היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההגירה על התנהגות עבריינית של נערות בישראל - המקרה של צריכת סמים

עבודה מס' 065200

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין בעיות העלייה ומאפייניה ובין צריכת הסמים אצל הנערות.

9,653 מילים ,44 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ההגירה לישראל של יהודים מארצות העולם יוצרת בעיות רבות וקשות. הבעיה העיקרית היא הבדלי התרבות בין התושבים המקומיים ובין העולים, דבר המוצא את ביטויו בכל קבוצות החברה ובמיוחד בקשישים ובצעירים, שלעיתים אינם מוכנים לקבל את השינוי כדבר מובן מאליו.
העלייה הגדולה ביותר בשנים האחרונות היא העלייה מברית המועצות (לשעבר). תחילתה של עליה זו היא בשנות השבעים המוקדמות עם התחלת השיחות בין בריה"מ וארה"ב הידועות בשם שיחות סאל"ט על הגבלת מרוץ החימוש הגרעיני. מאז 1967 ועד 1987 יצאו את בריה"מ כ- 790,000 עולים ומהם הגיעו לישראל קרוב ל- 75% מהם. היתר התפזרו בין ארצות העולם החופשי, כאשר מרביתם השתקעו בצפון אמריקה. 64% מכלל עולי בריה"מ הגיעו מהאזורים האירופאיים ו- 36% הגיעו מהרפובליקות הדרומיות של בריה"מ, כאשר 11% נמנים על יהדות גרוזיה, 9% נמנים על יהדות בוכרה ו- 7% על היהודים הקווקזיים (המקור: נתוני קליטה אוגוסט ספטמבר 1994,לשכת שר האוצר,אוקטובר 1994).

למרות ממדי העלייה הגדולים אופיינו שנות השבעים בנשירה גדולה. רבים מן העולים נשארו בוינה או באיטליה כאשר מגמת פניהם הסופית הייתה ארה"ב, ולשם כך הם היו מוכנים לסבול זמן רב בתחנות מעבר (שובל, 1973).
משנת 1980 שונתה מדיניות השלטונות כלפי יציאת היהודים מבריה"מ וזו הביאה לצמצום במספר היהודים שקיבלו היתרי יציאה. ב - 1980 הותרה יציאתם של 23,472 נפש, מתוכם נשרו למעלה מ - 65%. (סדרת דע את ישראל, 1984).
קליטתם של עולי בריה"מ בישראל הייתה מוצלחת במיוחד. עזרה לכך העובדה כי הם היו רגילים לעבודה קשה והיו בעלי השכלה מעל הממוצע: חלק גדול מהם היו רופאים ומהנדסים שעם הפיתוח הטכנולוגי של שנות השבעים המוקדמות מצאו עבודה ברוב המקומות ואף השתלבו בה יפה. בסוף שנות השמונים, עקב זעזועים ומהפכים חברתיים ופוליטיים בארצות מזרח אירופה-נפתחים שוב שערי בריה"מ בפני יהודים המעונינים לצאת. הוסף לכך את האנטישמיות הנחשפת בעקבות חופש הביטוי המותר והולך, את המצב בכלכלי הגרוע המאפיין את מדינות מזרח אירופה ועוד טעמים אינדיבידואלים רבים, והרי לך עליית יהודים לא"י בממדים כמותם לא ידעה המדינה מאז שנות החמישים המוקדמות (שובל, 1973).
עליה זו מבורכת אך גוררת עמה קשיים לא מבוטלים המהווים למדינת ישראל אתגר גדול בתחום קליטת העולים. מספר העולים הגדול שאיש לא צפה אותו לפני כן, הרמה הכלכלית הנמוכה של משפחות העולים והקושי לקלוט בשוק המקומי כמות גדולה כל כך של אקדמאים-כל אלו הם מסממני הקשיים של קליטת עליה זו.
ניתן לומר כי, מבחינה אובייקטיבית ממלאת העלייה מבריה"מ פונקציה דומה לזו שמילאה ההגירה הגרמנית בשנות השלושים-הן בישראל והן בארה"ב. היא דוחפת את ישראל באופן חלקי לכיוון של חברה תעשייתית מפותחת שעיקר עיסוקה הוא במחקר, בפיתוח טכנולוגי מהיר, ברמה גבוהה יותר של יצור וברמה גבוהה יותר של אומנות. נעשה גם מאמץ מיוחד להביא ארצה עולים חדשים אשר הנם מומחים בתחומי מדע שונים. פעולה זו תעלה את קרנה של ישראל בכל התחומים ואף תביא בסופו של דבר לפריון כלכלי עודף.
כל הפעולות הנ"ל עולות כסף רב. העולים מגיעים מארצות מצוקה, אשר אפילו אם צברו לעצמם הון בארצות מולדתם הרי הם מנועים להביאו עימם. מדינת ישראל דואגת לעולים אלו בשלבים הראשונים של קליטתם ודאגה זו עולה בממון רב, כאשר דאגה רבתי היא מפנה לצעירים שבחבורה, האמורים להשתלב בחברה בעשרות השנים הבאות. צעירים אלו באים לעיתים עם הסבתא וללא הורים, ממשפחות הרוסות או לבדם, והחברה בישראל קיבלה על עצמה לעזור להם, לבל יתדרדרו לשולי החברה, אולם הדבר לא תמיד מצליח.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את השימוש בסמים ע"י נערות עולות חדשות בישראל. שאלת המחקר היא האם יש קשר בין בעיות העלייה ומאפייניה ובין צריכת הסמים אצל הנערות.
העבודה תנסה להתמקד בנערות, ובבעיות הייחודיות להם, וכאן המקום להזכיר כי טרם נערך מחקר בישראל על נושא זה בפרט ועל נשים הצורכות סמים בכלל. אי לכך תרומת המחקר הנוכחי תהיה גבוהה.

