היישום אינו מחובר לאינטרנט

אופני הייצוג וההסמלה של פלחי האוכלוסייה השונים בחברה הישראלית

עבודה מס' 068757

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופני הייצוג וההסמלה של פלחי האוכלוסייה השונים בחברה הישראלית, בזיקה לערכי ה"מוסר", כפי שהללו מופיעים בתוכנית המציאות של הכט: "מה אתם הייתם עושים?"

4,640 מילים ,10 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

גל תוכניות המציאות (ריאליטי) פוקד את העולם ומתייצב בראש סולם התרבות הפופולארית (Pop Culture). התרבות הפופולארית הינה התרבות השלטת בחברה מסוימת, תוכנה נקבע בהתאם לצרכים והאינטראקציות בין הפרטים בחברה ברמה היומיומית. בחברות מודרניות ופוסט-מודרניות, התרבות הפופולארית מושפעת משמעותית מתעשיות המפיצות חומר תרבותי, כגון תעשיית הטלוויזיה, שפונה לקשת רחבה של פרטים בחברה. תוכניות מציאות חולשות על מרקע הטלוויזיה הביתית, הן מפתיעות, מעוררות עניין, גרוטסקיות וחוצות גבולות. עם זאת, פעמים רבות, תוכניות המציאות משתמשות במניפולציות שונות המופעלות על משתתפיה חסרי המודעות במטרה ליצור דרמה טלוויזיונית. נשאלת השאלה- האם ניתן לעמוד בסטנדרטים האתיים החברתיים הבסיסיים בכל הקשור למוסר בעשותנו כן. יתרה מכך, האם תיתכן תוכנית טלוויזיה שתבחן את עקרונות המוסר והערכים החברתיים תוך שימוש בתבנית (פורמט) תוכניות המציאות?
"מה אתם הייתם עושים?" מבית "קשת" הינה סדרה דוקו-אקטיביסטית המעמידה בפני הציבור הישראלי דילמות "אמיתיות" שמאפיינות את המציאות בה אנו חיים. הכט, מנחה התוכנית, יוצא ובונה דילמות מהסיטואציות עליהן אנו קוראים בכותרות החדשות יום-יום: אלימות פיזית ומילולית, גזענות, עוני, הטרדה מינית ועוד. בעבודה זו אדגום כמקרי בוחן ארבעה פרקים של התוכנית "מה אתם הייתם עושים": אלימות כלפי ילדים, אלימות כלפי נשים, חיילים ואפליה של המגזר הערבי. באמצעות ארבעת פרקים אלו אבחן את הדרך בה התוכנית בוררת אלו נושאים חברתיים דורשי תיקון יקבלו במה בתוכנית. כמו-כן, אתן את הדעת על האופן בו הכט מציג הסיטואציות, הסמלים, לגיטימיות חברתית מול חוסר לגיטימיות חברתית, איסורים חברתיים, נורמות וערכים, דרך סיפור הטקסט. הסיטואציה המוצגת והתכנים השונים על רובדיהם ינותחו בזיקה לאופן בו מוצגת החברה בישראל 2010.

תוכן עניינים:

1. הקדמה

2. תוכניות מציאות "ואלה תולדות".
2.1 מדוע משתלם לרשתות הטלוויזיה להפיק תוכניות מציאות בקצב מסחרר?
2.2 למה אנחנו אוהבים תוכניות מציאות?

3. מוסר- "המוסר שלנו נמדד לא כשהוא תואם את התרבות והדת שלנו, אלא כשהוא סותר אותן"/ גנדי.

4. "מה אתם הייתם עושים?": בין "חייך אכלת אותה" לחתירה לעבר שינוי חברתי מבורך.
4.1 פרק ראשון - "התעללות בילדים".
4.2 פרק חמישי -"אלימות נגד נשים".
4.3 פרק רביעי - "חיילים".
4.4 פרק שביעי - "גזענות מול סובלנות".

5. סיכום.

6. ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

הסיטואציה שמציג הכט הינה חשובה, אך עם זאת נדמה כי הכט מצמצם את כל נקודות ההשקה של צה"ל עם מושג ה"לגיטימיות" להתייחסות צרה מאוד, ובכך זונח התייחסויות עמוקות יותר בהקשר של החברה הישראלית וחיילות. מה בנוגע לדיון בלגיטימיות או אי הלגיטימיות של סרבני שירות צבאי ברצועת עזה, או פציפיסטים. מה בין לחימה בטרור מול לחימה באזרחים. האין אלו נושאים חשובים לא פחות בהקשר החברה הישראלית לחיילות? הדרה של נושאים אלו ממסך הטלוויזיה הינה גושפנקה לחוסר לגיטימיות חריף באופן אקוטי של תופעות חברתיות אלו, כך שהכט אפילו לא רואה את הצורך לדון בהם בהקשר החיילות.

תגים:

תוכניות מציאות · מוסר · חיים הכט · החברה הישראלית · אימות · נשים · חיילים. ייצוג · הסמלה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אופני הייצוג וההסמלה של פלחי האוכלוסייה השונים בחברה הישראלית", סמינריון אודות "אופני הייצוג וההסמלה של פלחי האוכלוסייה השונים בחברה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.