היישום אינו מחובר לאינטרנט

החוק בישראל כלפי טרור יהודי ותג מחיר

עבודה מס' 071153

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד נתפס הטרור היהודי בחוק ופסקי הדין כלפי יהודים אשר עסקו בטרור באופן ישיר או עקיף.

7,844 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד נתפס הטרור היהודי בארץ ישראל על פי החוק, מהם פסקי הדין המובילים העוסקים בכך וכיצד החוק בוחר להתמודד עם תופעה זו שהחלה הולכת וגוברת בשנות ה-2000 כפעולות נקם של יהודים כלפי ערבים ואף קיבלה משמעות נוספת עת המהומות האחרונות בערים המעורבות בעקבות המבצע בעזה ונסיון גירוש משפחות שייח ג'ראח בירושלים באפריל 2021.
על מנת לתת מענה למטרה זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון בסקירת הספרות הינו הגדרת הטרור תוך הצגת ההגדרות השונות והקושי ליצור הגדרה אחידה המקובלת על כלל החוקרים מתחומים שונים. הפרק השני בסקירת הספרות עוסק בטרור יהודי כתת תחום של הטרור ולמעשה צולל רמה אחת פנימה אל תוך הטרור ומציג את התפתחות הטרור היהודי בארץ ישראל מימי קום המדינה ועד כיום. בנוסף פרק זה מתאר את ארגוני הטרור היהודי השונים לאורך שנותיה של מדינת ישראל ואת המונח 'תג מחיר' אשר מלווה פעולות טרור יהודי כלפי ערבים אך גם לעיתים כלפי רשויות החוק במטרה להרתיע את הנסיון לאכוף על מתנחלים בעיקר את החוק בישראל.
הפרק השלישי בסקירת הספרות הינו התמודדות עם טרור יהודי במישור החוקי כאשר פרק זה מהווה את לב העבודה ומתחלק לשני חלקים עיקריים: החוק בישראל ופסקי דין שונים בנושא זה.
לבסוף, מציג המחקר דיון וסיכום של עיקרי הממצאים התיאורטיים שהוצגו במחקר ובחינת התובנות העולות מהן בעיקר בהיבט החוקי והחוקתי.
אני מוצאת בחקר נושא זה עניין רב שכן הטרור היהודי ובעיקר פעולות תג מחיר הן תופעה עוד מימי הקמת המדינה אולם הלכה והתרחבה בשנות ה-2000 עם אירועי טרור שונים של ערבים ונסיון לכפות על יהודים מניעה כלפי תגובות נקם בחברה הערבית על מעשיהם. החוק בישראל הינו חוק לכולם ומדינת ישראל היא הריבונות החוקתית הן לערבים והן ליהודיים אך איננה הריבונות החוקית כלפי הפלסטינאים. לכן, אירועי טרור פלסטיני לא זוכים ליחס חוקי שווה לפעולות טרור יהודי ועל כן מצאתי עניין רב להעמיק ולחקור נושא זה.

בחינת הנושא באמצעות מחקר איכותני.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרת הטרור
2.2 טרור יהודי
2.3 התמודדות עם טרור יהודי במישור החוקי
2.3.1 רקע
2.3.2 החוק בישראל
2.3.3 פסקי דין בנושא
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה
4.1 מקורות ראשיים
4.2 חוקים
4.3 פסקי דין

קטע מהעבודה:

בין ישראל לארגוני הטרור הפלסטיניים מתנהל מאבק ממושך ועקוב מדם, שגבה עד כה קורבנות רבים. מאבק זה הגיע לשיאו בתקופת "העימות הנוכחי" - העימות אשר החל בשלהי ספטמבר 2000 ומכונה בפי הפלסטינים "אינתיפאדת אל-אקצא". גם מחוץ לזירת העימות הישראלי-פלסטיני אנו עדים בשנים האחרונות להתגברות מתמדת של פעילות טרור אזורית ובין-לאומית אשר בעטייה הפכה סוגיית הטרור לבעיה מרכזית בעיני מדינות רבות (בן דוד, 2004).
סוגיית הגדרת המושג טרור מורכבת ובעייתית, והפכה לסוגיה מרכזית בספרות המקצועית המערבית. חוקרים רבים התלבטו בהגדרת המונח טרור. מקובל לומר שאף שהטרור הפך לתופעה גלובלית, טרם גובשה בעולם הגדרה אוניברסלית-פורמלית למושג זה. לפיכך עולה כי למושג "טרור" קיימות הגדרות רבות. על פי ההגדרה המחקרית של (1981) Crenshaw אצל גנור (2004): "טרור הוא אמצעי של ארגון חתרני, או איום מכוון להשתמש באלימות מדגימה בהיקף מצומצם, כדי לאלץ את השלטונות לחולל שינוי חברתי או פוליטי.

תגים:

יהודים · ערבים · טרור · תג מחיר · פיגוע · פגיעה · בטחון · חוקים · חוק · גירוש · ירושלים · מתנחלים · אלימות · נקמה · פעולות נקם · פלסטינאים · טרור יהודי · סכסוך · משפט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החוק בישראל כלפי טרור יהודי ותג מחיר ", סמינריון אודות "החוק בישראל כלפי טרור יהודי ותג מחיר " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.