היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי צריכה של מוצרים תיירותיים בסביבה הטכנולוגית המתקדמת

עבודה מס' 050982

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות שאלון הבא לבדוק את השימוש באינטרנט למול סוכן הנסיעות בצריכת תיירות.

7,345 מילים ,32 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

במהלך העשור האחרון, תעשיית התיירות הפכה להיות אחד התחומים המתקדמים, בדומה למדינות המתפתחות. לתעשיית התיירות הרבה מן המשותף עם מערכות מידע, כמו גלובליזציה, ניידות והרבה מידע. אנשים מכל העמים, שכבות סוציו- אקונומיות, מקצועות וסגנונות חיים שונים הנם תיירים פוטנציאלים. תיירות, כתעשייה גלובלית, מקשרת בין הספקים לבין הצרכנים הפזורים בכל העולם.
הרשתות המעשיות והוירטואליות של תעשיית התיירות מאפשרות נסיעות ומפגישות בין התרבויות השונות. התעשייה הנה מגוונת, הממדים של ספקי תיירות נעים בין סוכנויות קטנות לחברות ענק, התעשייה מפוצלת בחלקה, בזמן שהחלק השני, כמו חברות תעופה שואף לאיחוד של כמה שיותר גורמים.

מערכות מידע בתיירות היו בין המובילים בתחום טכנולוגית המידע, מערכת הזמנות ממוחשבת ומערכות הפצה היו בין מערכות ממוחשבות ראשונות שיצאו לשוק.
תיירות כמאמצת את הפיתוחים הטכנולוגיים, מעמידה כעת בסימן שאלה את עתידו של סוכן הנסיעות כגורם המקשר בין הספקים של המוצרים תיירותיים (חברות תעופה, בתי מלון וכו') לביו התיירים הפוטנציאליים על ידי שימוש רחב שאותם ספקים עושים ברשתות האינטרנט לצורך פרסום והפצה עצמית.

אינטרנט בפני עצמו הנו מוצר חדש וכמו לכל מוצר אחר קיימים מאפיינים המייחדים אותו. לכל מוצר קהל יעד משלו, ולכן חשוב לבדוק האם באמת ישתנו דפוסי הצריכה של המוצרים התיירותיים אצל קהל הנוסעים של היום.

בעבודה זו ייבדקו דפוסי צריכת המוצרים התיירותיים מהיבט השימוש בשני גורמים המתחרים של היום: אינטרנט וסוכני נסיעות. לצורך זה ינותחו חסרונותיו ויתרונותיו של כל אחד מהגורמים הללו.

תוכן עניינים:
מבוא
בעיית המחקר
מטרת המחקר
סקירת הספרות
תיירות - סקירה היסטורית
סוכני נסיעות
מקורות מידע
אינטרנט בתעשיית התיירות
הצגת המחקר
רציונל המחקר
השערת המחקר
מתודולוגיה
הגדרת המשתנים
כלי המחקר
דגימה
הליך
מגבלות
ניתוח הממצאים
סיכום והמלצות
תוצאות המחקר
המלצות
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

