היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחשבים במערכת החינוך - הקשיים הפתרונות והיתרונות

עבודה מס' 020563

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השימוש במחשבים ככלי לימוד, הצגת תיאוריות לשינוי במערכת החינוך, בעיות בהכנסת מערכות מחשבים ועוד.

7,883 מילים ,31 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לסקור את שיטות הכנסת שינויים בחינוך, כל זאת על מנת להעריך האם ניתן להכניס את המחשבים לחינוך בצורה יעילה, ואם כן כיצד. על מנת להוכיח אלמנט זה נסקור את התאוריות אודות הכנסת שינויים ולאחר מכן המחקרים אודות מחשבים בחינוך.
פרק נרחב ייוחד לשיטות ההוראה באמצעות המחשב: יתרונותיהם וחסרונותיהם יחסי לשיטות ההוראה הרגילות.

המחשבים בחינוך "החלו" את דרכם בעשור שנות השבעים אולם התפתחו בצורה מהירה ביותר לאחר מכן וכיום ישנם בתי ספר רבים המשתמשים בהם ובמשרד החינוך הוקצו לכך תקציבים רבים.
כמעט בכל בית בימנו יש מחשב אישי מסוגים שונים ובתי התוכנה בארץ שוקדים יומם וליל על פיתוח תוכניות אשר תספקנה את כלל המשתמשים: מנהלים, מחנכים, בקרים, תמלילנים ועוד.
מסקירת הספרות והמצב הקיים בשטח עולה כי החינוך מפגר קמעה אחר התפתחות הנושא בשוק החופשי, ולפי דעתי טוב יעשו העוסקים במלאכה אם ישקדו על הנושא ולא יזניחו אותו כבעבר. ראשית, תלמידים טובים הופכים לאזרחים ועובדים טובים ושנית, הכנסת המחשבים יכולה לקצר את זמן השהייה של הילדים בבתי הספר דבר אשר יחזיר את ההשקעה תוך פרק זמן קצר. על דברים אלו מעידים גם המחקרים הרבים, ויפה שעה אחת קודם (פלד, 1989).

ראשי פרקים
1. מבוא
2. שימוש במחשבים ככלי לימוד
3. סקירת תיאוריות על שינויים במערכות חינוך
4. בעיות דידקטיות כתוצאה ממעבר להוראה אלטרנטיבית
5. בעיות בהכנסת מערכות מחשבים
6. סיכום ומסקנות
7. רשימת המקורות לעבודה

קטע מהעבודה:

גורמים ושימוש במחשבים
שלושה גורמים גרמו לגידול השימוש במחשבים בבתי הספר בארה"ב בשנות השמונים:
1. מרכיב טכנולוגי: ריבויים של מיקרו ומיני מחשבים אשר הורידו את עלותם.
2. מרכיב פילוסופי: יישומם של השינויים הטכנולוגיים במדעי ההתנהגות, הביא להפיכת המחשב לכלי, שאין לו תחליף בריכוז המידע בחברתנו, יישומו ניכר בתעשיה, במסחר במנהל ובכל תחום אחר. לפיכך הכנסתו לשימוש במערכת החינוך היא בלתי נמנעת.

מקורות:

