היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשיים בקבלת החלטות בבחירת מגמה בקרב תלמידים ותלמידות דתיים לתלמידים חילוניים

עבודה מס' 066337

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר שבין קבלת החלטות בבחירת מגמה לבין רמת הדתיות ומין הבוחר.

5,800 מילים ,22 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הבחירה באיזה בית ספר ללמוד הינה משימה קשה עבור ההורים והתלמידים כאחד. בחירת מגמה בתוך מסלול הלימודים קשה אף היא, היות ויש לה משמעויות מיידיות ועתידיות על התלמיד. המשמעויות המיידיות היא הצורך בהשקעה מרובה ובהתמקדות בדיסציפלינה מסוימת. ההשלכות העתידיות קשורות לקבלת למוסדות לימוד גבוהים.
על התלמידים משפיעים בעיקר ההורים. מאז שנת תשי"ג ניתנה להורים זכות חוקית להמרת חלק מתוכניות הלימודים בתוכניות משלהם, או ליזום תוכניות לימודים מעבר למסגרת של תוכנית הלימודים הרגילה. אולם, מימושה של זכות זו הוא עניין מורכב ביותר וההחלטה סופית בעניין אישור תוכנית לימודים משלימה או נוספת היא בידי מנהל המחוז (באשי ושש, 1999).
לאור האמור ישנה חשיבות בבחירת מגמת הלימודים. חשיבות זו יכולה להיות מועצמת כאשר המדובר בהבדל שבין תלמידים חילונים לעומת אלו הדתיים, זאת משתי סיבות עיקריות:
1. המשפחות הדתיות יותר מקפידות יותר על הישגיות ילדיהם לעומת משפחות חילוניות.
2. מגוון המגמות, בבית הספר, המוצע שונה: אצל חילוניים קיימות מגמות כמו תיאטרון וקולנוע ואילו אצל דתיים קיימות המגמות התורנית.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את הקשיים בקבלת החלטות בבחירת מגמה בקרב בנים ובנות דתיים לבין בנים ובנות חילוניים כאשר שאלת המחקר היא האם יש הבדל בתהליכי קבלת החלטות בין דתיים ללא דתיים, הן לגבי בנים והן לגבי בנות.

ראשי הפרקים:
1. מבוא
2. סקירת הספרות
2.1 תהליך קבלת החלטות - המודל הרציונלי
2.2 דימוי מסלול הלימודים
2.3 הבדלים בין בנים ובנות
2.4 השערות המחקר
3. מתודולוגיה
3.1 מערך המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטת הניתוח
4. תוצאות
4.1 התפלגות העונים
4.2 תוצאות ההשערות
5. סיכום העבודה
6. ביבליוגרפיה
7. נספח- דוגמת השאלון
*הערת המערכת: העבודה אינה כוללת את הפלטים הסטטיסטיים.

קטע מהעבודה:

שאלת בחירת הורים במערכת החינוך הינה סוגיה מרכזית, שתפסה בעשור האחרון מקום מרכזי בדיונים על החינוך בארץ ובעולם. הרעיון של זכות ההורים והמשפחה לבחור בית ספר מחוץ לאזור מגוריהם עומד בבסיסו של המושג הבחירה בחינוך. ענבר (1994) מתייחס להבניה מחדש של מקורות הסמכות במערכת החינוך, בה עוברת הסמכות מרשויות החינוך המרכזיות אל המוסד החינוכי עצמו ואל בחירת המשפחה והפרט.
בחירה מיושמת כיום בנוסחים שונים במדיניות רבות (היימן, שביט, שפירא, 1996). בספטמבר 1992 גובשה תוכנית להתחדשות מערכת החינוך בעריית ת"א- יפו. מטרתה המרכזית היתה לשיפור איכות החינוך בעיר, שיפור הישגי התלמידים ותהליכי הלמידה בבתי הספר. חלק מהעקריות לשיפור, היו יצירת מגוון רחב של אפשרויות חינוכיות, הרחבת חופש הבחירה של הורים ותלמידים לבחור בית ספר רצוי להם. המודל שנבחר בת"א היה בחירה מבוקרת.

תגים:

בנים · בנות · דתיים · דתיות · מערכת · חינוך · מגמה · לימודית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשיים בקבלת החלטות בבחירת מגמה בקרב תלמידים ותלמידות דתיים לתלמידים חילוניים", סמינריון אודות "הקשיים בקבלת החלטות בבחירת מגמה בקרב תלמידים ותלמידות דתיים לתלמידים חילוניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.