היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק ספורט הפנאי בישראל - הצעת מחקר

עבודה מס' 033341

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספרות בנושא והצגת מטרות ושיטות המחקר.

1,853 מילים ,8 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

ספורט הפנאי הוא קונצפט ותחום פעילות התופס כיום בעולם מקום חשוב במסגרת תרבות הפנאי.
הוא נתפס כאחד המרכיבים החשובים של קיום אורח חיים בריא, יחד עם נושאי תזונה נכונה, מניעת עישון, הפגת מתחים, וכו'. במדינות רבות קיימת מערכת מוסדית ציבורית קבועה לקידום ולשיווק העיסוק בספורט הפנאי ברמה הארצית וברמה המקומית קהילתית, שמבצעת פעולות פירסום שונות, מציעה תוכניות לפעולה ומפתחת אתרים ומיתקנים לשירות ולשימוש הציבור.
במדינת ישראל, לעומת זאת, כמעט ולא קיימת פעילות מוסדית מובנית ומקיפה לשיווק ספורט הפנאי, לא ברמה הארצית ולא ברמה המקומית. למרות התקדמות מסויימת בשנים האחרונות בהיקף הפעילות, עדיין אחוז הפעילים מכלל האוכלוסייה הוא נמוך, בהשוואה לרבות מהארצות בעולם. מספר המיתקנים והיצע הפעילויות הוא דל (למעט בחוגים ובמועדונים פרטיים, תמורת תשלום שהוא בד"כ יקר) והנושא אינו תופס מקום מרכזי בסדרי העדיפויות הלאומיים והציבוריים הן בהיבט התקשורתי והן בהקצאת משאבים.

לסיוע במשימה זו יערך במסגרת עבודה זו, מחקר בקרב תושבי שתי שכונות, אחת שכונה המדורגת בסטטוס סוציו אקונומי גבוה, ואחת המדורגת בסטטוס סוציואקונומי נמוך - מטרת המחקר היתה למצוא האם ישנם הבדלים בין שתי השכונות בהתיחס לאספקטים הבאים, שעוגנו ב-4 השערות:
- רמת העיסוק בספורט הפנאי
- ה"שותפים" המועדפים לפעילות
- השפעת גורמים סביבתיים שונים (עלויות, נוחיות, אוירה וכו') על הפעילות.
- השפעת "סוכני השפעה" שונים (משפחה, חברים, תקשורת וכו') על ההחלטה לעסוק בפעילות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי וסקירה ספרותית
2.1. מושג הפנאי
2.2. הפנאי בישראל
2.3. ספורט הפנאי
2.4. ספורט הפנאי בישראל
3. מטרת העבודה
4. מטרת המחקר וההשערות
5. שיטת המחקר
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

גבע א. (1994) התנהגות צרכנים, האוניברסיטה הפתוחה, תל - אביב.
יער א. (1982) הספורט ומשמעותו בחברה בכלל ובחברה הישראלית בפרט. דו"ח לפסיכולוגיה של הספורט והחינוך הגופני. מכון וינגייט נתניה.
כץ א. האז, גורביץ מ, אדוני ח, שיף מ, גולדברג ד. (1992) תרבות הפנאי בישראל תמורות בדפוסי הפעילות התרבותית 1970-1990. מכון גוטמן, ירושלים.
ממצאי סקר דעת קהל עמדות הציבור והתנהגותו בנושא עיסוק בפעילות גופנית ספורטיבית (1996) מכון המחקר מודיעין אזרחי.
Bouchard, C., Shepard, R.G., Stephens, T., (1993) Physical activity, fitness, and health: Status and determinants. Champaign IL.
Godbey, G., (1981) Leisure in your life: An exploration. Philadelphisa, Saunders College Publishing.
Heinila, K., (1991) Social meanings of sport for all. In P. Oja R. Telama (Eds.) Sport for all. Amsterdam, Elsevier.
Kelly, J.R., (1982) Leisure Englewood Cliffs Prentice-Hall.

תגים:

שיטות מחקר · תרבות נופש פנאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק ספורט הפנאי בישראל - הצעת מחקר", סמינריון אודות "שיווק ספורט הפנאי בישראל - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.