היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף ההריון והתינוקות בישראל - תכנית שיווק למוצר מסוג בוסטר של חברת שילב

עבודה מס' 065706

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עפ"י מודלים, ניתוח תמהילי השיווק השונים, הכנת תכנית שיווקית למוצר, כולל דרכי יישום.

2,887 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שוק מוצרי התינוקות בישראל ושוק הבוסטרים בפרט הינם בעלי פוטנציאל עסקי ושיווקי גבוה יחסית: המגמה ארוכת-הטווח של הצמצום בשיעור הילודה המאיימת על פוטנציאל הגידול של הענף, מתאזנת ע"י מגמות צריכה מתקדמות, ומוצרים אשר לפני מספר שנים היו ניתנים לרכישה במספר חנויות מצומצם, כמו ביגוד וצעצועים- נגישים היום בכל מקום ולכל כיס והתחרות בשווקים אלו גבוהה מאוד.
שילב נמצאת בעמדה טובה בשוק מוצרי התינוקות: היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בהפרש ניכר, היא ממוצבת כחברה המובילה בתחום ועומדים לזכותה יתרונות רבים כגון: ותק, מוניטין, גודל, קשרים, קהל לקוחות נאמן, הנהלה בריאה וקריאה נכונה בד"כ של השוק. עם זאת, בשנים האחרונות נטיית הצרכנים היא לבצע סקרי שוק ולבחור במוצרים הזולים יותר בקטגוריות מסויימות, או במוצרים הנחשבים פופולאריים ע"פ דרישות הילדים.
בעוד ששילב מנסה להתחדש ולהתרחב כל הזמן ולשמור על יתרונה הגדול כ"מרכז הורות" וכבר-סמכא בתחום מוצרי התינוקות, ישנם תחומים בהם לא זיהתה נכון את פוטנציאל השוק ואת המגמות העתידיות בו, כגון התפתחות שוק אופנת הביגוד לילדים והתרחבות שוק הצעצועים. גם בשוק הבוסטרים, נושא עבודה זו, שילב לא הצליחה לתפוס נתח שוק משמעותי, אשר ימקם אותה כמובילה בתחום. זאת למרות, שהיא תרמה תרומה נכבדה לחקיקת התקנה המחייבת שימוש בבוסטרים- ע"י לובינג, קבוצות לחץ, סיוע לארגונים ועמותות המקדמות את הנושא ויח"צ.
פקטור אשר פוגע במידה מסוימת בהגדלת אחוזי המכירות של שילב הוא מיצובה כרשת יוקרתית ויקרה, אשר מייבאת בעיקר מוצרים איכותיים שאינם שווים לכל כיס. צרכנים רבים, אשר הינם רגישי-מחיר בוחרים לקנות אצל המתחרים או באתרי אינטרנט ולא בשילב.

תוכן העניינים:
* ניתוח סביבה חיצונית
א. ניתוח מאפיינים ומגמות סביבתיות
ב. מאפיינים עיקריים של התנהגות צרכנים
ג. גודל השוק
ד. אופי התחרות ועוצמתה
נקודות חוזקה וחולשה של המתחרים
* ניתוח פנים ארגוני
ניתוח תיק מוצרים ע"פ מודל בוסטון
* יישום תמהילי השיווק עבור כסאות הגבהה (בוסטרים)
קביעת יעד למוצר- לתקופה של 5 שנים
* תכנית יישום שיווקית
תכנית שיווקית לפלח שוק הילדים בגיל 3-8
תמהיל השיווק
מקורות

קטע מהעבודה:

א. ניתוח מאפיינים ומגמות סביבתיות
מגמות כלכליות: איומים: המשך התחזקות האירו (הרבה ספקים אירופיים); המשך גידול הפער בחלוקת ההכנסות. הזדמנויות: צפי לעליית הריבית- מוריד את עלויות היבוא; תחזית צמיחה חיובית במשק; המשך המגמה של הורדת מס חברות. מגמות פוליטיות: איומים: החלשות חטיבת מוצרי תינוקות באיגוד לשכות המסחר- מהווה לובי חזק על הרגולציה והחלטות מיסוי; החזרת המכס על כסאות בטיחות ממדינות שלישראל אין עמם הסכמי סחר (מזרח רחוק) הזדמנויות: החמרת תקני בטיחות למושבי בטיחות; שינוי בהסכמי הסחר עם האיחוד האירופי (יכולם גם להוות איום). מגמות חברתיות: איומים: המשך הירידה בשיעור הילודה; המשך מגמת הזלזול באכיפת החוק- התקנה המחייבת להשתמש במושבי הגבהה לא מיושמת ע"י חלק גדול של האוכלוסייה ; התחזקות אתרי יד-שנייה להחלפת מוצרים. הזדמנויות: המשך מגמת הצרכנות המוגברת בביגוד וצעצועי תינוקות. מגמות רב-לאומיות: איומים: תחזית של מיתון כלל-עולמי.

תגים:

SWOT · פורטר · בוסטון · אסטרטגיה · שיווקית · מוצר · אנסוף · תמהיל · שיווק · תכנית · יישום · שיווקית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף ההריון והתינוקות בישראל - תכנית שיווק למוצר מסוג בוסטר של חברת שילב", סמינריון אודות "ענף ההריון והתינוקות בישראל - תכנית שיווק למוצר מסוג בוסטר של חברת שילב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.