היישום אינו מחובר לאינטרנט

המגמה כבונה את הדימוי העצמי של התלמיד וכיוצרת אפשרויות של מוביליות חברתית

עבודה מס' 063946

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד החלוקה למסלולים/למגמות בונה את הדימוי העצמי של התלמיד? והאם היא יוצרת אפשרויות של מוביליות חברתית?

5,423 מילים ,9 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תחום החינוך תופס או אמור לתפוס חלק נכבד מהשיח הציבורי שהרי הלומדים בחינוך הם העתיד של המדינה. אך כאשר אנו עוסקים בתחום חשוב כל כך כמו החינוך עלינו לשאול בין שאר השאלות את השאלה המרכזית והיא מי מחזיק בכוח. מיהם הכוחות המעצבים את דור העתיד הבונים בין השאר גם את הדימוי העצמי של התלמיד.
מערכת החינוך הקיימת קיום במדינת ישראל עוסקת בין השאר גם במיון התלמידים לפי הקבצות ומסלולי/מגמות למידה. הרציונאל העומד מאחוריו הוא יצירתם של קבוצות למידה הומוגניות ככל האפשר. קבוצות הומוגניות קלות יותר ללימוד מבחינת המורה וכן התלמיד לא מאבד עצמו בכיתה גדולה והטרוגנית. אולם כפי שאראה בעבודה זו בעצם החלוקה ויצירתם של מגמות לימוד יוקרתיים יותר ויוקרתיים פחות יש בכך השפעה על הדימוי העצמי של התלמיד.
בית הספר המקיף ביהוד מכיל ארבעה מגמות לימוד. המגמה היוקרתית היא המגמה הבינתחומית שבה לומדים תלמידים הניגשים לבחינות הבגרות המוגברות. בניגוד אליה קיימת המגמה הכי פחות נחשבת והיא המגמה הטכנולוגית שבה מרבית התלמידים אינם ניגשים לבחינות הבגרות ולרוב לומדים תכנים מקצועיים כמו חשמל וכדומה. השאלה שעבודה זו מנסה לבדוק האם וכיצד החלוקה למסלולים/למגמות בונה את הדימוי העצמי של התלמיד? והאם היא יוצרת אפשרויות של מוביליות חברתית?

תוכן עניינים
מבוא
תיאור בית הספר המקיף
סקירת ספרות
ניתוח הראיונות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הראיונות בשלמותם אינם מצויים בעבודה.

מקורות:

ברונר, ג. 2000. תרבות החינוך. הוצאת הקיבוץ המאוחד.
הרן, ק. 1992. מגבלות החינוך הבית ספרי ואפשרויותיו. אקדמון
לם, צ. 2000. לחץ והתנגדות בחינוך. הוצאת הקיבוץ הארצי והשומר הצעיר
סבירסקי, שלמה (1990). חינוך בישראל: מחוז המסלולים הנפרדים. תל אביב: ברירות
קשתי, י. ויוסיפון, מ. חינוך כמיקוח חברתי. עמ' 20-86, 99-116. תל אביב - הקיבות המאוחד.
שמידע, מ. 1987. בין שוויון למצויינות. הוצאת אוניברסיטת חיפה.
Mehan, H. 1984. "Language and Schooling". Sociology of Education, 57: 174-183.
Rose. N. 1996. Inventing Ourselves: Psychology, Power and Personhood. Cambridge: Cambridge University Press. Pp. 101-115
Shavit, Y. 1990. Segregation, tracking, and the educational-attainment of minorities: Araba and oriental jews in Israel. American Sociological Review 55 (1): 115-126 Feb 1990

תגים:

מסלולים · מגמות · אפליה · ריבוד · חברתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המגמה כבונה את הדימוי העצמי של התלמיד וכיוצרת אפשרויות של מוביליות חברתית ", סמינריון אודות "המגמה כבונה את הדימוי העצמי של התלמיד וכיוצרת אפשרויות של מוביליות חברתית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.