היישום אינו מחובר לאינטרנט

פדופיליה ברשת

עבודה מס' 071006

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי תופעת הפדופיליה ברשת, מהם מאפייניה השונים וכיצד ניתן למגר תופעה זו?

6,206 מילים ,20 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות נחשפים מקרים רבים של תקיפה מינית של ילדים על רקע פדופיליה, שלעתים מסתיימים ברצח. פרשיות פדופיליה, כפי שנחשפו עד עתה, מתרחשות בשיעורים מדאיגים ביותר. יש להניח כי שכיחות המדויקת של מקרים אלו גבוהה יותר, וכי מתחת לפני השטח רוחשים פדופילים רבים המשחרים לטרפם. מקרים אלו מחדדים את הצורך בבחינה מחודשת של המענה המחקרי העומד לרשותנו לבחינת הפדופיליה והפדופיליה המקוונת בפרט. התפיסה המחקרית המקובלת היא שאוכלוסיית עברייני המין כולה הינה הטרוגנית ועליה נמנים סוגים רבים של עברייני מין הפועלים ממניעים שונים כגון כעס, אלימות, צורכי שליטה ועוד. עבריינים אלה נבדלים ברמת המסוכנות המאפיינת אותם, במידת הקרבה שלהם לקרבנותם וביכולת של הפדופיל לתקוף כיום באמצעות הרשת המקוונת כל גולש ללא תלות במימד הזמן והמרחב.
חדירתו של האינטרנט וזמינותו, שהלכה והתרחבה גם למשתמשים הביתיים בעשרים השנים האחרונות, הביאה להקמת ספקי אינטרנט גדולים יותר, ולהפיכתו לשחקן מתקתקת קבוע בחיי היומיום של כשניים ורבע מיליארד משתמשים ברחבי העולם. יתרונותיה הרבים של התקדמות טכנולוגית זו הביאה גם לשדרוג יכולתם של עבריינים לנצלה. סוג העבריינות המדאיג והפעיל במיוחד, אשר נחשף באמצעות הרשתות החברתיות הוא פדופיליה, עבירה הפוגעת בחוליה החלשה של כל חברה - בילדים. להתקדמות הטכנולוגית במאה הנוכחית מקום נכבד בהבאת הפדופיל למרכז הבמה הציבורית-חברתית בארץ ובעולם.
לאור דברים אלה, המחקר יהיה בנוי באופן הבא: החלק הראשון במחקר זה הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהן ההגדרות השונות של פדופיליה, מהם מאפייניו של הפדופיל, מהן התיאוריות השונות להסבר התופעה וכיצד ניתן להתמודד עימה. פרק שני בסקירה סוקר את תופעת הפדופיליה ברשת על מאפייניה השונים, שכיחותה ודרכי התמודדות עמה בקרב הרשויות השונות.
פרק שני בעבודה הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג את משתני המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, שיטת איסוף הנתונים וכן הליך המחקר. פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה את מאפייני מדגם המחקר באופן אמפירי (שכיחות, חציון, סטיית תקן וכו'), מציג את משתני המחקר ואת בחינת השערות המחקר השונות באופן אמפירי.
משתנים בלתי תלויים: גיל, מין, מצב משפחתי ורמת דתיות, וכן שמירה על פרטיות.

חלק רביעי ואחרון במחקר זה הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג באופן אינטגרטיבי את הממצאים הספרותיים עם הממצאים הכמותיים של המחקר, את מסקנות המחקר העיקריות, מגבלות המחקר וכן הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיית המחקר הנוכחית.
כלל השלבים שתיארתי באים לתת מענה על שאלת החקר של עבודה זו והיא: כיצד באה לידי ביטוי תופעת הפדופיליה ברשת, מהם מאפייניה השונים וכיצד ניתן למגר תופעה זו?

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרת פדופיליה
2.2 מאפייני הפדופיל
2.3 תיאוריות להסבר הפדופיליה
2.4 היקף התופעה
2.5 התמודדות עם תופעת הפדופיליה
2.6 פדופיליה ברשת
2.7 התמודדות הרשויות
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנה תלוי
3.1.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת הדגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המחקר
4.2 תיאור משתני המחקר פרטיות גולשים
4.3 תיאור משתני המחקר חווית פדופיליה
4.4 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כמו בכל תחום, כך גם בתחום המיני, קיימת נורמה וכאלה החורגים ממנה. מה שהופך מעשה מסוים לסטייה הוא האופן שבו אנשים שופטים מישהו אחר, אשר מבצעים ומגיבים בתוקפנות כלפיהם. סטייה היא תופעה המעוררת סוג מסוים של תגובה שעיקרה גינוי חברתי, היא תופעה הניתנת לתצפית ולאיתור. פדופיליה היא אחת הסטיות אשר קיימות אצל בני אדם בכל התקופות. זהו חלק מיצרים שאדם איננו מסוגל לשלוט בהם וחייב לקבל סיפוק תוך כדי קיום יחסי מין או להגי על סיפוק מיני על ידי צפייה. גם היום במאה ה-21 התופעה עדיין קיימת. למרות שרוב המדינות בעולם הוציאו את סטייה זו מחוץ לחוק ישנם מדינות מסויימות שבהן ניתן בהחלט למצוא את התופעה הזו כחוקית. בישראל כמובן פדופיליה היא מחוץ לחוק ובגינה ישנו עונש מאסר בפועל. יש לציין שסטייה מינית היא לא רק התנהגות שאינה תואמת את המקובל בנורמה החברתית, אלא צריכה להיות גם כזו שמפריעה לאדם וסביבתו (Abel & Osborn, 1992)

תגים:

סטייה מינית · משיכה לילדים · פדופילים · דחף מיני · חוק · התעללות · אונס · אלימות · רשת · אינטרנט · עבירות מין · קטינים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פדופיליה ברשת", סמינריון אודות "פדופיליה ברשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.