היישום אינו מחובר לאינטרנט

אקונומטריקה - בדיקת הרווח השולי של חברת הדלק "סונול"

עבודה מס' 064701

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,762 מילים ,2005

תקציר העבודה:

נכון לשנת 1999 סך צריכת האנרגיה במשק הישראלי מסתכמת בכ - 14.4 מיליוני טון נפט, כמחצית מהשימוש במוצרי נפט בארץ מיועד לכלי רכב.
השיווק לצרכנים מבוצע בשני מקטעי פעילות עיקריים:
שיווק ללקוחות גדולים ושיווק ישיר ללקוחות פרטיים באמצעות תחנות הדלק.
השיווק ללקוחות באמצעות תחנות דלק הממוקמות על אדמת מדינה מתבצע בתאום עם משרד הביטחון, כאשר הזכויות על המקרקעין ניתנות בדרך כלל לנכי צה"ל.
מבנה מחיר הדלק מורכב מעלויות חומרי הגלם על פי שער הנמל, הוצאות הזיקוק והוצאות חברות הדלק ובתוספת מס ממשלתי.
במסגרת ישום הרפורמה במשק הדלק הוסרו מחירי הפיקוח של מוצרי הדלק השונים, וכיום מתנהלת תחרות מחירים בין חברות הדלק השונות במוצרי הדלק השונים למעט בנזין 96 אוקטן ובנזין נטול עופרת.
לפיכך אם נאמוד את פונקציית הרווח מדלקים אלו של חברה אחת, למעשה נמצא את מתח הרווחים של כל חברה וחברה במשק הדלק.
למרות הסרת הפיקוח ממחירי מוצרי הדלק השונים ניתן לקבוע בוודאות כי לא שורר מצב של תחרות מחירים חופשית בשוק. הראייה לכך היא כי מחירו של דלק 91 אוקטן גבוה מזה של 96 אוקטן המצוי תחת פיקוח מחירים ואילו מחירו של דלק 91 אוקטן אינו מצוי תחת פיקוח מחירים.
בעבודה זו בחרנו לבדוק את הרווח השולי של חברת הדלק "סונול" המהווה כ - 27% מסך שוק הדלק.
בבחינת הביקוש לדלק בסקטור הפרטי התלוי במספר גורמים מרכזיים: מספר כלי הרכב, קילומטראג' לרכב וניצולת הדלק עולה כי ענף כלי הרכב נמצא בתהליך של צמיחה הנובעת מעליית רמת החיים במשק.
בנוסף הקילומטראג' לרכב יגדל אף הוא עקב הגידול ברמת החיים וכן במעבר המגורים לפריפריה.
ניצולת הדלק מאופיינת במגמות מנוגדות - רכישת מכוניות גדולות יותר הצורכות יותר דלק, ומנגד רכישת מכוניות חדשות הצורכות פחות דלק ממכוניות ישנות.

על מנת ללמוד על רווחי חברות הדלק מדלקים, בעבודה זו נאמוד את הרווח השולי מליטר דלק של חברת "סונול", מכאן מציאת הרווח הכולל של משק הדלק לצריכה פרטית היא פשוטה: יש להכפיל את הרווח השולי לליטר במספר הליטרים הנמכרים בתקופת זמן מוגדרת וחלוקה ביחסה של חברה זו מסך משק הדלק.

קטע מהעבודה:

מטרת העבודה: מטרתנו למצוא מהם הגורמים המשפיעים על רווחיות חברות הדלק בהינתן מחיר קנייה אחיד לחומרי הגלם המרכזיים (מחיר הדלק) לכל משק הדלק הישראלי.
במוצאנו גורמים אלו נוכל ללמוד האם הכנסת הרפורמה במשק הדלק יוצרת אוירה תחרותית כך ש MC=P או שמה החברות מרוויחות רווח מעל הנורמאלי דבר המרמז על חוסר תחרותיות בשוק.
האם חברות הדלק יכולות להגדיל את מתח הרווחים על ידי הכנסת פרמטרים שונים כגון הגדלת מספר הסניפים, הוצאות על פרסום וכדומה או שמה המטרה העיקרית שצריכה לעמוד לנגד חברות הדלק הוא צמצום העלויות והקטנת העלות השולית במכירת ליטר דלק.

תגים:

הטרוסקדסיסטיות · מבחן · מודל · מורחב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אקונומטריקה - בדיקת הרווח השולי של חברת הדלק "סונול"", סמינריון אודות "אקונומטריקה - בדיקת הרווח השולי של חברת הדלק "סונול"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.