היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסום בונה תדמית: גישות ושיטות פרסום של מוצר לבני נוער

עבודה מס' 064971

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואת גישות פרסום של מוצר היגייני לנערות, מתוך עיתון נוער.

2,954 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעת כניסה של מוצר חדש אל השוק, חלק גדול מהצלחתו המסחרית תלוי כמובן באופן השיווק והפרסום שלו. תעשיית הפרסום ההולכת וגדלה מדי שנה, הופכת לחלק חיוני בהטמעת הצורך במוצר אצל קהל הצרכנים. שיטת המסחר הקפיטילסטית פיתחה את תעשיית הפרסום סביב הקונספט של צורך בקניית המוצר המפורסם על מנת לחוש סוג של אושר וסיפוק [1997 Jhally]. שיטות הפרסום הפכו אף הן לרבות, מגוונות ומתוחכמות יותר עם השנים. בעבר קהל הצרכנים היה מחולק לשתי קבוצות גדולות: הגבר היוצא לעבוד בחוץ והאשה האחראית על תחזוק הבית. כיום מודעים אנשי תעשיית הפרסום לקהלי הפילוח הרבים.

אחד מפלחי השוק החזקים והגדולים ביותר בשלושת העשורים האחרונים הם בני הנוער. חברות רבות מנתבות חלק ארי מהתקציב אל עבר כיוונם של בני הנוער, בשל המחשבה כי בני נוער נתונים להתרשמות והשפעה גדולה יותר מפרסומות מאשר קהל מבוגרים, יחד עם יכולת צריכה כלכלית, החשובה כמובן לצורך רכישת אותם מוצרים [Strasburger 2002]. חברות הפרסום מפרידות בין ילדים, בני נוער ומבוגרים, מאחר וילדים עדיין תלויים בהורים על מנת לרכוש את המוצרים, ולכן הפרסומות צריכות לייצר אצל הילדים צורך עז שיביא לכך שיילחצו על ההורים לרכוש את המוצר. בני הנוער לעומת זאת זוכים ליותר עצמאות בקבלת ההחלטות שלהם, כחלק מתהליך ההתבגרות שהם עוברים [Strasburger 2002]. הפרסום אל פלח הנוער משתמש בהיבט זה בהחלטות שלו על איזו גישה לבחור כשמפרסמים אל קהל בגילאים האלה. הגישה צריכה להבליט את העצמאות של הנער או הנערה, לתת להם הרגשה שהם קונים את המוצר כי הם רוצים וצריכים אותו ולא בגלל החלטה של ההורים.

לצורך ניתוח גישות עיקריות שונות של פרסום מוצר בקרב בני הנוער, בחרתי בשתי מודעות מתוך מגזין הנוער הארצי הפופולארי "מעריב לנוער", אשר פונות לנערות מתבגרות במטרה לפרסם ולמכור מוצרי היגיינה נשית (תחבושות always מול טמפוני o.b.).

*הערת מערכת: הפרסומות עצמן אינן מצורפות לעבודה.

קטע מהעבודה:

את הפרסומת לטמפוני o.b. ניתן לשייך לגישת הפרסום הרגשי. אומנם כמעט ממחצית הפרסומת מיועדת לטקסט רשום, אך בשונה מהציפיות שלנו, שהדימוי החזותי יפנה אל הרגש והטקסט אל השכל, גם הדימוי החזותי המוצג וגם הטקסט עצמו פונים אל הרגש של הנערה המתבגרת ופחות מדברים על המוצר עצמו. זאת בשל העובדה שמחקרים מראים כי פרסומות שמשדרות שהשימוש במוצר הוא "כיפי" ושמות דגש על רגש, יעילות יותר מפרסומות המסבירות על יתרונות המוצר [Strasburger 2002]. הדימוי החזותי בנוי משימוש בדוגמנית וקומופזיציה של התמונה, אשר משדרים יחדיו ולחוד מערכת של רעיונות דרך הרגש, על פי תפיסות חברתיות מקובלות [1997 Jhally].

תגים:

פרסום · נוער · עיתון · מוצר · שוק · שיווק · רכישה · מכירה · נערות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסום בונה תדמית: גישות ושיטות פרסום של מוצר לבני נוער", סמינריון אודות "פרסום בונה תדמית: גישות ושיטות פרסום של מוצר לבני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.