היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחזור פלסטיק בקרב צרכנים בישראל

עבודה מס' 071047

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת מודעות מחזור סביבתית בקרב הצרכנים בישראל מתוך תפיסה סביבתית גם על חשבון כלכלי של הפרטים?

5,930 מילים ,8 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

העידן המודרני הביא עמו התפתחות טכנולוגית ותעשייתית חסרת תקדים. אך לצד ההמצאות החדשניות והנוחות הרבה המאפיינת את חיינו בעקבות אותה התפתחות טכנולוגית, אחת ההשלכות העיקריות של המודרניזציה היא עלייה חדה בכמות הפסולת המיוצרת על ידי האנושות מדי יום, כך שלא נותר כמעט מקום פנוי לטמון אותה בו. גם אתרי אשפה גדולים מוגבלים בכמות הפסולת שהם מסוגלים להכיל, ונדרש לכך פתרון יעיל הניתן ליישום ללא קושי.
בכדי להקטין את הצטברות הפסולת ברחבי העולם ובישראל, פותחו דרכי מיחזור למגוון רחב של חומרים: מיחזור בקבוקי פלסטיק או זכוכית, מיחזור מתכות כגון נחושת, אלומיניום, ברזל, נירוסטה ועוד, מיחזור מכשירי חשמל ואלקטרוניקה, מיחזור בגדים, נייר, קרטון ואפילו פסולת אורגנית. גופים שונים כגון תאגידי מיחזור ומרכזי איסוף וקניית חומרי גלם למיחזור הפזורים בארץ, החלו לפתח ולהגדיל את קיבולת המיחזור השנתית.
המיחזור חשוב ביותר משתי סיבות עיקריות: ראשית, מבחינה אקולוגית, הוא מסייע להקטין את כמויות האשפה המצטברות ברחבי ישראל. בצורה זו ניתן להפחית באופן משמעותי את הפגיעה באיכות הסביבה ואת זיהום האוויר, המים והאדמה. שנית, מיחזור חשוב מבחינה כלכלית מאחר שבאמצעות מיחזור ניתן לחסוך כסף רב המושקע בכרייה או ייצור של אותם החומרים. מיחזור יכול להניב תועלת כלכלית גם בשימוש במשק הבית, שכן ניתן למצוא שימושים רבים לאותו מוצר, ובמקום להשליכו לפח לאחר שימוש אחד בלבד - לעשות בו שימוש חוזר ולחסוך כסף רב. בנוסף, מיחזור קבוע הוא אפשרות נהדרת לכל ממחזר להניב גם רווח כספי והכנסה נוספת, בייחוד בכל הנוגע למיחזור בקבוקים, מיחזור מכשירי חשמל או מיחזור מתכות.
בשל כך, בחלקו הראשון של המחקר תוצג סקירת הספרות הסוקרת את תחום מחזור הבקבוקים בישראל תוך בחינת המאמר המוביל והצגת עיקריו בהקשרים של מחזור בקבוקים ותרומות כלכליות וסביבתיות של מחזור זה. בחלק השני של המחקר תוצג השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי יוצגו ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר יוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.

בחרתי לסקור ולבחון נושא זה באופן איכותני ואמפירי ראשית, בשל העובדה כי כל תחום המחזור מאוד נוגע אלי באופן אישי כאחת שממחזרת בקבוקים וסוללות ושנית זהו נושא בעל חשיבות כלכלית רבה לחברות רבות המשווקות מוצרי פלסטיק ויכולים להפחית עלויות ע"י שימוש בפלסטיק ממוחזר. בנוסף לכך הייתי שמחה לגלות מה צפוי לנו בעתיד בנושא המחזור ותוצאותיו העתידיות מכיוון שזה נוגע לאיכות הסביבה שבה אנו חיים וכך במחזור החיים שלנו כיצורים חיים. מתוך תפיסה זו, שאלת המחקר בעבודה זו הינה: האם קיימת מודעות מחזור סביבתית בקרב הצרכנים בישראל מתוך תפיסה סביבתית גם על חשבון כלכלי של הפרטים?

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מאמר מחקר מרכזי - Plastics recycling and waste management in the US/Subramanian, 2000
2.2 מחזור פלסטיק בארץ
3. מודל המחקר
3.1 השערות המחקר
4. פרק השיטה
4.1 משתני המחקר
4.2 שיטת המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 תיאור ופירוט השאלון
4.5 מדגם המחקר
4.6 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
5. ממצאים
5.1 הענות למחקר
5.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
5.3 יצירת משתנים חדשים
5.4 מקדמי מתאם בין כלל משתני המחקר
5.5 בחינת השערות המחקר
5.6 סיכום ממצאים
6. דיון וסיכום המחקר
6.1 דיון
6.2 סיכום
6.3 מגבלות המחקר הנוכחי
6.4 הצעות למחקרים המשך
7. ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון ופלטי SPSS

קטע מהעבודה:

המרדף אחר איכות חיים גבוהה יותר הוא מטרה מתמשכת לאנשים בכל העולם. מרדף זה תורם לצריכה המוגברת של סחורות ושירותים. תוצאה של הצריכה בסדר גודל זה היא הייצור של זיהום הגדל ועולה בהתמדה בתצורת פסולת. המטרה של כל צמיחה בת קיימא צריכה להיות שהיעילות של ניצול אנרגיה בכל צעד של המערכת, החל מייצור של הסחורות ועד ניצול הפסולת של תהליכי היצור, להיות מוגדלת. התלות ההדדית של כל אחד מצעדים אלה על אחרים, מחייבת אותנו לטפל במכלול הבעיות. זוהי משימה עצומה ומורכבת. המאמר של Subramanian (2000) מתמקד החוקר בפסולת המוצקה המיוצרת ומנוהלת, ובמיוחד דן בפסולת הפלסטיק בארה"ב. גישת ניהול משולבת של פסולת תחשב מעורבת כאשר יעשה שימוש יעיל בחומרים למחזור.

תגים:

ישראל · צרכנות · מיחזור · איכות הסביבה · תעשייה · פלסטיק · חומרי גלם · אקולוגיה · שימוש חוזר · בקבוקים · אריזות · כלכלה · קיימות · משבר האקלים · סביבה · התנהגות סביבתית · ירוקה · הפרדת אשפה · פסולת · זיהום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחזור פלסטיק בקרב צרכנים בישראל", סמינריון אודות "מחזור פלסטיק בקרב צרכנים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.