היישום אינו מחובר לאינטרנט

ABWS - מנגנון מקדם בלימה

עבודה מס' 062981

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עריכת סימולציה דיגיטלית כדי להראות את הצמצום הצפוי בתדירות ובחומרתן של התנגשויות בין רכבים עוקבים.

2,870 מילים ,7 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
צמצום התנגשויות רכבים ע"י מנגנון מקדם בלימה מתקדם: סימולציה דיגיטלית
השיטה
משתנים בלתי תלויים ליעילותו של הabws -
מדדים תלויים ליעילותו של הabws -
עיצוב ותהליך
תוצאות ודיון
מניעת התנגשויות
חומרת ההתנגשות
שלוש דוגמאות בולטות מתוך הטבלה
מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

מבוא
25% מתאונות הדרכים נגרמות מהתנגשויות בין מכוניות עוקבות. למרות שתאונות אלו אינן בהכרח הקשות ביותר, בדיקה שנעשתה ע"י המחלקה לבטיחות בדרכים של המשטרה העלתה שב-1993 תאונות אלו גרמו ליותר מ-1600 הרוגים ויותר מ-500000 פצועים. חלק ניכר מהמחקר נעשה במטרה לצמצם את זמן העיכוב שבין תפיסת הסכנה המיידית של נהג הרכב המוביל, לבין תגובתו של הנהג שמאחוריו.
התפתחות מנגנון אורות הבלמים, ששיאו התבטא במיזוג של אור בלם מרכזי גבוה, היינו התוצאה הנפוצה ביותר של מאמצים אלו. התקנתו הוכיחה כמצמצמת את זמן תגובת הבלימה של נהגים עוקבים וכן את הסיכוי לצמצם תאונות בין מכוניות.
גישה נוספת שמטרתה לצמצם את זמן תגובת הבלימה של הנהג העוקב ביחס לגילוי המכשול ההתחלתי של הנהג המוביל, הנה פיתוח מנגנון מקדם בלימה מתקדם (ABWS). גישה זו מתמקדת בצמצום הזמן מהרגע בו הנהג מאתר את המכשול לבין הפעלת אורות הבלמים.
ממחקר שנעשה עלה כי בכל פעם שנהגים משחררים את דוושת ההאצה בפתאומיות, יש להם נטייה ללחוץ מיד אחר כך על דוושת הבלם. מנגנון ABWS המנצל נטייה זו, פותח ונמצא בשימוש נרחב בישראל. בעזרת התקן זה, שחרור מהיר של דוושת ההאצה מפעיל את אורות הבלמים למשך 1.0 שניות. אם הנהג אכן משחרר את דוושת ההאצה ובעקבותיה לוחץ על הבלם, אורות הבלמים יאירו באופן מתמשך מרגע שחרור דוושת ההאצה. אחרת, הם יכבו לאחר 1.0 שניות.
בכדי להעריך נכונה את ה ABWS יש צורך להראות: א. שה-ABWS אינו גורם לסיכון בטיחותי (בהפעלתו את אורות הבלמים במצב שאינו אך ורק כתוצאה מלחיצה על דוושת הבלם)
ב. הוא יכול לגרום לצמצום התנגשויות בין רכבים עוקבים.
ההערכה הראשונה של ה-ABWS מכילה שדה מחקר של יותר מ-60000 ק"מ של נסיעה ע"י נהגים שלא היו מודעים להתקנתו של מכשיר זה במכוניתם. המחקר מראה ש ABWS אינו מעורר סיכון משמעותי במונחים של אומדני אזעקת שווא (התדירות בה פועלים אורות הבלימה ללא קשר להתנהגות הבלם), שהינה בערך 23%.
חשוב עוד יותר, שחרור פתאומי שכזה התברר כנדיר באופן יחסי: פחות מ-17 ל-1000 ק"מ ו- 4 ל-1000 ק"מ אזעקות שווא מהווים רק %2.4 מכל פעולות הבלימה החטופות האמיתיות, הנמשכות 1.0 שניות או פחות.
במחקר הנוכחי השתמשנו בסימולציה דיגיטלית כדי להראות את הצמצום הצפוי בתדירות ובחומרתן (נזק) של התנגשויות בין רכבים עוקבים, בהתחשב במהירויות נסיעה אופייניות בכמה כבישים מהירים בארה"ב, תנאי נסיעה שונים על כביש (רטוב, יבש וקפוא), מהירויות התקדמות שונות של רכבים (מ-0.5 ל-2.0 שניות) ורמות ציפייה שונות של הנהג.
כיוון שמספר המיילים שאותם נסעו תחת כל קומבינציה מיוחדת; מהירות, תנאי נסיעה ורמת הציפייה שלך הנהג, אינם ידועים, הסימולציה תוכנתה כדי לתת הערכות נפרדות עבור כל אחד מהתנאים הנלמדים.
היתרון הפוטנציאלי העיקרי של ABWS שהוערך, הוא האפשרות לחסוך לנהג העוקב את עיכוב זמן התגובה שנגרם ע"י זמן התנועה מדוושת הגז לדוושת הבלם של הנהג המוביל. לכן הסימולציה שבה השתמשו באופן ניסיוני הפיקה חלוקת תפיסות זמן תגובה של הנהג, לזמן המוערך מרגע הופעת המטרה (למשל, מכשול לרכב המוביל ואור הבלימה האדום של הרכב המוביל שמופיע בפני הרכב העוקב) וחלוקות ניסיוניות של זמן תפיסה-תגובה (הזמן שניתן לחסוך בפוטנציה ע"י (ABWS ), שנגזרו גם ממחקרי שטח אחרים. כדי לצמצם את השפעת ערנות היתר, האופיינית במחקר כזה, ערכנו עוד מספר התאמות לנתונים הללו עם מקדם מוכפל שנגזר באופן ניסיוני ממחקרי השטח אחרים.

הערת מערכת: העבודה כוללת קובץ וורד בלבד, ומקורותיה הם אתרי אינטרנט.

תגים:

הנדסת · אנוש · רכב · תחבורה · נהיגה · דרכים · בלימה · דרכים · עירנות · תאונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ABWS - מנגנון מקדם בלימה", סמינריון אודות "ABWS - מנגנון מקדם בלימה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.