היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הממשלה על שיווק הדלק בישראל

עבודה מס' 021071

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שוק הדלק בארץ תוך שימת דגש על ניתוח השוק עד לרפורמה ולאחריו תוך ניתוח הגורמים הפועלים במשק יתרונות וחסרונות.

3,578 מילים ,5 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

רובו של משק הנפט בארץ (להוציא תדלוק מטוסים ואוניות) נתון לפיקוח ממשלתי, החל בקביעת מקורו, סוגו, איכותו, כמותו, מחירו, הובלתו בים, הזרמתו, אכסונו וזיקוקו וכלה בשיווק לצרכן.
פיקוח זה המתבצע ע"י מנהל הדלק, מושתת על החוק ועל מערכת הסדרים והסכמים בין הממשלה ובין הגורמים הפועלים במשק הנפט. העיסקאות הכרוכות באספקה השוטפת של מוצרי הדלק למשק, למן רכישת הנפט הגולמי ועד לשיווק מרבית מוצרי הדלק לצרכנים נעשו (ועדיין נעשות ברובן) ע"י שלוש חברות הנפט: "פז", "דלק"
ו"סונול".
במשך שנים רבות מצוי היה משק הדלק בתרדמה. היתה תחרות שולית בלבד בין תחנות הדלק. החברות הגדולות נהנו, בעקבות הסכמים ביניהם, ממצב של מחירים קבועים ואחידים ומזרימת רווחים.
פריצתה של חברת "דור אנרגיה" שנתה מצב זה ע"י דרכי פעולה חדשות ושוק מכירה שונה.

מטרות העבודה
1. ניתוח השוק עד הרפורמה.
2. ניתוח השוק אחרי הרפורמה.
3. יתרונות וחסרונות הגורמים הפועלים בשוק.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. פרקי העבודה
2.1 הגורמים הפועלים בשוק עד הרפורמה
2.2 הרפורמה
2.3 השוק אחרי הרפורמה
3. ביבליוגרפיה

תגים:

רפורמהכלכלת · דור · דלק · סונול · ישראל · אנרגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הממשלה על שיווק הדלק בישראל", סמינריון אודות "השפעת הממשלה על שיווק הדלק בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.