היישום אינו מחובר לאינטרנט

תגמולים ותמרצים בארגון

עבודה מס' 071123

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם תמריץ ותגמול משפיעים על מוטיבציית העובד בארגון - סקירה תיאורטית.

3,905 מילים ,25 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

תמריצים ותגמולים הן בין הדרכים הנפוצות לשימור עובדים מוכשרים והשגת יעדי החברה. מנהלים וחברות רבות מקשרים אוטומטית את המילה "תמריצים" לכסף, בונוסים, אופציות ועוד- אך לא כך הדבר. גם כלים לא-פיננסיים יכולים להוכיח את עצמם כתמריצים מצוינים לתגמול עובדים מוכשרים. המשבר הכלכלי האחרון של שנת 2010 הוביל לקיצוץ בתרבות הבונוסים של חברות רבות. לתוך הוואקום הזה, נכנסו דרכים חדשות להגביר את המוטיבציה של העובדים.
תמריצים כלכליים ללא ספק מייצרים מניע לעבוד בטווח הקצר, אך הדעות חלוקות בשאלה האם הם מייצרים מוטיבציה גבוהה לאורך זמן אצל העובד בארגון, או שמא זהו 'פלסטר' נקודתי ויש לתת לעובד מענה טוב יותר על תפוקותיו בעבודה ולקדמו בתפקיד בהיררכיה הארגונית. המשבר הכלכלי של 2009-2010 צמצם את השימוש בתמריצים הכלכליים לעובדים, שכן עסקים היו צריכים לחשוב על כל דרך לחתוך בהוצאות. המשבר גרם גם לירידה במוטיבציה של העובדים, דווקא בתקופה שבה החברות היו זקוקות נואשות לעובדים מחויבים, שמוכנים להשקיע מעל ומעבר לציפיות.
בשנים האחרונות, בין היתר בשל המשבר הפיננסי בכלכלה העולמית, פנו מעסיקים רבים לחיפוש דרכים חדשות ויצירתיות להנעת עובדים ויצירת מוטיבציה אצל העובדים, שאינן כרוכות בהוצאה כספית ניכרת. אחת הסיבות למגמה זו היא שמחקרים רבים הנוגעים להנעת עובדים בעסקים הראו כי במאה ה-21 לא די בתמריצים חיצוניים כגון תוספות שכר ומענקים על מנת ליצור מוטיבציה והנעה בקרב עובדי הארגון, ויש ליצור גם תמריצים פנימיים כגון קידום בתפקיד הארגוני ובמעמדו של העובד בארגון. תמריץ פנימי הינו הרבה יותר מעצים שכן הוא מפתח את העובד ומאפשר לו לגדול בתוך התפקיד שלו ובארגון.
בחרתי לחקור ולשאול את שאלת המחקר הבאה: האם תמריץ ותגמול משפיעים על מוטיבציית העובד בארגון? בחרתי לעסוק בנושא זה ולבחון אותו לעומק בשל העובדה כי סוגיה קיימת אצל כל עובד ועובד בכל הארגונים השונים. כולם רוצים לזכות ב'מתנות' ארגוניות בצורת תגמול או תמריץ אך יש כאלה אשר מעדיפים מילה טובה או קידום בתפקיד או בדרג הארגוני. על כן, נושא זה רלוונטי בעבר בהווה ובעתיד לכל עובד ולכל ארגון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מוטיבציית העובד בארגון
2.1.1 גורמים המשפיעים על מוטיבצית העובד
2.2 תמריצים
2.2.1 תמריצים כספיים וחופשות והקשרם למוטיבציית העובד
2.2.2 תמריצי קידום בארגון
3. דיון וסיכום
3.1 דיון
3.2 סיכום
3.3 הצעות למחקרי המשך
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדרת מוטיבציה אינו תהליך ברור כאשר מוטיבציה היא דבר מורכב המושפעת ממספר משתנים ביניהם משכורת, תנאי עבודה, השגחה, ואופי העבודה עצמה ((Imran et al, 2014. ישנו בלבול בנוגע לתוצאות של מוטיבציה בעבודה: חוקרים התמקדו בגורמים כמו עזיבה, היעדרויות ואיחורים שיכולים לרמז על מוטיבציה בעבודה. גישה זו מביטה על נושאים אלו כמרמזים על חוסר מוטיבציה התנהגותית בדרך כלל. עובד יכול ליהנות בעבודה אך בזמן מסוים יכול להיות שהוא ייהנה יותר להישאר בבית. במקרים כאלו היעדרות מהעבודה לא תראה כדבר מרמז על מוטיבציה בעבודה (Fisher, 2000) .

תגים:

עבודה · ארגון · מוטיבציה · תגמול · תמריץ · כסף · שכר · הערכה · חופשה · בונוס · הצלחה · קידום · שימור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תגמולים ותמרצים בארגון", סמינריון אודות "תגמולים ותמרצים בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.