היישום אינו מחובר לאינטרנט

פדופיליה

עבודה מס' 066560

מחיר: 459.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים, הנזקים ואפשרויות לצמצום התופעה.

9,886 מילים ,28 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בתופעת הפדופיליה, בהשפעותיה, היקפה וניסיונות למניעתה. הפדופיליה מוגדרת בספרות המקצועית כהטרדה מינית של ילדים, הנובעת מ"הרגל שנובע מהפרעה בדחפים". הטרדה זו נתפסת, מעצם פעולתה, כתקיפה פיזית של ילדים וזו קטגוריה של הפרעה נפשית. הפרעה זו מפורטת כפעולה - ובמקרים רבים דמיון - הקשורה בפעילות מינית עם ילדים. פעילות זו יוצרת עוררות וסיפוק מיני (DSM-IV, code: 302.9; ICD-10).
מדובר במחלה נפשית, אולם בשונה ממחלות נפש רבות אחרות, אשר עיקר נזקן הנו כנגד האדם הלוקה בהן, מחלה זו פוגעת באוכלוסייה כולה. הנפגעים הישירים הם הילדים, אשר מוטרדים ובמקרים רבים גם נאנסים על ידי פדופילים. שאר הנפגעים הם בני משפחותיהם והחברה כולה, אשר לא זו בלבד שעתידה לסבול מהפרעה שתידבק בילד לשנים ארוכות, אם לא לכל ימי חייו, אלא רבים הסיכויים שהילד הנפגע עצמו, יהפוך לפדופיל. כשלושים אחוז מנפגעי תקיפה פדופילית הופכים להיות פדופילים בעצמם. לעיתים מדובר בקורבנות חלשים יחסית לסביבתם. לעיתים מדובר בקורבנות, אשר התקיפה הופכת אותם לחסרי ביטחון, נוירוטיים מתבודדים ושאר פגעי נפש, אשר מאפיינים פדופילים.

השאלה שתעמוד במרכז עבודתי זו הנה: מה הגורמים להיווצרותם של פדופילים וכיצד ניתן להתמודד עם סטייה נפשית זו? מכיוון שהפדופיליה הנה סטייה המוגדרת כמחלת נפש, אביא בחשבון שתי עובדות עיקריות:
א. הפדופיל הוא חולה ויש להתייחס אליו ככזה, גם אם מרבית החברה רואה בו עבריין המסוכן לציבור.
ב. רבים מהפדופילים הנם פגועי פדופיליה בעצמם ועל כן לא ניתן להתייחס אליהם כאל בעלי כוונה פלילית.

מהאמור ניתן להצביע על דילמה אתית, הנובעת מהפרדוקס הקיים, בין הצורך לסייע לאדם הפגוע ולתרום לאיכות חייו מחד גיסא, אל מול הצורך להרחיקו מהחברה ולמנוע ממנו את אפשרויות הנגישות לילדים וליכולת ההיזק מאידך גיסא. דילמה זו מעלה אף היא שאלות שונות, כמו מה חטאו של אדם פגוע? כיצד ניתן למנוע את תופעת הפדופיליה? מה היא דרך הטיפול הראויה לפדופילים? הבעיה הכרוכה בסוגיית הפדופילים, נובעת במידה רבה מכך, שלא ניתן להצביע על גורם מסוים להתפתחות התופעה וגם לא ניתן לזהות בבן אדם שהוא לוקה בסטייה זו (לורי, 2004). מכאן גם עוצמת הסכנה שבפדופיליה, שכן תמיד יכול להיות מדובר במורה, בשכן הטוב, במדריך הצופים או בבן משפחה קרוב, אשר מלכתחילה הילד רוכש לו אמון ואהדה ולאחר מעשה, במקרים רבים חושש הילד להתלונן.

