היישום אינו מחובר לאינטרנט

עלות-תועלת כלכלית של פעילות גופנית בחדר כושר

עבודה מס' 071051

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת העלות מול התועלת של פעילות גופנית בחדר כושר.

5,311 מילים ,15 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

פעילות גופנית ידועה ביכולתה להשפיע על התחלואה והתמותה במרבית מהמצבים הכרוניים הנפוצים. אף על פי כן, נמצא כי רוב האנשים לא מתעמלים באופן תדיר בהתאם להמלצות הבריאותיות בעידן המודרני. הסיבות לכך הן רבות ומורכבות. למרות שהיתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית מתועדים היטב, היתרונות הכלכליים של פעילות גופנית ברורים פחות. רוב המחקרים בנושא חוקרים את העלויות הישירות של פעילות גופנית, מנתחים את עלות הפעילות הגופנית אל מול התועלת של פעילות זו ביחס למחלה ספציפית, או לחילופין מעריכים התערבות מסוימת. מעט מהמחקרים שפורסמו עד כה משווים את העלויות הכרוכות בקידום פעילות גופנית, לעומת אלה של התערבות המינימאלית, במונחים של איכות החיים ותוחלת החיים הנובעים מהמחלות הכרוניות, אשר אחראיות לרוב התחלואה והתמותה בעולם המערבי כיום.
מטרת עבודה היא לבחון את העלות מול תועלת של פעילות גופנית במונחים מוניטריים כתוצאה מפעילות גופנית ברמת היחיד, ולהגיע מתוך כך לממצאים ולמסקנות ברמת התערבות באוכלוסייה כולה.
לאור הדברים הנ"ל, המחקר בנוי באופן הבא: בחלק הראשון מוצגת סקירת הספרות המציגה את היתרונות של פעילות גופנית מהיבטים בריאותיים ובוחנת את תועלת זו במונחים מוניטריים אל מול עלות כלכלית של פעילות זו בחדרי כושר. בחלק השני של המחקר מוצג פרק השיטה הסוקר את מערך המחקר, משתני המחקר, כלי המחקר, מהלכו ושיטותיו הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש לבחינת השערות מחקר זה.
בחלק השלישי מוצג פרק הממצאים אשר מתאר את מאפייניו הדמוגראפיים של משתתפי המחקר בהיבטים שונים, בוחן את ההבדלים בהעדפות בין מתאמני חדר כושר ובין אלו המתאמנים באופן עצמאי, מציג את מבחני הקשר השונים ותוצאותיהם אשר בוחנות את השערות מחקר זה ולבסוף מציג רגרסיה מרובת משתנים הבוחנת יכולת ניבוי של העדפת אימון בחדר כושר על בסיס מספר נתונים בלתי תלויים של גיל, מצב סוציואקונומי ומגדר.
בחלק הרביעי מוצג סיכום ודיון המחקר אשר דן על עיקרי הממצאים הספרותיים ואמפיריים שעלו מתוך המחקר, מציג את מגבלותיו של מחקר זה וכן מציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר ליכולים לתרום למסקנות מחקר זה מהיבטים שונים.
בחרנו לעסוק בחקר נושא זה בשל הממצאים המדאיגים של תופעת השמנה עולמית אשר תופסת תאוצה בעשורים האחרונים בעיקר במדינות המפותחות, אשר מעודדות שימוש במזון מהיר, משקאות ממותקים ואוכל תעשייתי מעובד. כל אלה דחפו את מקומו של הספורט הצידה ובטווח הארוך ניכר כי ההשלכות של דפוס חיים שכזה יוביל לעלויות כלכליות רחבות המוצאות על בריאותו של הפרט.
לפיכך, שאלת המחקר אותה בחרנו לשאול במחקר זה ולבחון אותה לעומק הינה: מה התועלת של פעילות גופנית כלשהי מתומחרת במונחים מוניטרים?

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 תרומות המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 הקשר בין פעילות גופנית ובריאות
2.3 הקשר בין פעילות גופנית ועלות-תועלת כלכלית
2.4 שאלת המחקר והשערותיה
3. פרק המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 שיטת המחקר
3.4 משתני המחקר
3.4.1 משתנה תלוי
3.4.2 משתנים בלתי תלויים
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטת ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר
4.3 תיאור מוכנות הצרכן לשלם כאשר המחיר של מנוי חודשי עולה ב-200 ₪
4.4 תיאור משתני המחקר החדשים
4.5 תיאור מאפייני המתאמנים
4.6 רגרסיה לניבוי בחירה של המתאמן על פי הכנסה, גיל ומגדר
5. סיכום ודיון
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

כלכלה היא הענף של מדע חברתי שמלמד כיצד חברות מקצות ומנהלות את המשאבים הנדירים שלהן. המגזר הציבורי, יותר מאי פעם בכלל ובתחום הבריאות בפרט, מתמודד עם הידלדלות משאבים והגדלת עלויות. הערכה כלכלית היא שיטה מקובלת להערכה של תוכניות בריאות וטכנולוגיות. ישנן ארבע שיטות הערכה כלכלית: מזעור עלות; עלות-תועלת; עלות-תועלת (CEA) ועלות-תועלת (CUA). ניתוח עלות-מזעור משווה עלויות רשת ומניח כי הבדלים בהשפעות בריאותיות בין החלופות הם מינימאליים או חסרי חשיבות. ניתוח עלות-תועלת בדרך כלל רואה רק התערבות אחת בכל פעם. זה מוסיף את העלויות של ההתערבות, מכניס ערכים כספיים על היתרונות של ההתערבות ולאחר מכן מעריך האם הערך של היתרונות גדול יותר מהעלויות. ניתוח עלות-תועלת מניח שיש תוצאה רצויה מסוימת ושישנן כמה שיטות שדרכן תוצאה זו עשויה להיות מושגת. זוהי גישה השוואתית. תוצאות של CEA מבוטאות במונחים טבעיים כגון הצלת חיים, מקרי מוות שנמנעו או ימים בריאים שנצברו (Leshno, Shmueli & Brezis, 2009).

תגים:

בריאות · פעילות גופנית · חדר כושר · התעמלות · תועלת · עלות · תמחור · ספורט · כושר · מכון כושר · מנוי · פנאי · התנהגות צרכנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עלות-תועלת כלכלית של פעילות גופנית בחדר כושר", סמינריון אודות "עלות-תועלת כלכלית של פעילות גופנית בחדר כושר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.