היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב בני נוער

עבודה מס' 068403

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תוכנית מניעתית וטיפול בשימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בקרב בני נוער.

6,385 מילים ,25 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

נכונות האדם להתנסות באלכוהול ובסמים מתפתחת ומתגבשת בתוך מערך יחסיי גומלין בין הפרט לבין המערכות החברתיות שעמן הוא נמצא בקשר. מחקרים אפדמיולוגיים בעולם ובישראל הניחו, כי בתקופת ההתבגרות מתרחש תהליך ראשון של התנסות בסמים ומתפתחים דפוסי שימוש קבוע בסם (גרין בתוך קריגר 1990 ; זיו, 1996). במהלך שלב התפתחותי זה, מצויים הנער או הנערה בקשרי גומלין עם שתי קבוצות התייחסות עיקריות: המשפחה וקבוצת השווים המשפיעות במידה רבה על נכונותם של המתבגרים להשתמש בסמים (גרין, 1995).
חלק מהנערים פונה אל הסם עקב לחץ ומצוקה זמנית, לחץ חברתי, או נורמה חברתית. מתבגרים מתנסים בסמים כחלק ממגוון התנסויות גיל ההתבגרות. עבור חלק מהמתבגרים מספק השימוש בסם ריגוש מידי בעיתות שעמום, הקלה של חרדה, או הקלה של לחץ מצד סמכות. נערים בדרך כלל, אינם מוגדרים כמכורים לסמים מאחר שהם אינם משתמשים בסמים לאורך זמן. בדרך כלל הם משתמשים בסם באופן מזדמן , באירועים חברתיים ובמסיבות. רוב הנערים לא יתמכרו לסמים למרות מספר התנסויות, אולם חלקם נמצאים בסיכון גבוה להתמכרות עקב בעיות ביו-פסיכו-סוציאליות שונות (רוזמן ואביעד, 1988).
בעבודה זו נתייחס לנושאים הבאים: נתונים על היקף התופעה, איפיוני מתבגרים המשתמשים בסמים, גורמים משפחתיים, השפעת עמדות בני הנוער על שימוש, גורמי סיכון והגנה, תהליך ההתמכרות, , טיפול בבעית השימוש בסמים בקרב בני נוער ותוכניות מניעה.

תוכן עניינים:
מבוא
שימוש בסמים בגיל ההתבגרות
היקף השימוש בסמים בקרב בני נוער
טיפולוגיה של בני נוער הפונים לסמים
גורמים משפחתיים
הקשר בין עמדות לשימוש לרעה בסמים
התהליך שעובר המתבגר מההתנסות ועד לתלות
הטיפול בנוער המשתמש בסמים
מסגרות לטיפול ושיקום בני נוער מכורים הקיימים כיום בישראל
חינוך למניעת שימוש לרעה בחומרים פסיכו אקטיביים בקרב בני נוער
מניעה בפועל של שימוש לרעה בחומרים פסיכו אקטיביים
הקשיים שביישום תכניות מניעת שימוש לרעה בחומרים פסיכו אקטיביים
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תפוצתה וייחודה של תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער והעובדה כי קיימים מספר מאפיינים ספציפיים, הביאו להתייחסות לקבוצה זו כאל תת תרבות של סמים -drug subcultural (kandel, 1978). תת-תרבות זו כוללת ערכים, נורמות התנהגותיות, שפה, טקסים, והגדרות תפקידים הקשורות לתחום השימוש בסמים. תת תרבות זו, משתלבת בסגנון החיים המאפיין מגזרים רבים של מתבגרים בעולם כולו וכוללת: מוסיקה, לבוש, צורות בילוי, אסתטיקה ועוד. בנוסף, היא מבטאת את אופיו האגוצנטרי של המתבגר בתהליך התפתחותו הקוגנטיבי, האמוציונלי והחברתי, ומעלה לדרגת מיתוס את צרכיו האישיים של המתבגר ודוחקת לפינה את צרכי החברה (קריגר, 1990). אפטר, הטב, ויצמן,וטיאנו (1999), תארו את תקופת ההתבגרות כתקופה של מעברים ושינויים אשר במהלכה צפוי כי המתבגר יבחן וינסה התנהגויות שונות בטרם יגיע לזהותו האישית והעצמאית.

תגים:

סמים · שימוש בסמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב בני נוער", סמינריון אודות "שימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.