חוטר רפי, "תיירות 2000, משלב הוצאה לאור, מפעלי תרבות וחינוך בע"מ, 1998
פז-טל גרשון, "ניהול תיירות ועסקי פנאי", לחמן מוציאים לאור, 1998
Abels, J., "The airline/travel agent relationship-no longer a love affair "[on-line], available at http://www.traveltrade.com/editorial/edit_970804.tml [1999, February 24,].
Bailey Joseph P., "The emergence of electronic market intermediaries," Proceedings of the 17th International Conference on Information Systems, 1996, 391-399.
Bitner, M.J., and Booms B.H., "Trends in Travel and Tourism Marketing: Te Changing Structure of Distribution Channels", Journal of Travel Research, 1982, 20(4): 39-44
Bloch, M. and Segev, A., "The impact of electronic commerce on the travel industry: an analysis methodology and case study", The Fisher Center for Information Technology Management. Walter Haas School of Business, University of California ,1996.
Bloch M. et al, " The IT-enabled extended enterprise: applications in the tourism industry", The Fisher Center for Information Technology Management. Walter Haas School of Business, University of California ,1996.
Butler P.et al, "A revolution in interaction," The McKinsey Quarterly, Issue 1997/1.
Clemons Eric K. and Row Michael C., "Information technology at Rosenbluth Travel: Competitive advantage in a rapidly growing global service company," Journal of Management Information Systems, 8(2), Fall 1991, 53-79.
Curry B., Moutinho L., " Environmental Issues in Tourism Management: Computer Modelling for Judgmental Decisions", International Journal of Service Industry Management; 03: 1 1992;
Dickman, S., "Tourism: An Introductory Text", Edward Arnold, Caulfield East, 1989. Hall, C., "Introduction to Tourism in Australia: impacts, planning and development", Addison Wesley Longman, Melbourne, 1995.
Hong-Mei Chen; Sheldon, Pauline J., "Destination information systems: Design issues and directions", Journal of Management Information Systems, Fall97, Vol. 14 Issue 2, p151.
Inkpen G., "Information Technology for Travel and Tourism", Pitman , 1994.
Kalakota Ravi, Whinston Andrew. Frontiers of Electronic Commerce. Addison-Wesley;1996.
Lewis, I., Semeijn, J. and Talalayevsky, A., "The impact of information technology on travel agents", Transportation Journal 1998, Vol. 37 No. 4, pp. 20-5.
Lewis I. and Talalayevsky A., "Travel agents: Threatened intermediaries?" Transportation Journal, 36(3), Spring 1996, 26-30;
O'Brien, P., "Electronic commerce, the Internet and travel cybermediaries", Proceedings of the Australian Conference on Information Systems, 1998 ,pp. 462-73.
Wildstrom Stephen H., "The PC travel agent takes off," Business Week, February 17, 1997, p.18.
Palmer A., McCole P., " The role of electronic commerce in creating virtual tourism destination marketing organisations", International Journal of Contemporary Hospitality Management; 12: 3 2000; pp. 198-204.
Ramsay L., "Now boarding--on the Web," Financial Post (Toronto), September 18,1997.
Sarkar Mitra Barun, Butler Brian, and Steinfield Charles, "Intermediaries and cybermediaries: A continuing role for mediating players in the electronic marketplace," Journal of Computer Mediated Communication, 1(3), December 1995.
Schmid, B., "Electronic markets in tourism". Proceedings of the International Conference on Information and Communications. Technologies in Tourism, 1994, pp. 1-8.
Semeijn, J., Lewis, I., "The impact of information technology on travel agents", Transportation Journal, Summer98, Vol. 37 Issue 4, p20.
Sheldon, P.J., "Destination information systems". Annals of Tourism Research, 20 (1993), 633-649.
Steiner T., "Information Technologies and destination Management in Tourism: a conceptual framework"; Master Thesis, Ecole des HEC, Univirste de Lausanne, October 1995
Steiner T., " Software Agents in Tourism Industry - Prototypes and Prospects", Switzerland, Informatique ,Issue 1/2000.
Talalayevsky A., and Hersbauer James C., "Coordination cost evaluation of network configurations," Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, 7(2 3), 1997, 185-199.
Tausz, A., "Internet bookings await takeoff," The Globe and Mail (Toronto), September 23, 1997;
Transportation Research Board, "Winds of change: Domestic air transport since deregulation", Special Report 230 (Washington, DC:National Research Council, 1991), p. 146.
United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific Seminar on Tourism Promotion in Lao People's Democratic Republic
"Tourism Promotion Through the Internet ", July 1999, Vientiane.
Vasuduvan T., Standing Craig, "The impact of the Internet on the role of travel consultants",Participation Empowerment: An International Journal, Vol 7 Issue 8 Date 1999

תגים:

נסיעות · סוכנות · מידע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי צריכה של מוצרים תיירותיים בסביבה הטכנולוגית המתקדמת", סמינריון אודות "דפוסי צריכה של מוצרים תיירותיים בסביבה הטכנולוגית המתקדמת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.