היישום אינו מחובר לאינטרנט

אופן השימוש בסטריאוטיפים עדתיים בטלנובלות ישראליות

עבודה מס' 066963

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אופן עיצוב דמות "ישראלי מזרחי" בשלוש טלנובלות ישראליות, בין השאר תוך שימוש בדיעות קדומות וסטריאוטיפים עדתיים מוקצנים.

4,988 מילים ,11 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

ז'אנר הטלנובלות הינו ז'אנר טלויזיוני שצבר תאוצה ופופולאריות רבה בטלויזיה הישראלית במהלך השנים האחרונות, כאשר בכל מספר חודשים אנו זוכים לפרסום אינטנסיבי ומאסיבי המספר לנו על טלנובלה חדשה העולה באחד מערוצי הכבלים. הטלנובלות הישראליות אהובות ונצפות עד כדי כך, ששתי חברות הכבלים והלוין הגדולות בארץ - "הוט" ו"יס", עושות בהן שימוש כספינת הדגל של החברה. כל ילד יודע לספר כי "טלנובלה בע"מ" היא טלנובלה השייכת ל"הוט" וכי ב"שיר שלנו" ניתן לצפות רק ב"יס". הפופולאריות של הטלנובלות המקומיות נעוצה בנבחרת הכוכבים המקומיים שהיא מאגדת ובעובדה שהן מתיימרות להציג מציאות ארצישארלית אמיתי ככל האפשר מחד, ומתובלת בהומור וחלום מנגד. בין הטלנובלות הישראליות שעלו בשנים האחרונות היו "משחק החיים", "מיכאלה", "טלנובלה בע"מ" ועוד רבות וסוחפות.
ההגדרה לטלנובלה מתוך ויקיפדיה מספרת כי מדובר בז'אנר שמקורו באמריקה הלטינית ואשר מקביל בתכניו והאופן שהוא בנוי, לסוגה הספרותית רומנסה. (מתוך ויקיפדיה):
הטלנובלות פופולאריות מאוד במדינות דוברות ספרדית ופורטוגזית וכן בישראל. בדרך כלל הן מורכבות ממאה ועד שלוש מאות פרקים. בשונה מאופרות סבון, שממהותן נצחיות ואינן נגמרות, לטלנובלות יהיו תמיד התחלה אמצע וסוף. בדרך כלל תהייה דמות ראשית ומושא אהבתה, ובמרבית הטלנובלות פרק הסיום יתאר מימוש האהבה - חתונה.
שאלת המחקר בעבודתי זו היא "אופן השימוש בסטריאוטיפים עדתיים בהצגת דמות המזרחי בטלנובלות ישראליות" כאשר השערות המחקר יניחו כי אפיון דמותו של יוצא עדות המזרח תעישה תוך שימוש בדיעות קדומות ומאפיינים סטריאוטיפים מוקצנים.
לאחר שימת גדש על מיהו מזרחי וכיצד נתפס המזרחי בארץ, ינותחו 3 דמויות אשר יזוהו כמייצגות מזרחי בוודאות שנבחרו מ-3 טלנובלות ישראליות שונות -דמות אחת מכל טלנובלה.
הדמויות ינותחו בעזרת מוטיבים וקריטריונים סטריאוטיפים לבחינה, שיבדקו בפרקים נבחרים מכל טלנובלה.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
ניתוח וממצאים
- טלנובלה ראשונה: "האלופה"
- טלנובלה שנייה: "טלנובלה בע"מ
- טלנובלה שלישית: "לחיי האהבה"
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי כץ (1992), הטלויזיה היא מדיום המספק טווח רחב של צרכים אישיים וקולקטיבים. מהם אם כן הצרכים להם נותנת חשיבות החברה הישראלית? במחקרו של כץ (1992), ניתן למצוא כי בראש סדר העדיפויות, מניחים הישראלים את הצרכים הבאים: קשר עם המשפחה והזדהות עם המדינה והעם היהודי, פעילויות מעלות מצב רוח, פעילויות שיש בהן שחרור מתח, ופעילויות בידוריות. הטלויזיה אם כן, וז'אנר הטלנובלות, נותנים מענה בידורי נהדר לצרכים אלו שכן הן זמינות ונגישות, אסטטיות, בידוריות ומייפות מציאות.

תגים:

טלנובלות · סדרות ישראליות · עדות · סטריאוטיפים · תקשורת · ניתוח טקסטים · מזרחיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אופן השימוש בסטריאוטיפים עדתיים בטלנובלות ישראליות", סמינריון אודות "אופן השימוש בסטריאוטיפים עדתיים בטלנובלות ישראליות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.