אביב ראובן, "הוראה מרחוק בסיוע תקשוב: הלכה ומעשה", מחשבים בחינוך, אוקטובר 1993.
גיבסון ויליאם, נוירומסר, ספרית מעריב, תל-אביב, 1994.
דר א., "הוראה בסיוע מחשב", מחשבים, דצמבר 1987, עמודים 6-13.
דיוויס דניאל, "הערכה ממוחשבת של הוראה בסיוע המחשב; הערכה כחלק אינטגרלי מתוכנית הלמודים", מגמות, יוני 1989.
דיוויס ד., מחקר תצפיות בחדרי מחשבים בבתי הספר, מעשה חושב, בית הספר לחינוך ירושלים, תשמ"ט.
דרור יובל, "מרכזיותם של המושגים "איזון" ו"כילול" בחומרים הכתובים של תכניות הלימודים כחלק מיישום קוריקולרי של "גישת המערכות הפתוחות", עיונים בחינוך, 50/1989,49 .
כהן משה אלחנני י, "יצירת סביבות למידה פונקציונאליות באמצעות מחשב", מגמות, יוני 1989.
כץ י.,התפתחויות מחשבים במערכת החינוך הקיבוצית,יולי 1989.
מחשבים בחינוך- סקירת מצב על סמך הספרות, מכון הנריטה סולד, 1989.
משרד החינוך והתרבות, "מחשבים בחינוך בישראל, תמונת מצב (תשנ"ב)", מחשבים בחינוך, אפריל 1993.
פלד אלעד ופלד זמרה, "מדיניות הפעלת המחשבים בחינוך", מגמות, יוני 1989.
רפופורט נעמי, מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית, האוניברסיטה העיברית, בית הספר לאומנות וארכיונאות, 1987.
רייס רנה, ישומי מחשב בהוראה, עבודת מ.א.,אוניברסיטת ת"א, יולי 1990.
רנה שפירא ונבון דוד, הכנסת מחשבים למערכת החינוך, דוח מחקר, מרץ 1990.
"האינטרנט ושימושיו", PC מגזין, מרץ 1997.
DEDE C., (1989), "THE EVALUATION OF INFORMATION TECHNOLOGY: IMMPLICATION FOR CURRICULUM", EDUCATIONAL LEADERSHIP, VOL 47, 1, PP. 23-26.
HAVELOCK R.G., HOBERMAN A.M. (1977), SOLVING EDUCATIONAL PROBLEMS, IBE STUDIES, PARIS, PP.23-37
KNEIP W.M., "GLOBAL EDUCATION AS SCHOOL REFORM", EDUCATIONAL LEADERSHIP, VOL 47, 1, PP. 43-45.
MORRISH I., "INDIVIDUAL, GROUPS, INSTITUTIONS AND CULTURES RESISTERS INNOVATORS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP. 87-102.
MORRISH I., "GENERAL SOURCES OF CHANGE AND PREDISPOSING FACTORS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP.25-31.
MORRISH I., "THREE MODELS OF HOW CHANGE OCCURS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP. 119-134.
OLRICH D.C. (1989), EDUCATION REFORM: MISTAKES, MISCONCEPTIONS, MISCUES.
אורנן, א. (1988) שיטות הוראה שיתופיות והישגים לימודיים של תלמידים בכיתות הטרוגניות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
ארליך, ר. (1977) שיטת ההוראה בקבוצות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
באשי יוסף (תשמ"א), ההישגים הלימודיים, ירושלים, עמ' 43-54.
לינה אגרנטי (תשמ"ח),קשר בין פעילות מילולית לימודית והישגים בשיטות הוראה שונות בכיתה הטרוגנית.
נוי, ב. (1985) הוראה שיתופית בכיתה הטרוגנית, בי"ס לעובדי הוראה בכירים ירושלים.
שפטיה, ל. (1989), שיטות הוראה אלטרנטיביות, משרד החינוך והתרבות ומכון סאלד, ירושלים.
JOHNSON, D. & JOHNSON,M R. (1975) LEARNING TOGETHER AND ALONE, ENGLEWOOD CLIFFS. NEW JERSEY, PRENTICE HALL. PG. 39-57, 95-119.
SLAVIN, R.E (1983/1987) COOPERATIVE LEARNING REPORT NO. 267, THE JOHNS HOPKINS UNIV. PG. 1-30.
BISHOP, L.K. (1971) INDIVIDULIZING EDUCATIONAL SYSTEMS. HARPER & ROW PUBLISHERS, NEW-YORK, PG 171-221, 225-247.4.

תגים:

מדריך · חינוך · מורה · הוראה · תלמיד · לימוד · מחשב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחשבים במערכת החינוך - הקשיים הפתרונות והיתרונות", סמינריון אודות "מחשבים במערכת החינוך - הקשיים הפתרונות והיתרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.