היישום אינו מחובר לאינטרנט

גריטת רכבים בישראל

עבודה מס' 071239

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההשפעה של גריטת רכבים ישנים על הרוגים מתאונות דרכים, הכנסות מדינה ממיסי קניית רכבים חדשים וצמצום גזים מזהמים.

5,584 מילים ,13 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

בישראל קיימים חוקים רבים שמטרתם הינה שמירה ושיפור איכות הסביבה. הגוף האחראי על נושא איכות הסביבה הינו משרד להגנת איכות הסביבה אשר מתוקף תפקידו, אמון על מספר נושאים כגון: מניעת מפגעים כלליים (צפיפות, ריחות, מפגעים תברואתיים וכו'), מניעת רעש, טיפול בדלקים וחומרים מסוכנים, איכות המים במדינה, טיפול בשפכים, זיהומי ים וחופים, טיפול בפסולת על כל סוגיה וכמובן טיפול ושמירה על איכות האוויר בישראל.
אחד האתגרים הסביבתיים המרכזיים בשנים האחרונות הינו נושא איכות האוויר וצמצום פליטת המזהמים. לאור מטרה זו, המשרד להגנת הסביבה יוזם פעולות שונות ומגוונות לשיפור איכות האוויר. אחד ממקורות זיהום האוויר העיקריים הינו הזיהום הנפלט מכלי רכב כתוצאה מבעירת הדלק בזמן נסיעה. כחלק מתהליך שמירת איכות האוויר בישראל ומניעת זיהומים, נחקק חוק למניעת מפגעים- זיהום אוויר מכלי רכב, התשכ"ג 1963. עיקר החוק הינו איסור פליטת מזהמים נראים לעין ממפלטים של כלי רכב לרשות הרבים, כולל עשן, גזים, אבק וחלקיקים אחרים המפחיתים את טווח הראייה (טל, 2007).
כיום רכבים חדשים מיוצרים בטכנולוגיות הולכות ומשתפרות בהקטנת רמות זיהום האוויר הנובע ממנועם. יחד עם זאת, מצבת כלי הרכב בישראל עדיין כוללת לא מעט רכבים ישנים ומזהמים. על כן, כחלק מתוך תהליכים רבים שבוצעו בשנים האחרונות, הוחלט על ידי משרד האוצר, משרד התחבורה ומשרד לאיכות הסביבה על תהליך גריטת רכבים ישנים בישראל. מטרת התכנית הינה צמצום רכבים ישנים הנוסעים בכבישי ישראל שמצד אחד מזהמים את איכות האוויר ברמות גבוהות ומצד שני בעלי רמת בטיחות נמוכה. התכנית כוללת מתן תמריצים אשר יעודדו את הורדת רכבים מזהמים אלה מכבישי ישראל. לצד התועלת בצמצום זיהום האוויר, ישנה תועלת חשובה אף יותר והיא צמצום תאונות הדרכים על ידי שימוש בטכנולוגיות חדשניות (Lavee, Moshe & Berman, 2014‏).
בחלק הראשון של עבודתנו נציג סקירת ספרות אשר סוקרת את תהליך גריטת הרכבים בעולם ובישראל בפרט, אסקור את היתרונות והחסרונות שבמימוש תכנית גריטת הרכבים בישראל על פי פרמטרים כלכליים וסביבתיים. בחלק השני של המחקר נבחן את הכדאיות של גריטת רכבים ישנים ומזהמים בישראל מבחינה סביבתית תוך שימוש במסד נתונים שאאסוף על פרמטרים סביבתיים שונים בהקשר זה.
שלבי מחקר אלה באים לתת מענה על שאלת המחקר המובילה את מחקר זה והינה: האם תהליך גריטת רכבים בישראל הוא אפקטיבי לשמירה על איכות הסביבה ומהן השלכותיו הכלכליות על המשק?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 צריכה וייצור בני קיימא
2.2 תכניות גריטת רכבים בעולם
2.3 תהליך גריטת רכבים במדינת ישראל
2.4 תמריץ גריטת רכב בישראל
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 שיטת המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 שיטת איסוף הנתונים
3.5 נתוני המחקר
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתני המחקר
4.2 תיאור גרפי של המשתנים
4.3 רגרסיה מרובת משתנים
5. דיון
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקרים שנעשו על צריכה וסביבה מראים כי צרכנות וצריכה של פרטים משפיעה רבות על הסביבה ברמה המקומית וברמה הגלובלית. נראה כי דפוסי צריכה ורמות צריכה של מדינות מתועשות בעיקר הן הסיבה העיקרית להידרדרות הסביבה בעולם. ממשלות רבות עומדות בפני קשיים רבים בניסיונותיהן להגיע לצריכה בת קיימא והנושא הינו נושא חשוב בסדר היום הפוליטי שלהן (Sachdeva, Jordan & Mazar, 2015‏). קצבי הצמיחה האדירים של המדינות המערביות והגדילה בתוצר המקומי הגולמי חייבות להביא לסדר יום חדש ולסדר עדיפויות בהיבט כלכלי סביבתי של הממשלות השונות. סדר היום החדש אמור לכלול פיתוח כלכלה וסביבה אשר שומרות אחת על השנייה ומשולבות יחד בגאון, כלומר כלכלה המשלבת שמירה על רמת החיים יחד עם שמירה על הסביבה בה אנו חיים.

תגים:

ישראל · איכות הסביבה · זיהום אוויר · פליטת מזהמים · רכבים · מכוניות · גריטה · השמדה · כלכלה · יצרנים · צרכנים · נהגים · פליטת גזים · קיימות · קיימות · תחבורה · זהום · הגנת הסביבה · רכבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גריטת רכבים בישראל ", סמינריון אודות "גריטת רכבים בישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.