תוכן עניינים
1 מבוא והצגת הנושא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2 מאפייני ההגירה לישראל
2.1 תאור גודל העליה
2.2 הצלחת קליטת העליה
2.3 העליה ובעיותיה החינוכיות
3 הליך ההגירה כמוביל לעילות עבריינית
3.1 מגע בין כלל האוכלוסיות
3.2 מגע בין היחיד לאוכלוסיה הוותיקה
4 סמים כבריחה ממציאות מנוכרת
4.1 המניעים לעבריינות נוער
4.2 בריחה ממצב קיים
4.3 דימוי עצמי
4.4 נוירוטיזם
4.5 משמעות חיים
5 הסמים כמחאה אנטי חברתית
5.1 בריחה מהבית ושימוש בסמים
5.1.1. הגישות ההנעתיות
5.1.2. הגישות האישיותניות
5.2 השתמטות מגיוס
6 סיכום
7 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן לומר כי מבחינה אובייקטיבית ממלאת העלייה מבריה"מ פונקציה דומה לזו שמילאה ההגירה הגרמנית בשנות השלושים-הן בישראל והן בארה"ב. היא דוחפת את ישראל באופן חלקי לכיוון של חברה תעשייתית מפותחת שעיקר עיסוקה הוא במחקר,בפיתוח טכנולוגי מהיר,ברמה גבוהה יותר של יצור וברמה גבוהה יותר של אומנות. נעשה גם מאמץ מיוחד להביא ארצה עולים חדשים אשר הינם מומחים בתחומי מדע שונים. פעולה זו תעלה את קרנה של ישראל בכל התחומים ואף תביא בסופו של דבר לפריון כלכלי עודף.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההגירה על התנהגות עבריינית של נערות בישראל - המקרה של צריכת סמים", סמינריון אודות "השפעת ההגירה על התנהגות עבריינית של נערות בישראל - המקרה של צריכת סמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.