היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכה חלופית של תלמידי כיתה ו' בנושאי מסכת סנהדרין

עבודה מס' 069701

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת תכנית חלופית להערכת הידע וההישגים של תלמידי כיתה ו' בנושא מסכת סנהדרין במסגרת שיעורי משנה.

11,563 מילים ,26 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

תכנית ההוראה המוצגת בעבודה זו מתבססת על תכנית הלימודים בתורה שבעל פה של משרד החינוך. תכנית ההוראה כוללת יחידת חומר אחת מתוך תכנית הלימודים: פרק ג, משניות א, ג, ו, ז. בנוסף לכך, מתבססת התכנית על עקרונותיה של הלמידה וההערכה החלופית תוך שימוש בכלי ההערכה החלופית. כמו כן, בתהליך הכנת התכנית חלה השתדלות להתייחס לסגנונות החשיבה השונים בכיתה כפי שדן בהם בהרחבה סטרנברג.
תכנית הלימודים במשנה מותאמת לתלמידים ותלמידות בכיתה ו'. כלומר, לילדים וילדות בגילאי אחת עשרה-שתיים עשרה. הרקע החברתי-כלכלי של תלמידות בית הספר, שעבורן הוכנה תכנית זו, הינו ממוצע למדי. יש לתלמידות חשיפה לאוצר מילים ולעולם מושגים מפותח הן במסגרת בית הספר - שיעורי שפה ודומיהם, והן במסגרת הביתית. לרובן הגדול יש גישה חופשית למחשב בביתן. בבית הספר עצמו, הגישה למחשבים הינה מוגבלת. בכיתה ו' לומדות 23 תלמידות.
צורת ההערכה החלופית שנבחרה עבור תכנית יחודית זו הינה מטלת ביצוע. מטלת ביצוע בהגדרתה היא פעילות, תרגיל או משימה הדורשת מן התלמיד לפתור בעיה מסויימת. לחילופין, היא דורשת מן התלמיד להפגין ידע בנושאים מסויימים. היתרון הבולט של מטלות ביצוע הוא שהן מעריכות מיומנויות חשיבה כמו תכנון, העלאת השערות, ארגון מידע ומיזוגו, ביקורתיות והסקת מסקנות. כל זה נעשה בלי לחץ של זמן ובעזרת שימוש בכלי עזר שונים מחיי היום יום. מטלות הביצוע עשויות לזמן עבודה בצוות. כמו כן, הן אמורות להיות בעלות משמעות אישית ללומדים. כלומר, מעניינות ומאתגרות.
מטלת ביצוע הינה, לדעתי, הדרך המשקפת את רמת ההבנה של התלמידה בצורה המהימנה ביותר. דרך המוצג הוויזואלי ודרך הצגתו על ידי התלמידה היוצרת היה באפשרותי לבחון ולראות האם ועד כמה הבינה הילדה את הנלמד, ואיך יישמה אותו. לכל זה התלוותה תחרות. כאשר הזוכות הובטחו לצאת לסיור מרתק בבית דין. התחרות עשויה רק לגרום לשיפור רמת היישום הסופית. היות וכל אחת מהבנות תרצה, בוודאי, להיות אחת מחמש המנצחות הסופיות.

תוכן עניינים:
פתח דבר
פרק א - רקע עיוני בנושא הערכת הישגים בחינוך
א. הערכה בחינוך - מהי?
א. 2. סוגי הערכה
א. 2. 1. הערכה מסכמת
א. 2. 2. הערכה מעצבת
א. 2. 3. ההבדלים בין הערכה מסכמת לבין הערכה מעצבת
א.3. הבסיס הפילוסופ לסוגי ההערכה השונים
א.4. כלים להערכה חלופית
א. 4. 1. מטלות ביצוע
א. 4. 2. יומן תיעוד למידה
א. 4. 3. עבודות ומבחנים
א. 4. 4. תצפית - התבוננות מכוונת
א. 4. 5. מחקרים וניסויים
ב. מבוא בהקשר לשיעורי משנה
ב. 1. גישות בהוראת המשנה
ב. 2. רכיבי החינוך התורני בהוראת המשנה
ב. 3. הישגים נדרשים ע"פ הסטנדרטיים של משרד החינוך
ג. מטרת העבודה
פרקב - תכנית הוראה בנושאים נבחרים במסכת סנהדרין, לתלמידות כיתות ו'
ב. 1. רציונל של תכנית ההוראה
ב. 2. מקור התכנית ועל מה היא מתבססת
ב. 3. קהל היעד ומאפייניו
ב. 3. 1. מידת הרלוונטיות של הנושא לתלמידות
ב. 3. 2. סגנונות חשיבה שונים בכיתה
ב. 3. 3. טיפוסי הנעה בכיתה
ב. 3. 4. אינטליגנציות שונות בכיתה
ב. 3. 5. אקלים כיתה
ב. 4. טכניקות הוראה המתאימות לאוכלוסיית הכיתה
ב. 5. צירי קושי בתהליך ההוראה-למידה
ב. 6. מטרת על של תכנית ההוראה
ב. 7. הרעיונות המרכזיים של התכנית
ב. 8. מפת הוראה
ב. 9. פירוט יחידות ההוראה
ב. 9. 1. סיכום הלמידה באמצעות מטלת ביצוע וסיור בבית הדין הרבני.
פרק ג - מטלת ביצוע ככלי להערכה חלופית של בנושאים נבחרים ממסכת סנהדרין
ג. 1. סקירה ספרותית של צורת ההערכה הנבחרת: מטלת ביצוע
ג. 2. פירוט צורת ההערכה
ג. 3. ציון יתרונותיה של ההערכה החלופית הנבחרת והנימוקים לבחירתה
ג. 4. יצירת מחוון להערכת המטלה
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח מס' 1 - מערך שיעור מס' 1 בנושא- פסולי עדות
נספח מס' 2 - מערך שיעור מס' 2 בנושא- בחירת דיינים, פסילת דיינים ופסילת עדים
נספח מס' 3 - מערך שיעור מס' 3 בנושא- התנהלות המשפט
נספח מס' 4 - מערך שיעור מס' 4 בנושא- שמירה על סודיות הדין
נספח מס' 5 - דף הוראות מלווה סיור

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת מכללה תורנית.

קטע מהעבודה:

בדרך כלל אפשר לאסוף נתונים ברמת דיוק סבירה על מרבית מושאי ההערכה, אך חשוב לבצע הערכה גם אם קשה לאסוף את המידע, או אם קשה למדוד אותו ברמת דייקנות גבוהה. זאת בשל העובדה, שמטרתה של ההערכה היא לבדוק האם יעדים רצויים, שהוגדרו בתחילת התהליך, הושגו. במידה ולא, ההערכה בודקת דרכים שונות לשפר את התקדמותם של הנוגעים בדבר (גורי רוזנבליט וזוהר, 1996; Patton, 1987).

תגים:

הערכה · הערכה בחינוך · הערכת הישגים · הערכה חלופית · מסכת סנהדרין · מערכי שיעור · מטלת ביצוע · משנה · יהדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכה חלופית של תלמידי כיתה ו' בנושאי מסכת סנהדרין ", סמינריון אודות "הערכה חלופית של תלמידי כיתה ו' בנושאי מסכת סנהדרין " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.