היישום אינו מחובר לאינטרנט

רכילות כמנגנון פיקוח חברתי (תרגיל)

עבודה מס' 061162

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מנגנון הרכילות בקהילה קיבוצית.

1,925 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בקהילות "קהילתיות" יותר, כקיבוצים, קיים צורך רב יותר בקונפורמיות של החברים בהן- התנהגות המתאימה לאמות המידה של הקהילה, ציות לנורמותיה, ערכיה ומנהגיה. על החברים המתנהגים בצורה נון-קונפורמית, תפעיל הקהילה, הכוללת אחרים משמעותיים עבור אותם החברים, מנגנוני פיקוח חברתי, פורמליים וא-פורמליים, על מנת להופכם לקונפורמיים ועל מנת למנוע מחברים נוספים לנהוג כמותם.
בחינת רכילות בקהילה מסוימת, היא הזדמנות להכיר מקרוב מרקמים מאפיינים של אינטראקציה פנימית של תקשורת קהילתית א-פורמלית (שיחות בעלמא בין מכרים, בין ידידים או קרובים). ניתן גם ללמוד על התקשורת בין אנשים שמתפקדים זה כלפי זה וכלפי אחרים כבעלי תפקידים, צוותי משימה, מכרים, חברים (members), חברים (friends), ובני משפחה.
הרכילות, כפי שתוצג בעבודה זאת, היא, כמנגנון א-פורמלי, אחת הטכניקות בה משתמשת הקהילה בכדי להשיב חברים נון-קונפורמיים אל לב הקונסנזוס הקהילתי.
העבודה כוללת, בין היתר, פרק תיאורטי על פיקוח חברתי (תיאוריות מפורסמות קלאסיות) ופרק על רכילות בקיבוץ כדוגמה לפיקוח חברתי.

תוכן עניינים:
מבוא
תיאוריות פיקוח חברתי
רכילות בקיבוץ כמנגנון פיקוח חברתי
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה זו לא נכתבו הערות שוליים.

מקורות:

בית-אור, א' (1995). רכילות, עלון וקהילה. שורשים, ט', 174-152.
משוניס, ג' (1999). סוציולוגיה. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
שור, ש' (1983). התפקיד הכפול של דעת הקהל בקיבוץ. חיפה: אוניברסיטת חיפה- המרכז האוניברסיטאי הקיבוצי.
שוהם, א' (1998). תגובת העיתונות לאונס בשומרת: הערכות שלילית מול פאניקה מוסרית. מפגש לעבודה חינוכית סוציאלית, 11-10, 223-208.
שוהם, ג' רהב, ג' ואדד, מ' (1987). קרימינולוגיה. תל אביב: שוקן.
שפירא, י' ובן-אליעזר, א' (1989). יסודות הסוציולוגיה. תל אביב: עם עובד.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רכילות כמנגנון פיקוח חברתי (תרגיל)", סמינריון אודות "רכילות כמנגנון פיקוח חברתי (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.