היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בסמים בקרב בני נוער ודרכי טיפול

עבודה מס' 070998

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בתופעת שימוש בסמים בארץ ובעולם בקרב בני נוער במטרה לנסות להבין את רמת חומרת המצב.

3,052 מילים ,17 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

שימוש בסמים נחשב לאחת התופעות המדאיגות במדינות המפותחות בתקופה הנוכחית. מחקרים שונים מראים על גורמי סיכון שעשויים לעודד את הנטייה לשימוש בסמים אצל בני נוער, בגורמים האלה נכללים גורמים שקשורים למצב הרגשי ומשתנים אישיותיים, למעמד הסוציו-אקונומי של המשפחה של בני הנוער, מידת הדתיות של הנוער והמשפחה ומידת הלכידות המשפחתית. גורמים נוספים שעולים מספרות המחקר קושרים בין מסגרת לימודים, מגדר ובין נטייה לשימוש בסמים בקרב בני נוער (ג'בארין - טאהא , 2016).
מחקרים שנערכו בקרב בני נוער בישראל, בכללם גם בני נוער ערבים אזרחי המדינה , הראו עלייה משמעותית בשימוש בכל סוגי החומרים הפסיכואקטיביים ובהם גם קנאביס (אזרחי, רוזינר, שטיינברג ובר-המבורגר, 2006). התפשטות השימוש בסמים בקרב בני נוער ערבים נובעת במידה רבה מהמעבר מחברה מסורתית לחברה מודרנית הכרוך בשינויים כלכליים, חברתיים ותרבותיים, בהם גם תמורות בחלוקת התפקידים במשפחה, במעמד האישה ובחינוך (Azaiza, 2004; Lavee & Katz, 2002).

תוכן עניינים
מבוא
פרק ראשון - הגדרות ושכיחות התופעה
1.1 הגדרות בסיסיות
1.2 שכיחות התופעה בקרב בני נוער
פרק שני - דרכי טיפול
2.1 תוכנית 12 הצעדים
2.2 טיפול משפחתי
2.3 טיפול התנהגותי קוגניטיבי
תיאור מקרה
3.1 סיפורו של אחמד
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

הסמים מוגדרת כחומר כימי שיש לו את היכולת לשנות תודעה ורגשות הפרט. החומרי הכימיקליים (טבעיים או סינטטיים) משפיעים על מערכת העצבים המרכזית . משנים את רמת התפיסה, מצב-הרוח וההתנהגות של המשתמש. שימוש במשמעות כפולה תרופה ורעל (אמנון, 2007). ישנם מספר הגדרות לאנשים המשתמשים בסמים תלוי בחומרת המצב.
שימוש לרעה בסמים (Drugs Abuse) מוגדר כדפוס בעייתי של שימוש בחומר פסיכואקטיבי בדרך השונה באופן כללי מהנוהג החברתי והרפואי. במילים אחרות, כאשר המשמעות של השימוש המתמשך בחומר עבור המשתמש גדולה מאשר הבעיות הנגרמות על ידי שימוש זה, אז האדם נחשב כאחד המשתמש לרעה בסם (אמנון, 2007).

תגים:

סמים · אלכוהול · בני נוער · ערבים · ישראל · דרכי טיפול · סמינר עיוני · קרימינולוגיה · התמכרות · התמכרויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בסמים בקרב בני נוער ודרכי טיפול ", סמינריון אודות "שימוש בסמים בקרב בני נוער ודרכי טיפול " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.