היישום אינו מחובר לאינטרנט

המחזור החודשי בנשים כמנגנון של שעון ביולוגי

עבודה מס' 068299

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת מחקרים שונים שנעשו בנושא אשר מציגים גורמים שונים המשפיעים על המחזור החודשי.

3,683 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

המחזור החודשי, כשמו כן הוא, הוא תהליך מחזורי המתרחש במהלך חודש שלם בגוף הנקבה האנושית. המחזור החודשי נתון תחת בקרה הורמונאלית עליה מפקח כמובן המוח. המחזור החודשי בגוף הנקבה האנושית מאופיין כשעון ביולוגי בכך שהוא תהליך מחזורי עצמאי שלא ניתן לשלוט בו בצורה רצונית.
הורמון חשוב המשתתף במחזור החודשי הוא ה-GnRH - הורמון משחרר גונדוטרופינים (gonadotrpin releasing hormone). הורמון זה, המופרש ע"י ההיפותלמוס, מגרה את שחרור הגונדוטרופינים LH ו FSH המופרשים מן ההיפופיזה (בלוטת יותרת המוח).
בעבודה זו אנסה להראות כיצד הורמון זה משמש כקוצב של המחזור החודשי המאופיין כשעון ביולוגי אצל נשים.

תוכן עניינים:
1. מבוא - המסלול ההורמונאלי במחזור החודשי.
2. מבט כללי על ההורמון GnRH
2.1 המבנה ההורמון
2.2 קולטני ההורמון ואיברי מטרה
2.3 תפקוד ההורמון
2.4 באיזה סוג משוב מופרש ההורמון?
3. חשיבותם של קולטני ההורמון GnRH לפוריות של האישה.
4. השפעת האור (אורך היום) על מחזור ה-GnRH ופוריות.
5. השפעות של זיהום סביבתי על המחזור החודשי.
6. לחץ סביבתי כגורם נפשי המשפיע על מחזור הווסת הראשונה.
7. דיון ומסקנות.
8. רשימת ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

הורמון ה- GnRH הוא הווסת (רגולטור) המרכזי במערכת הרבייה של הגוף האנושי ככלל ובאישה בפרט. תפקידו העיקרי הוא גירוי ה LH ו FSH אשר אחראים על שחרור הביצית מן השחלה ועיבוי רירית הרחם והכנתה לקליטת הריון. תפקוד תקין של הורמונים אלו חשוב בין היתר ובעיקר לפוריות האישה וליכולת להיכנס להריון. ריכוז ההורמונים בדם הוא קריטי לתקינות מערכת הרבייה. ריכוז נמוך מידי יוביל לעקרות וריכוז גבוה מידי עלול לגרום לסוגים שונים של סרטן בשחלות(9). פעילות ה- GnRH על הגונדוטרופינים פועלת כפולסים שתדירותם קובעת את קצב שחרור ההורמונים לזרם הדם ולאיברי המטרה, בכך אפשר להגדירו גם כקוצב של מערכת הרבייה בתהליך של המחזור החודשי שכן תדירות הפולסים אשר מגרים את האדנופיזה לשחרור הגונדוטרופינים לשחלות ולרירית הרחם משפיעה באופן ישיר על זמן ואורך המחזור, תקינותו ובכך כמובן גם על פוריות האישה.

תגים:

הורמונים · רבייה · הריון · לידה · פוריות · הורמונאלי · ביולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המחזור החודשי בנשים כמנגנון של שעון ביולוגי", סמינריון אודות "המחזור החודשי בנשים כמנגנון של שעון ביולוגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.