היישום אינו מחובר לאינטרנט

כמה צריכה חברת ישרס לשלם עבור מניות חברת אוסיף שהוחזקו בידי ארקדי גאידמק

עבודה מס' 068187

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם המחיר אותו התחייבה חברת ישרס לשלם עבור מניותיו של גאידמק היה סביר; סקירת פעילות החברה, התחום העיסקי והסביבה העיסקית בה היא פועלת ודוחותיה הכספיים.

9,332 מילים ,20 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

חברת אוסיף ריכזה אליה במהלך השנים האחרונות תשומת לב רבה. עד שנת 2006 התאפיין המסחר במניות החברה במחזורים נמוכים יחסית ובשערים שנעו בין 60 ש"ח למניה ל- 80 ש"ח.
במהלך חודש אפריל בשנת 2007 רכש גאידמק את גרעין השליטה בחברה בתמורה ל-580 מש"ח מחברת אביב.
החל ממועד זה ולאורך החודשים הבאים נסק ערך המניה, עד לשיא של 273 ש"ח למניה בחודש יוני של אותה שנה.

יחד עם זאת, מאז השיא התדרדר ערך המניה. בחודש ינואר 2009 נסחרת המניה בשווי של
כ-13 ש"ח למניה בלבד.
שורה של הסתבכויות של הבעלים, בינהן עסקאות בינו ובין החברה ברוסיה שלא יצאו אל הפועל, הביאו בסופו של דבר את אחד החייבים, בנק מזרחי-טפחות, למינוי כונס נכסים למניותיו של גאידמק, שעבודן לבנק ומכירתן, לאחר הליך של התמחרות, לחברת ישרס.
ביום 15 באוקטובר 2008, זכתה ישרס בהליך התמחרות לרכישת 3,706,746 מניות רגילות של החברה, אשר היוו כ- 63.79% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, בתמורה לסכום של 135 מליון ש"ח.
ביום 5 בנובמבר 2008, אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את זכייתה של ישרס בהליך ההתמחרות, אך השלמת עסקת רכישת המניות על ידי ישרס כפופה לאישורים נוספים על פי דין, ככל שאלה נדרשים, לרבות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
עד כה, למיטב הידיעה, לאחר אישור בית המשפט, שילמה ישרס לכונס הנכסים 15% מהתמורה, 20.25 מליון ש"ח, כאשר יתרת הסכום תשולם על ידי ישרס לאחר קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

העבודה שלהלן תנסה לבחון האם המחיר אותו התחייבה חברת ישרס לשלם עבור מניותיו של גאידמק היה סביר. לשם כך תיסקר פעילות החברה, התחום העיסקי והסביבה העיסקית בה היא פועלת ודוחותיה הכספיים.

תוכן:
מבוא
תיאור החברה ופעילותה
תיאור כללי
בעלי שליטה
עץ האחזקות
תחומי פעילות של החברה
כוח אדם
הסביבה העיסקית של החברה
ניתוח הענף והשוק
ענף הבנייה
משבר הסאב פריים והמשבר הפיננסי שבא בעקבותיו
השלכות המשבר על שוק ההון ושוק הנדל"ן
משמעויות מבחינת החברה
מתחרים
SWOT - חוזקות, חולשות, הזדמנויות וסיכונים
דוחות כספיים
מחיר ההון
אמידת מקדם הסיכון השיטתי של המניה והתשואה הנדרשת על הון המניות
אמידת התשואה על החוב
אומדן מחיר ההון המשוקלל
הערכת שווי
הערכת שווי המניה
שיקולי ישרס
אמידת מקדם הסיכון השיטתי של המניה והתשואה הנדרשת על הון המניות
אמידת התשואה על החוב
אומדן מחיר ההון המשוקלל והערכת השווי
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לדעת Kiyosaki et al (2007), השילוב של אנשי מכירות ממולחים, אשר פרנסתם נגזרה מהעמלות שקיבלו על כל הלוואה, יחד עם ציבור לווים חמדנים ולא-משכילים, הביא לכך שבסופו של יום לא הצליחו רבים מהם לעמוד בתנאי ההלוואות שלקחו הלווים על עצמם.
ברור, כי תנאיהן של ההלוואות למגזר זה של לווים היו נחותים ביחס להלוואות מקבילות לשוק הפריים, אך הלווים לא טרחו לרוב להתייחס אליהם בצורה מושכלת. מפתיע לגלות איך עוד בסוף שנת 2006 צפו Kiyosaki et al (אצל מורד, 2007) את מהלך העניינים:

תגים:

שוק ההון · בורסה · מניות · מחיר ההון · אמידת התשואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כמה צריכה חברת ישרס לשלם עבור מניות חברת אוסיף שהוחזקו בידי ארקדי גאידמק", סמינריון אודות "כמה צריכה חברת ישרס לשלם עבור מניות חברת אוסיף שהוחזקו בידי ארקדי גאידמק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.