היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת הנכונות לשלם פרמיה עבור אנרגיה נקיה

עבודה מס' 071049

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין מאפיינים דמוגרפים לנכונות לשלם יותר עבור אנרגיה נקיה.

5,029 מילים ,13 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

אנרגיה ירוקה הוא כינוי כללי לסוגי אנרגיה, אשר אינם מזהמים את הסביבה הטבעית. זאת בניגוד לתהליך הנפוץ ביותר של הפקת אנרגיה - בעזרת דלק מאובנים (כגון פחם, נפט וגז טבעי), אשר גורם לזיהום הסביבה ולפליטת פחמן דו-חמצני אשר תורם להגברת אפקט החממה.
עבודה זאת כוללת סקירה תיאורטית ומחקר אמפירי בנושא הנכונות לשלם פרמיה עבור אנרגיה נקיה.
במחקרם של (2014) Krishnamurthy & Kristr נבחנה נכונות הציבור, במספר ארצות, לשלם יותר עבור אנרגיה נקיה. הגרף מציג את התפלגות הנכונים לשלם כפונקציה של אחוז הגידול בחשבון החשמל. נמצא כי חלק ניכר מהמשיבים אינן מוכנים לשלם כל תוספת עלות עבור אנרגיה נקיה.

בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור אנרגיה. דוגמא לאחת מפתרונות אלה הוא אנרגיה סולארית, שמשמעותה אנרגיה המגיעה מהשמש. האנרגיה הסולארית כוללת טכנולוגיות שונות, אך מקובל להשתמש במונח בהקשר של מערכות לייצור ישיר של חשמל באמצעות אור השמש. זאת, על-ידי המרת אורן של קרני השמש לאנרגיה חשמלית, באמצעות מערכות סולאריות פוטו-וולטאיות.
בישראל נעשות פעולות להגברת השימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת. כדי לעודד את אזרחי ישראל לייצר חשמל נקי מאנרגיות "ירוקות" ובכך להפחית ייצור חשמל מאנרגיות מזהמות, אישרה הממשלה בחודש יולי 2008 תקנה המאפשרת לתושבי ישראל לייצר חשמל "ירוק" באמצעות התקנת מערכות סולאריות זעירות. בתמורה יקבלו מתקיני המערכות תשלום חודשי קבוע מחברת החשמל עבור החשמל ל-20 שנה. כך הם יכסו את ההשקעה שבהתקנת מערכת סולארית ואף ייהנו מתשואה עליה.
לפיכך, מטרת המחקר הינה להגדיר מהי אנרגיה ירוקה כפי שמתארים זאת חוקרים שונים, מה ההבדלים בינה ובין אנרגיה פוסילית, לבחון כיצד ניתן לשווק אנרגיה ירוקה לשימוש לקהל הרחב וכמה מוכן האזרח ה'פשוט' לשלם עבור אנרגיה ירוקה בתמורה לצמצום הנזק הסביבתי בטווח הקצר והארוך. לשם כך, מתודולוגיית המחקר הינה: בחלקו הראשון של המחקר מוצגת סקירת הספרות הסוקרת את מהות האנרגיה הירוקה, יתרונותיה אל מול מקורות אנרגיה מזהמים וכן אופן שיווקה לקהל היעד של אנרגיה זו. בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
המחקר כאמור, הינו מחקר אמפירי הבוחן באמצעות שאלון מובנה אמריקאי את העדפותיהם של משתתפי המחקר בדבר שימוש באנרגיה ירוקה, וכן משתנים דמוגראפיים שונים של משתתפי המחקר. בהמשך לכך, שאלת המחקר במחקר זה היא: כמה מוכן הציבור הישראלי לשלם יותר עבור אנרגיה נקיה?
כלי המחקר העיקרי בעבודה זו הינו הסקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 גז אנרגיה חלופית-ירוקה
2.2 שיווק אנרגיה ירוקה
3. פרק השיטה
3.1 השערות המחקר
3.2 מודל המחקר
3.3 שיטת דגימה
3.4 מדגם המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 עיבוד הנתונים
4. פרק הממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתנים אישיים של משתתפי המדגם
4.2 בחינת השערות המחקר
4.2.1 בחינת העדפות צרכנים
4.2.2 בחינת הבדלים בין קבוצות מדגם
4.2.3 בחינת קשרים בין משתנים
4.3 רגרסיית המחקר
4.4 סיכום ממצאי המחקר
5. דיון
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון ופלטי SPSS

קטע מהעבודה:

איכות הסביבה הוא תחום הנוגע ליחסי הגומלין בין האדם לבין סביבתו הטבעית או זו שנוצרה על ידו. בעשורים האחרונים ישנה מודעות מאוד גבוהה לאיכות הסביבה ולכל הנושאים המשפיעים אליה, אשר נמצאים במרכזם של עשרות מחקרים מדעיים הבוחנים את השפעת האדם על הסביבה שבה הוא חי- כדור הארץ. לפי (2012) Cherian & Jacob, צרכנים בעלי מודעות לאיכות הסביבה בוחנים את התנהגותם הכוללת ומאמצים סגנון חיים ירוק (green lifestyle) במטרה להקטין את הנזק הכולל שהם גורמים לסביבה.
עולם העסקים אשר נמדד בביצועיו יכול לנצל את המצב ולקדם את מניעיו ע"י שימוש ב"אסטרטגיה ירוקה". אסטרטגיה זאת עשויה להיות בעלת מאפיינים רבים וביניהם: ייצור מוצרים "ידידותיים לסביבה" אשר אינם מזהמים, מוצרים ממוחזרים או ניתנים למיחזור, יעילות אקולוגית ומניעת זיהם בתהליכי הייצור, ציות לתקני איכות הסביבה ועוד.

תגים:

אנרגיה · חלופית · איכות הסביבה · הפקת אנרגיה · פחם · נפט · ירוק · חשמל · מערכת סולארית · פרמיה · תשלום · קיימות · התנהגות צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת הנכונות לשלם פרמיה עבור אנרגיה נקיה", סמינריון אודות "בחינת הנכונות לשלם פרמיה עבור אנרגיה נקיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.