בשנים האחרונות מחמירה בעיית הפדופיליה, ובזכות הטכנולוגייה מקבלת משנה תוקף. אם בעבר מפגש של ילד עם פדופיל היה יכול להתקיים רק במפגשים פיזיים, כאשר במקרים רבים הילד נמצא עם בוגר אשר מרתיע את הפדופיל, הרי שנגישותם היומיומית של ילדים לרשת האינטרנט ויכולתם של הפדופילים ליצור איתם מגע קל ונוח, מעצימה את הבעיה ומחייבת חשיבה על פתרונות חדשים ויצירתיים.

בעבודתי ארצה לטעון כי בשל כל הבלתי ידוע לגביי גורמי הסטייה ובשל הנזק הרובץ לפתחו של כל בית, אין כיום ברירה אלא לראות את הכליאה כאלטרנטיבה למי שאינו מביע הסכמתו לקבל טיפול רפואי כימי. בעייתם של הפדופילים היא, שהם בבחינת מכורים לקיום יחסי מין עם ילדים. לעתים יחסים אלה אינם מלאים, אולם הנזק שגורם הפדופיל ביחסיו הקרובים עם הילד בלתי הפיך. היותם מכורים לפדופיליה, גורמת לכך שהם יוצאים ונכנסים בבתי הכלא ונגרעת מהם חירותם. בבתי הכלא הם אינם יכולים ליהנות ממין, כך שעדיף לכפות עליהם טיפול רפואי, אשר יעקר מהם את התשוקה המהווה את מקור הרע. טענתי זו תקפה רק לנוכח פיתוחן של תרופות, שאין עמן תופעות לוואי, להוציא את ריסון היצר. טענה נוספת הנה בדבר הצורך בהסברה ראויה, על מנת למנוע, לא רק מהפדופילים לפגוע בילדים, אלא גם למנוע מהילדים להיות טרף קל לפדופילים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הפדופיליה - מהותה ודפוסי התנהגות של פדופילים
1.1. מהות הפדופליה
1.2. סוגי פדופילים
פרק ב: הנורמה החברתית והתנהגות הפדופיל
2.1. שכיחות העבירה ודפוסי הנורמטיביות בחברה
2.2. דפוסי התנהגות של פדופילים
פרק ג: הגורמים להיווצרותו של פדופיל
3.1. גורמים לפדופיליה
3.2. פדופיליה בגילאים נמוכים
פרק ד: פדופיליה ברשת - הזדמנויות ומכשולים בעולם המקוון
4.1. האינטרנט כשדה פעולה עברייני
4.2. הרשת כבסיס לפעילות פדופילית
4.3. שימוש באינטרנט כנגד עבירות מין בקטינים
פרק ה: דרכי התמודדות וטיפול בפדופילים
5.1. האם יש תועלת בענישה?
5.2. טיפול פסיכיאטרי ותרופתי
5.3. המנעה
5.4. חקיקה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפדופיל מוגדר כ"אוהב ילדים". הוא מגיע לסיפוק מיני על-ידי צפייה, נגיעה, או מעורבות מינית כלשהי עם ילדים שאינם בוגרים, על-פי רוב מתחת לגיל 13. חלקם של הפדופילים חווים סיפוק מיני מהמפגש עם פורנוגרפיה של ילדים ואף מהעיסוק בבגדי ילדים ועד לאובייקטים תמימים הקשורים לילדים. קיימים פדופילים הנמשכים רק לילדים ואילו פדופילים אחרים נמשכים לילדים וגם לבוגרים (Comer, 2006). ומסביר זאת ד"ר משה בירגר, מנהל החטיבה לפסיכיאטריה משפטית של משרד הבריאות: "לרוב הפדופילים יש עיוות קוגניטיווי. הם מאמינים שילדים הם יצורים מיניים ומעוניינים במין כמוהם ותפקידם להדריך את הילד.

תגים:

אהבת · ילדים · פדופיל · יחסי · מין · קטינים · פשעי · מין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פדופיליה", סמינריון אודות "פדופיליה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.