היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקציב החינוך ברשויות המקומיות

עבודה מס' 068568

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תקציבי החינוך ברשויות המקומיות וההבדלים הקיימים בין הרשויות והאוכלוסיות החלשות ובין הרשויות והאוכלוסיות המבוססות יותר.

6,638 מילים ,20 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבחון את נושא תקציבי החינוך ברשויות המקומיות וההבדלים הקיימים בין הרשויות והאוכלוסיות החלשות ובין הרשויות והאוכלוסיות המבוססות יותר.
בחרנו לעסוק בנושא זה מכיוון שהוא אחד המשפיעים ביותר על עתידם של בני הנוער בכל קבוצות הגילאים ומכל שכבות האוכלוסייה.
על פי בדיקת המקורות והמאמרים הספרותיים בהם השתמשנו בפרק הסקירה הספרותית, מצאנו כי קיימים מספר גורמים המשפיעים על נושא החינוך ועל השפעותיו העתידיות.
בין הגורמים השונים ניתן לכלול את ההבדלים בהקצאת המקורות לרשויות המקומיות, אחוז התלמידים אשר לומדים ולא נושרים ממערך החינוך, אחוז התלמידים אשר זכאים לגשת לבחינות הבגרויות, השכר הממוצע בכל רשות מקומית או עיר ואחוז הזכאים לבגרויות, ומספר התלמידים הלומדים בכל כיתה. בהמשך העבודה יובאו סקירות של מצב החינוך ברשויות המקומיות החלשות ומצב החינוך ברשויות המקומיות המבוססות יותר, ולבסוף יבוא פרק המסכם את ההשוואה בין שני הסוגים.

לאחר בחירת נושא המחקר ועיון בספרות המקצועית, הן בשפה העברית והן בשפה הלועזית, נבנתה סקירת הספרות והועלו מספר השערות מחקר.
השערות המחקר שהועלו נבדקו על ידי שלבי העבודה הבאים:
- סקירת מצב תקציב החינוך בישראל באופן כללי.
- סקירת מצב תקציב החינוך בעיירות הפיתוח וברשויות החלשות.
- סקירת מצב תקציב החינוך בעיירות המבוססות.
- השוואה בין תקציבי החינוך בין שני סוגי העיירות.
לאחר כל ביצוע שלבי העבודה שהוזכרו להלן, הגענו למסקנות הסופיות אותן הבאנו בפרק סיכום הממצאים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
מתודולוגיה ואפיון המחקר
פרק א'- סקירה ספרותית
פרק ב'- מצב החינוך בישראל
פרק ג'- עיירות פיתוח ורשויות חלשות
פרק ד'- רשויות מבוססות
פרק ה'- השוואת רשויות חלשות מול רשויות מבוססות
סיכום ממצאים
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: לא בכל העבודה צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

2) הבדל בהקצאות המשאבים- מאותו מאמר (אדלר ובלס 2003) עולה כי עדיין קיים פער ניכר (למרות שחל צמצום בהקצאת המשאבים) בין המגזר היהודי לערבי. לדוגמה תלמיד במגזר היהודי מקבל יותר כסף (כ- 1500 ש"ח יותר ביסודי וכ-2100 ש"ח יותר בחטיבה העליונה) מאשר במגזר הערבי. כמו כן, תלמיד במגזר היהודי מקבל יותר שעות לימוד, בין 0.3 ל 0.4 מאשר התלמיד במגזר הערבי.
בנוסף, עפ"י נתוני דו"ח בקרת התקן במאמר שפורסם ע"י מרכז אדווה למידע על צדק ושוויון חברתי בישראל (סבירסקי ודגן-בוזגלו, 2009), עולה כי נתוני שנת 2003 מראים כי שעות התקן לתלמיד במגזר הממלכתי-חילוני עומד על 1.29, לעומת המגזר הערבי, שם שעות התקן עומדות על 1.16 לתלמיד.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקציב החינוך ברשויות המקומיות", סמינריון אודות "תקציב החינוך ברשויות המקומיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.