היישום אינו מחובר לאינטרנט

אובדן ואבל - התאבלות בעקבות התאבדות

עבודה מס' 071260

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאמרים בנושא.

2,373 מילים ,10 מקורות ,2022

תקציר העבודה:

אובדן ואבל הן חוויות אנושיות שכיחות ביותר, חוויות שכל אדם יחווה אותן, אם רק יחיה די זמן. אבל הוא תהליך משמעותי בחיינו מפני שאהבה היא משמעותית בחיינו (רובין, מלקינסון וויצטום,2016), הוא תהליך פרידה פסיכולוגי כואב, ועם זאת נורמטיבי, עימו מתמודד האדם לאורך חייו. למרות זאת ישנם מקרים שהוא נשלל. במקרים אלו לאבל נקרא יגון משולל זכויות, הוא מונח המתאר עצב שהחברה אינה מכירה בו. כמו מותו של אדם אהוב בנסיבות שהחברה לא מקבלת אותם כמו למשל התאבלות בעקבות התאבדות. במצבים אלו האנשים אינם מסוגלים לשים לב לצערם של המתאבלים או להבין אותו.

אובדן אדם אהוב בהתאבדות היא אחת החוויות הכואבות ביותר בחיים. תחושת האובדן, העצב והבדידות הנחוות לאחר כל מוות של אדם מוגברת לעתים קרובות בקרב קרבי המתאבדים, על ידי תחושות של שמיכה, בלבול, דחייה, בושה, כעס והשפעות של סטיגמה וטראומה. התאבדות היא אקט של בחירה אישית (אלוורז, 2010) המתרחש כמעט תמיד בתוך בהקשר חברתי, שהמשפחה הגרעינית היא חלק ממנו ולעתים עומדת במרכזו. לפי ( asmsha,2010), כל מתאבד מותיר מאחוריו אנשים האבלים על מותו. אנשים אלו מכונים בספרות שאירי התאבדות. קבוצה זו יכולה לכלול עמיתים לעבודה, חברים ותמיד גם בני משפחה, בהם אתרכז בעבודה הנוכחית. ואז נשאלת השאלה במה שונה אבל התאבדות מסוגי אובדן שונה, ולמה מגון מסוג זה נחשב ליגון משולל זכויות.

תוכן העניינים:
חלק א - מבוא: התאבלות בעקבות והתאבדות
חלק ב - סקירת ספרות
חלק ג- סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אובדן ואבל הן חוויות אנושיות שכיחות ביותר, חוויות שכל אדם יחווה אותן, אם רק יחיה די זמן. אבל הוא תהליך משמעותי בחיינו מפני שאהבה היא משמעותית בחיינו (רובין, מלקינסון וויצטום ,2016), הוא תהליך פרידה פסיכולוגי כואב, ועם זאת נורמטיבי, עימו מתמודד האדם לאורך חייו. למרות זאת ישנם מקרים שהוא נשלל. במקרים אלו לאבל נקרא יגון משולל זכויות, הוא מונח המתאר עצב שהחברה אינה מכירה בו. כמו מותו של אדם אהוב בנסיבות שהחברה לא מקבלת אותם כמו למשל התאבלות בעקבות התאבדות. במצבים אלו האנשים אינם מסוגלים לשים לב לצערם של המתאבלים או להבין אותו.

תגים:

פסכיולוגיה · אובדן · אבל · יגון ללא זכויות · מוות · התמודדות · אבלות · שארים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אובדן ואבל - התאבלות בעקבות התאבדות ", סמינריון אודות "אובדן ואבל - התאבלות בעקבות התאבדות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.