ובעזרתם הופעלו בתחומיהן עבודות ציבוריות בקנה מידה גדול.
מטרת עבודתי היא לבדוק האם ישנן השפעות פוליטיות על החלטות התקצוב. השפעות פוליטיות יכולות להיות רבות אולם אני אבדוק פן אחד של הבעיה: האם ראש רשות שהוא מהמערך מעדיף את תקציב הפיתוח על פני התקציב השוטף לעומת רשויות מקומיות אשר ראש המועצה שהינו מהליכוד מנצל יותר את התקציב השוטף, שהוא מימון פעולות מקומיות שוטפות: משכורות לתפעול, רווחה וכיו"ב.
לא אתייחס להיבטים הפוליטיים של ממצאי היות וזהו כבר נושא אחר.
לשיטת התקצוב יש השפעה רבה על פעילות הרשות: תושבים יעדיפו לגור ברשות המתקצבת את עצמה יותר לתקציב השוטף על מנת שייהנו משירותים טובים. אין הם מעונינים בשיקולים ארוכי טווח היות וניתן לעזוב רשות מקומית בפרק זמן קצר ולעבור לרשות מקומית מבוססת יותר.

תגים:

רשות · ראש · עיר · פוליטיקה · מועצה · ממשלה · כלכלה · מפלגה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקציב הרשויות המקומיות", סמינריון אודות "תקציב הרשויות המקומיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.