היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכה חלופית - תמורות ומדיניות עכשווית

עבודה מס' 020579

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הערכה בחינוך, מבחנים כחלק מהלמידה, אינטיליגנציה ריגשית מול מנת משכל, הערכה פוסט מודרנית ועוד.

6,406 מילים ,19 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

ראשי פרקים
1.מטרת העבודה
2.מהי הערכה בחינוך
3.מבחנים כחלק אינטגרלי של תהליך הלמידה
4.אנטיליגנציה רגשית כאנטיתזה ל"מנת משכל"
5.מאפיינים של הערכה פוסט מודרנית
6.הערכה הכשרת מורים בצורה חלופית
7.תיק פורטפוליו
8.מחקר אמפירי
9.סיכום העבודה
10. ביבליוגרפיה
נספח: דוגמאות השאלון שחולק

מטרת העבודה
מטרת עבודה זו היא לסקור את הגישות השונות הנוגעות להערכה חלופית ושונותה מהערכה הרגילה. תכלית העבודה היא להעריך מדוע צמחה גישה זו, ומה דעת המורים השונים כלפיה.
בשנות השמונים חל שינוי מרחיק לכת בהערכת הישגים לימודיים. בארצות דוברות אנגלית נוכחו לדעת שהשימוש המופרש במבחנים רבי ברירה הביא לדלדול ההשכלה.
המבחנים השפיעו על דרך ההוראה והלמידה בבית הספר, ובהתאם לאופיים של מבחנים רבי ברירה הודגשו בלימודי פרטי ידע עובדתיים נטולי הקשר ופחת הרצון להעמיד לדון בנושא כלשהוא מזוויות שונות לחפש קשר בין תופעות השונות.
לפי לוי (תשנ"ז) באנגליה וברוב המדינות של ארצות הברית חוקקו חוקים שאסרו על שלטונות החינוך לבסס את ציוניהם של תלמידי בתי הספר על שימוש בלעדי במבחנים רבי ברירה. לפי חוקים אלה לא נאסר השימוש במבחנים אך נאסר השימוש הבלבדי בהם לצורך קביעת ציוניהם של תלמידי בתי ספר, ועל שימוש בלעדי במבחנים רבי
ברירה, ומיון תלמידים למסלולי לימוד. שינוי זה בחוק פגע קשות במעמד המבחן הסגור בארה"ב ובמדינות רבות אחרות.
תורות פסיכומטריות שונות, ששימשו במשך עשרות שנים, החל משנות העשרים אך ביתר שאת אחרי מלחמת העולם השניה כגורמים מכוונים את המדע של הערכת הישגים הפכו בערבות שינוי בתפיסה של הערכת הישגים לבלתי רלוונטיות. מומחים רבים מתחום הערכת הישגים אימצו את הרעיונות החדשים שהחלו להתפתח בתחום. צמחו ועלו מונחים חדשים וקריטריונים חדשים לשיפוט איכותו של המבחן. התחילו להשתמש במושג של הערכה אותנטית ובמקום "פריטי מבחן, התחילו לדבר על "מטלות ועל משימות הערכה והמונח פורטפוליו ששמש קודם כינוי לתיק עבודה לאדריכלים ואומנים, הפך להיות מונח בסיסי בתחום הערכת הישגים.
הערכה חלופית והערכה מסורתית נגזרת מפרדיגמות חינוכיות שונות. לפי הגישה החלופית בחברה מרובת תרבויות המעריכה ומבקשת לשמור על הבדלים תרבותיים, ריבוי משמעות הבדלים וניגודים בפרספקטיבות הינם בלתי נמנעים. לפיכך לא תיתכן, ואף אינה רצויה תמימות דעים אוניברסלית. המבחן צריך להיות תואם את שיטת ההוראה בכיתה, והבקרה עליו שייכת לא רק למנהל אלא גם לקהילה ואף לתלמידים עצמם.

מקורות:

גולדמן דניאל (1995), אינטליגנציה רגשית, תל-אביב: מטר.
טאב ומנהיים (1983), הגורם האנושי בעבודה, דביר , ת"א.
משרד החינוך והתרבות (1989),הערכה ככלי תיכנון הלימודים בידי המורה, ת"א.
לוי אריה, (1985), הערכה חלופית- הלכה למעשה, ירושלים.
לוי אריה, (1997) "פוסטמודרניזם בתחום מבחני הישגים", בתוך, משוב בית ספרי- מאגר משימות הערכה, האוניברסיטה הפתוחה.
לוי אריה,(1980), הערכה בית ספרית, ירושלים.
לוי א., (1985) מבחני וזיקתם לחומר הלימודים המצומצם בהיקפו, ירושלים, בית הספר לחינוך.
ריבלין א., שינוי שינוי ואין שינוי, מעריב, כ"ג בשבט תשל"ה.
שי א. (עורך), ביחד- עיונים בשתוף עובדים, פועלים, ת"א, 1975.
שטיגלר גיימס, תפקידי התרבות בלימוד המתמטיקה, חדשות חינוך, אוניברסיטת שיקאגו 1987.
ALTMAEIR E.M., "GROUP VICARIOUS DESENSITIZATION OF TEST ANXIETY",JOURNAL OF COUNSELING PSYCHOLOGY, 28, 1981, PP. 467-469.
E.M. ROGERS (1969), EXAMINATION,THE POWERFULL AGENT, N.Y. 1969.
HILLS R. JOHN,(1976) MEASURMENT AND EVALUATION IN THE CLASSROOM, OHIO.
HOPKINS P. CHARLES,(1978) ,CLASSROOM MEASURMENT AND EVALUATION, THE CONGRESS LIBRARY, PP.123-4.
HOPKINS P. CHARLES,(1985), CLASSROOM MEASURMENT AND EVALUATION, THE CONGRESS LIBRARY, 1985 PP. 88-89.
SMITH AND ADAMES,(1966), EDUCATION MEASURMENT, N.Y.PP. 24-5.
GILBERT R. GUERIN,(1983), INFORMAL ASSESSMENT IN EDUCATION, CALIFORNIA, PP.88-89.
LEMAHIEU P.G., ET ALL, (1995), "PORTFOLIOS IN LARGE-SCALE ASSESSMENT: DIFFICULT BUT NOT IMMPOSIBLE", EDUCATIONAL MEASURMENT- ISSUES AND PRACTICE, 14(3), PP.11-28.
NEVO D., (1995), "SCHOOL-BASED EVALUATION: A DIALOGUE FOR SCHOOL IMPROOVMENT, OXFORD: PERGAMON.

תגים:

בית · ספר · לימודיים · הישגים · חינוך · הוראה · לימוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכה חלופית - תמורות ומדיניות עכשווית", סמינריון אודות "הערכה חלופית - תמורות ומדיניות עכשווית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.